تمامی مطالب

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس را بشناسید

نت‌فلیکس Netflix در سال‌های اخیر، میلیارد‌ها دلار را صرف پاک کردن تصویر منفی خودش در زمینه‌ی فیلم کرده و تلاش کرده است در این بخش نیز خودش را مطرح کند. در این مدت این شبکه با فیلم‌های غیراقتباسی‌اش Original موفق شده است یک اسکار Oscar بگیرد و در کن Cannes هم درخشیده است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم ده تا از بهترین فیلم‌های غیراقتباسی نت‌فلیکس را بررسی کنیم.

۱۰- Shirkers

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

در سال ۱۹۹۲ در سنگاپور، سندی تن Sandi Tan به همراه معلم فیلم‌سازی‌اش جورج کاردونا Georges Cardona و دوستانش فیلمی به نام Shirkers را جلوی دوربین برد. کاردونا تنها نسخه‌ی این فیلم را دزدید و تا ۲۰ سال بعد از آن فیلم پیدا نشد. تن بعد از پیدا کردن فیلم‌اش، مستندی به همین نام را از روی آن ساخت و در آن مراحل ساخت فیلم اولیه را به تصویر کشید. Shirkers بسیار خوش‌ساخت از آب در آمد و جوایز متعددی را نیز کسب کرد.

۹- The World Is Yours

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

رومین گاوراس Romain Gavras که برای ساخت موزیک ویدیو‌ی آهنگ Born Free ام. آی.‌ای M.I.A بدنام شده بود، این بار از استعدادش برای ساخت یک کمدی جنایی استفاده کرد. در این فیلم فرانسوآ François (کریم لک‌لو Karim Leklou)، ترجیح می‌دهد به جای اینکه برای مادرش (ایزابل ادجانی Isabelle Adjani) و دیگر افراد سلطه‌گر زندگی‌اش هروئین جابه‌جا کند، کسب و کار سالم خودش را داشته باشد.

۸- The Meyerowitz Stories

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

پیش از این فیلم قوی نوآ بامباک Noah Baumbach اگر عبارت “فیلم جدید نت‌فلیکس با بازی آدام سندلر Adam Sandler “ را می‌دیدید، انتظار دیدن یک فیلم ضعیف را داشتید.. سندلر بعد از یک عمر نادیده گرفته شدن و بی‌اعتنایی توسط پدر مجسمه‌سازش (داستین هاف‌من Dustin Hoffman)، به همراه خواهر و برادر ناتنی‌اش (الیزابت مارول Elizabeth Marvel و بن استیلر Ben Stiller) دور هم جمع می‌شوند و فیلم ارتباط میان این افراد را به تصویر می‌کشد.

۷-My Happy Family

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

مانانا‌ی Manana ۵۲ ساله، تصمیم می‌گیرد مسئولیت‌هایش را به عنوان یک مادر و همسر رها می‌کند و تنها زندگی کند. این تغییر، از نظر اجتماعی و روانی بار زیادی را روی دوش او می‌گذارد. در این درام بی‌نظیر نانا اکوتیمیشویلی Nana Ekvtimishvili و سایمون گروب Simon Groß به کمک برداشت‌های طولانی چند دقیقه‌ای به مانانا و سایر شخصیت‌ها فرصتی برای نشان دادن خودشان می‌دهد. این فیلم معنای واقعی انسان بودن را نشان می‌دهد.

۶-Happy as Lazzaro

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

قهرمان اصلی فیلم لازارو Lazzaro (آدریانو تاردیلیو Adriano Tardiolo) یکی از کارگرانی است که بدون دریافت هیچ مزدی بر روی زمین‌های کشاورزی تحت نظارت فرد مستبدی کار می‌کنند. در این اثر آلیس رورواکر Alice Rohrwacher، محتوای ضدکاپیتالیستی کاملا مشهود است. داستان «لازاروی خوشحال» طی اتفاقی به دو قسمت تقسیم می‌شود و حال و هوایی رویایی و روحانی وارد فیلم می‌شود. هر الگوی فکری که نت‌فلیکس را به انتخاب این فیلم تشویق کرده است، احتمالا بعد‌ها منجر به انتخاب «در جسم و روح» On Body and Soul و «بیماری یکشنبه» Sunday’s Illness نیز شده است.

۵- Private Life

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

تامارا جنکینس Tamara Jenkins درتمام آثارش دید جدیدی را ارائه می‌کند. این کارگردان-نویسنده توجه‌اش را به جزییات ظریف معطوف می‌کند و همین جزییات نیز شخصیت‌هایش را متمایز و به‌یادماندنی می‌کنند. پل جیاماتی Paul Giamatti و کاترین هان Kathryn Hahn در نقش ریچارد Richard و ریچل Rachel، دو فرد تحصیل‌کرده‌ی امروزی که به شدت به دنبال راهی برای بچه‌دار شدن هستند، ظاهر شده‌اند.

فیلم توجه را به این موضوع معطوف می‌کند که آیا معنای انسان بودن در قابلیت خلق یک زندگی خلاصه می‌شود یا نه. با اینکه ریچل تلاش می‌کند این نظر را قبول نکند، اما فیلم نشان می‌دهد که بدن و ذهن ما سعی دارند ما را به این باور برسانند.

۴- The Ballad of Buster Scruggs

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

با اینکه این آنتولوژی Anthology وسترن در ابتدا به عنوان یک سریال کوتاه معرفی شد، اما بعدا برادران کوئن Coen brothers ادعا کردند که از اول قرار بوده است این اثر در قالب یک فیلم نمایش داده شود. این فیلم در شش قسمت داستان ۶ خلاف‌کار را روایت می‌کنند که در پایان هر قسمت مرگ در انتظار آن‌هاست. این فیلم از نظر روایی یکی از دیگر شاهکار‌های برادران کوئن به شمار می‌رود.

۳- Okja

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

کارگردان بانگ جون-هو Bong Joon-ho با بودجه‌ی ۵۰ میلیون دلاری، فیلم دو ساعته‌ی اعتراضی و ضدکاپیتالیستی را جلوی دوربین برده است. دختر جوانی در کره‌ی جنوبی دوستی عمیقی را با موجودی که ترکیبی از اسب آبی-خوک-خرگوش است را شکل می‌دهد و وقتی شرکتی که این موجودات را با دست‌کاری‌های ژنتیکی خلق کرده است تصمیم می‌گیرد او را ببرد، کار بیخ پیدا می‌کند. بانگ در این هیچ فیلم ظرافتی به کار نبرده است و فیلم کاملا جدی به نظر می‌رسد. «اوکجا» موضوعات زیادی را به چالش می‌کشد و از آن فیلم‌هایی است که این روز‌ها به ندرت دیده می‌شوند.

۲- Roma

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

آلفونسو کوآرون Alfonso Cuarón به کمک تاثیرش در صنعت سینما توانست بودجه‌ی لازم برای یک فیلم سیاه و سفید اسپانیایی-مکزیکی را به دست بیاورد. این فیلم تفاوت‌های طبقاتی را به تصویر می‌کشد. یالیتزا آپاراچیو Yalitza Aparicio که پیش از این کاملا گم‌نام بود، در نقش کلیئو Cleo خدمت‌کار جلوی دوربین رفته است. فیلم، داستان یک خانواده‌ی مکزیکی اسپانیایی را روایت می‌کند. «رما» که در عین حال به یک‌اندازه، شخصی، جهانی و سیاسی است، یکی دیگر از شاهکار‌های این فیلم‌ساز به شمار می‌رود.

۱- The Other Side of the Wind

بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس

این فیلم جدیدترین اثر اورسن ولز Orson Welles است که در سال گذشته پخش شده است. فیلم‌برداری این فیلم که ساخت آن ۴۰ سال طول کشیده است، در سال ۱۹۷۰ شروع شد و تا سال ۱۹۷۶ کم و بیش ادامه داشت. ولز در دهه‌ی ۸۰ نیز بر روی این فیلم کار کرد تا اینکه مشکلات اقتصادی، حقوقی و مالی ساخت آن را متوقف کرد. ولز قصد داشت با این فیلم دوباره به دوران اوجش برگردد و نامش را دوباره بر سر زبان‌ها بیندازد. فیلم داستان یک کارگردان هالیوود به نام جیک هانافورد Jake Hannaford (جان هیوستون John Huston) را در آخرین روز عمرش روایت می‌کند.

منبع :وبلاگ‌نماوا

نوشته بهترین فیلم‌های تولید نت‌فلیکس را بشناسید اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا