تمامی مطالب

با کم فروش‌ترین فیلم‌های ۱۳۹۷ آشنا شوید

با اکران هشتاد فیلم طی سال سینمایی ۹۷ رقمی معادل ٢۴٢,۴١٠,٢۶۴,٠٠٠ تومان به ثبت رسید که از این مبلغ تنها ۳۰ میلیارد به یک فیلم ‘هزارپا’ اختصاص دارد. اما با این وجود جالب است بدانید که ۱۰ فیلم در اکران امسال حتی ۱۰۰ میلیون تومان هم نفروخته اند.

اکران سینما در سال ۱۳۹۷ با اتفاقات جالب و جذاب و در همین حال تاسف برای برخی تهیه کنندگان و پخش کنندگان روبرو بود. سال جاری در سینما با وجود اینکه سال رکوردشکنی گیشه تاریخ سینما محسوب می‌شود، اما سالی است که بسیاری از آثار هزینه‌های خود را نیز در نیاورند.

به همین مناسبت میزان، به ۱۰ فیلم کم فروش سینما در سال ۱۳۹۷ به ترتیب بدترین گیشه نگاهی انداخته که به سرح زیر است:

فیلم های کم فروش سال,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

گام های شیدایی

گام های شیدایی به کارگردانی حمید بهمنی قعرنشین بی چون و چرای گیشه سینما در سال جاری است. این فیلم در کل به فروشی معادل ٣,۵۵٣,٠٠٠ تومان رسیده و تنها ۴١٨ مخاطب را به سینماها کشانده است.

این فیلم با بودجه رسمی یک میلیارد تومان ساخته شد و داستان زنی آمریکایی به نام جولی است که به خدمت ارتش ایالات متحده درآمده و تلاش دارد مدارکی را که در حین انجام وظیفه در این کشور به دست آورده به دوست خبرنگار خود برساند. در جریان این اتفاقات یکی از پرده‌های سناریو آزادسازی عراق به تصویر کشیده می‌شود.

محمدرضا شریفی‌نیا، جمشید هاشم پور، لوریت حنینو، فخرالدین صدیق شریف و کورش تهامی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش پرداخته اند.

دایان

فیلم های کم فروش سال,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

فیلم دایان دومین فیلم کم فروش سینما تا اینجای کار است. البته این فیلم از ابتدا هم امیدی به فروش زیاد نداشت ولی با وجود اینکه از اکرانش هنوز باقی مانده بعید از است بتواند تفاوت چندانی را در رقم فروش خود لحاظ کند.

این فیلم با فروش کلی ۴,٠٨۵,٠٠٠ تومان و با جذب مخاطب ٧۵۶ نفری رتبه دوم کم فروش ترین فیلم در سال سینمای ایران را در اختیار دارد. این اثر به کارگردانی بهروز نورانی پور داستانی درباره فردای «جنگ» و افرادی که در یک روستا زندگی می کنند و برای فردای بهتر تلاش می‌کنند را روایت می کند.

مرداد

فیلم های کم فروش سال,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

فیلم سینمایی “مرداد” ساخته تازه “بهمن کامیار” رتبه سوم کم فروشترین فیلم سال را در اختیار دارد. این فیلم با فروشی معادل ١١١,۶٧٨,٠٠٠ تومان تنها ١١,١٣٣ نفر مخاطب را جذب کرده است.

شاید در ابتدا دو فیلم از یک کارگردان اتفاقی مثبت برای وی باشد اما زمانی که این دو فیلم نمی فروشند و علاوه بر فروش پایین نقدهای خوبی را نیز از آن خود نمی کنند این بدان معناست که کارگردان باید زمان بیشتری را برای کیفیت آثار خود صرف کند.

فیلم سینمایی “مرداد” بعد از یک هفته از اکران و با وجود حضور بازیگران برجسته ای همچون “محمدرضا فروتن”، مهتاب کرامتی، بهنوش بختیاری و رعنا آزادی ور تنها ۵ میلیون تومان فروش داشته است.

زوج جوان پرستاری بعد از سالها زندگی مشترک می‌خواهند صاحب فرزند شوند اما بعلت سابقه سقط جنین از نظر پزشکی فعلاً امکان آن فراهم نیست و درمانهای خاصی را می طلبد، زوج جوان به سختی در حال فراهم کردن هزینه درمان ناباروری هستند تا اینکه اتفاقاتی باعث تردید زن برای ادامه ی مسیر درمان می‌شود.

قرارمون پارک شهر

فیلم های کم فروش سال,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

فیلم سینمایی “قرارمون پارک شهر” جدیدترین ساخته فلورا سام با فروشی معادل ٢١,۴٧٠,٠٠٠ تومان و جذب ٢,۵٣٢ نفر مخاطب رتبه چهارم بدترین فیلم در اکران سال را در اختیار دارد.

این فیلم با وجود حضور بازیگران پرتعداد نتوانست در بازار چرخه اکران دوام بیاورد و علاوه بر پخش و تبلیغات ضعیف نظر مثبت مخاطبان را نیز به خود به همراه نداشت.

“قرارمون پارک شهر” با نام پیشین”نیمکت” مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی نویسنده ای را روایت می کند که در حین نوشتن آخرین رمان خود پرده از حقایق زندگی اش برداشته می شود.

شقایق فراهانی، ماه چهره خلیلی، امین زندگانی، سام نوری، سیاوش طهمورث، امید روحانی، افسر اسدی، شیوا خسرومهر، مریم کاویانی، نرگس محمدی و محمدرضا شریفی نیا بازیگران پرتعدادی هستند که حضورشان در کنار یکدیگر نتوانسته باعث فروش خوب این فیلم در گیشه شود.

بهشت گمشده

فیلم های کم فروش سال,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

فیلم سینمایی “بهشت گمشده” به کارگردانی “حمید سلیمانیان” هر چند در ژانر کودک و نوجوان و برای این سنین ساخته اما تمامی این موضوع را نمیتوان دلیل شکست این اثر در گیشه دانست زیرا این فیلم حضور چهره های بسیاری را در خود می بیند.

این فیلم سینمایی با فروش ٣۵,۵٢٣,٠٠٠ تومانی و جذب تعداد ٣,٧٠٣ مخاطب به سینما رتبه پنجم کم فروشترین فیلم در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

فرامرز قریبیان، افسانه پاکرو، متین ستوده، هادی قمیشی، نیره فراهانی، رویا شریف، افشین هاشمی، کاوه خداشناس، محمدمهدی احدی، شکیبا فرمانی، یاشار سلیمانی، ریحانه شهرامی فر، محمدحسین خرسندی فر از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

اسکی باز

فیلم های کم فروش سال,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

اسکی باز دیگر فیلم ژانر کودک و نوجوان از دیگر آثار کم فروش سینمای در سال جاری است که با فروشی معادل ٣۶,۶۴٨,٠٠٠ تومان و جذب ٧,١۵٨ مخاطب به سینما رتبه پنجم را در اختیار دارد.

در خلاصه داستان اسکی باز آمده است: بز کوهی که به روستاه پناه آورده، قرار است قربانی یک رسم محلی شود، جولی پسربچه‌ای است که تا عصر، قبل از مسابقه اسکی، فرصت دارد او را نجات دهد.

چراغ های ناتمام

فیلم های کم فروش سال,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

همچنین فیلم‌های چراغ های ناتمام با ۴۴,٠٩٢,٠٠٠ تومان، یک کیلو و بیست و یک گرم با ۶١,٠٧١,٠٠٠ تومان، ناخواسته با ٧۵,۴٨٠,٠٠٠ تومان و بی نامی با ٨٣,٢٨٢,٠٠٠ تومان فروش رتبه های ششم تا دهم بدترین فیلم ها از لحاظ فروش را در سال جاری در اختیار دارند.

منبع :میزان

نوشته با کم فروش‌ترین فیلم‌های ۱۳۹۷ آشنا شوید اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا