تمامی مطالب

منتظر «شانگ چی» باشید؛ اولین ابرقهرمان آسیایی مارول

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

استودیوی مارول دستین دنیل کرتون را به عنوان کارگردان اولین فیلم خود که یک ابرقهرمان آسیایی دارد استخدام کرده است. این فیلم سینمایی با محوریت شخصیت شانگ چی (Shang-Chi) از ابرقهرمان‌های آسیایی کتاب‌های کمیک مارول ساخته می‌شود.
به نظر می‌رسد پس از موفقیت آثاری چون «پلنگ سیاه» (Black Panther) و «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) که اخیرا اکران شده و ظرف مدتی کوتاه از ۵۰۰ میلیون دلار فروش عبور کرده است، مارول به این نتیجه رسیده که باید تنوع جهان ابرقهرمانی خود را افزایش دهد.
مارول در تلاش است جهانی بسازد که نژادها و جنسیت‌های گوناگون را در بربگیرد و از این طریق‌ حجم گسترده‌تری از مخاطبان را به سینما بکشاند و درگیر مجموعه‌های سینمایی خود کند.
حال پس از ابرقهرمان سیاه‌پوست و ابرقهرمان زن، زمان روی پرده‌بردن یک ابرقهرمان آسیایی رسیده است.
مارول شخصیت شانگ چی را به عنوان ابرقهرمان مجموعه جدید خود انتخاب کرده. شانگ چی از کمیک‌های دهه ۱۹۷۰ مارول انتخاب شده و استاد هنرهای رزمی است. در کمیک‌های مارول این شخصیت یک نیمه‌آسیایی نیمه سفیدپوست است که توسط پدرش فو منچو (یک شخصیت شرور مشهور) به عنوان یک قاتل تربیت می‌شود.
شانگ چی مدتی بعد علیه پدرش طغیان می‌کند و به یکی از ابرقهرمان‌های جهان مارول تبدیل می‌شود. روایتی که می‌تواند با کمی پردازش بیشتر به راحتی تبدیل به یک فیلم سینمایی پرمخاطب دیگر جهان مارول شود.
مارول برای نوشتن فیلم‌نامه این اثر سراغ دیوید کالاهام رفته. فیلم‌نامه‌نویس چینی-آمریکایی که روی فیلم‌نامه «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) هم کار کرده و تجربه فیلم‌نامه‌نویسی آثار ابرقهرمانی را دارد.
گفته می‌شود بخش قابل‌توجهی از سایر عوامل تولید فیلم هم آسیایی یا آمریکایی-آسیایی خواهند بود.
دستن دنیل کرتون کارگردان فیلم شانگ چی بیش از هر اثر دیگری بخاطر ساخت فیلم مستقل «بخش کوتاه‌مدت شماره ۱۲» (Short Term 12) شناخته شده است. این فیلم سینمایی درباره زنی جوان است که در یک مرکز مراقبت از نوجوانان سرپرستی کودکان و نوجوانان با مشکلات روحی شدید را برعهده دارد. نقش اصلی این فیلم را که در سال ۲۰۱۳ ساخته شد، بری لارسون ایفا کرد و رامی ملک برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سال ۲۰۱۹ نیز در این اثر سینمایی حضور داشت.
کرتون در حال حاضر مشغول کار روی درام‌ زندگینامه‌ای «فقط رحمت» (Just Mercy) است که مایکل بی.جردن و بری لارسون را در میان بازیگران خود دارد و سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

The post منتظر «شانگ چی» باشید؛ اولین ابرقهرمان آسیایی مارول appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا