تمامی مطالب

فرهاد اصلانی: سطح سینمای ایران بالاتر از دیگر کشورهای منطقه است

فرهاد اصلانی یکی از دست‌آوردهای داوری در جشنواره جهانی فیلم فجر را آشنایی بیشتر خود با سینمای کشورهای منطقه دانست.

فرهاد اصلانی که در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر داور بخش «جلوه‌گاه شرق» بود حضور در جمع داوران این رویداد بین المللی را فرصتی مناسب برای خود ارزیابی کرد و گفت: داوری ما در بخش آسیا بود و این موضوع فرصتی برای من پیش آورد تا فیلم های منطقه را ببینم که تجربه ای دوست داشتنی بود.

بازیگر فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» با اشاره به این که قبل از داوری در جشنواره جهانی فیلم فجر تصوری تا این حد دقیق از سینمایی کشورهای منطقه نداشته است، عنوان کرد: در مقایسه ای که در آن دوره انجام دادم، متوجه شدم سینمای ایران واقعاً در جایگاهی بالاتر از کشورهای منطقه قرار دارد و این برای شخص من دست‌آورد مهمی بود.

وی در مورد داورهای خارجی و نگاه آنها به سینمای ایران نیز گفت: آنها کاملاً تحت تاثیر کیفیت و سوژه های متفاوت آثار ایرانی بودند تا آنجا که در آن دوره در بخش «جلوه گاه شرق» دو جایزه به سینمای ایران رسید.

اصلانی در پایان عنوان کرد: از لحاظ اجرایی جشنواره جهانی فیلم فجر معقول و با کیفیت برگزار می شود ولی برای رسیدن به کیفیت جشنواره های بزرگ جهانی هنوز باید تلاش کنیم.

فرهاد اصلانی بازیگر ایرانی سال ۹۷ در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به همراه عمار جمال فیلمبردار از عراق، سالومه دموریا بازیگر از گرجستان، احمد بویاجی اوغلو منتقد و تهیه کننده از ترکیه و سوهان پانشا تهیه کننده از مالزی داور بخش «جلوه گاه شرق» بود.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

منبع :خبرآنلاین

نوشته فرهاد اصلانی: سطح سینمای ایران بالاتر از دیگر کشورهای منطقه است اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا