تمامی مطالب

باکس آفیس؛ یک ابرقهرمان زن فاتح گیشه شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم کاپیتان مارول محصول استودیوی دیزنی حتی بیشتر از حد انتظار توانست به باکس آفیس سینماهای آمریکا تکان بدهد. در دو ماه اخیر گیشه سینماها در رقابتی سخت با مدت زمان مشابه در سال گذشته قرار داشتند. این بیست و یکمین فیلم از جهان سینمایی مارول است که افتتاحیه‌اش تبدیل به هفتمین افتتاحیه بزرگ جهان مارول شده است.

مجموع فروش سه روز اول فیلم «کاپیتان مارول» از همه افتتاحیه‌های دیگر امسال بالاتر بوده است. با فروش تقریبی ۱۵۳ میلیون دلار «کاپیتان مارول» به موفقیت عظیمی دست پیدا کرد. در تاریخ سینما این سومین افتتاحیه پرفروش در ماه مارس بوده است. به تاریخ افتتاحیه‌ها که نگاه کنیم «کاپیتان مارول» جایی بعد از «شوالیه تاریکی» (با فروش ۱۵۸.۴ میلیون دلاری)، «بازی‌های گرسنگی: اشتعال» (The Hunger Games: Catching Fire) با فروش افتتاحیه ۱۵۸ میلیون دلاری، «ماموریت غیرممکن: ملت سرخ» (افتتاحیه ۱۵۵ میلیون دلاری) قرار می‌گیرد که همه این فیلم‌ها مجموع فروش‌شان بین ۴۰۸ تا ۵۰۳ میلیون دلار در داخل گیشه سینماهای آمریکا بوده است.

تحلیلگران می‌گویند که احتمالا فروش فیلم «کاپیتان مارول» به چیزی معادل ۴۲۲ میلیون دلار خواهد رسید. این یعنی فروش فیلم از «مرد آهنی» که درنهایت ۴۰۹ میلیون دلار فروخت بیشتر می‌شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد این پنجمین فیلم پرفروش جهان سینمایی مارول می‌شود. البته چیزی نمانده که رقیب فیلم «کاپیتان مارول» از کمپانی برادران وارنر یعنی «شزم!» تا یک ماه آینده اکران شود.

نکته جالب توجه اینکه ۵۵ درصد مخاطبان این فیلم ابرقهرمانی که قهرمانش یک زن است مردان بوده‌اند. این فیلم به همراه «پلنگ سیاه» (بلک پنتر) و «مرد مورچه‌ای و زنبورک» کمترین تفاوت جنسیتی را میان مخاطبان داشته‌اند که چیزی حدود ۵ درصد بوده است. فیلم توانسته در سایت سینمااسکور از مخاطبان امتیاز A را بگیرد.

داستان فیلم مربوط به زمانی است که جهان وسط یک جنگ عظیم‌الجثه میان دو نژاد بیگانگان گیر افتاده است و این وسط زنی به نام کارول دنورس با بازی بری لارسون یکی از قدرتمندترین قهرمانان زمین است که می‌تواند آن را نجات بدهد.

منتقدان به فیلم امتیاز ۶۵ از ۱۰۰ را داده‌اند. «کاپیتان مارول» اولین اقتباس مارول است که هم قهرمانش و هم دستیار کارگردانش زن است و درنتیجه فیلمی فراجنسیتی است. فیلمی که اکثر اوقات سرگرم‌کننده و مهیج است. اما بازی بری لارسون چندان منتقدان را تحت‌تاثیر قرار نداده است و معتقدند که او تناسب چندانی با جهان مارول ندارد.

در بازارهای بین‌المللی فروش فیلم به ۳۰۲ میلیون دلار رسیده است. بزرگترین افتتاحیه فیلم در بازارهای خارج از کشور در چین بوده است که تقریبا ۸۹.۳ میلیون دلار فروخت. بعد از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» این سومین افتتاحیه بزرگ مارول در بازارهای بین‌المللی است. بعد از چین هم کره جنوبی با فروش ۲۴.۱ میلیون دلار و انگلستان با ۱۶.۸ میلیون دلار قرار دارند. هفته آینده قرار است فیلم در ژاپن هم اکران شود.

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

«کاپیتان مارول» به صدرنشینی فیلم «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» پایان داد. انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» هفته گذشته ۱۴.۷ میلیون دلار فروخت و فروش‌اش را در گیشه سینماهای آمریکا به ۱۲۰ میلیون دلار رساند.

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۷۱ از ۱۰۰ است. منتقدان می‌گویند این فیلم برای پایان تریلوژی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» از لحاظ بصری و محتوایی پایان درخوری است.

فیلم «تشییع جنازه خانواده ماده‌آ» با ۵۵ درصد افت فروش این هفته در رده سوم قرار گرفت.

انیمیشن «فیلم لگو ۲» در رده چهارم جدول قرار دارد و هفته گذشته ۳.۸ میلیون دلار فروخت با این حال هنوز هم چشم‌انداز رسیدن به ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه داخلی سینماهای آمریکا برایش دور از ذهن نیست.

در رده پنجم جدول فیلم آخرالزمانی «آلیتا: فرشته جنگ» را داریم که با ۵۶ درصد افت فروش هفته گذشته ۳.۲ میلیون دلار فروش کرد و در داخل آمریکا فروش‌اش به ۷۸ میلیون دلار رسیده است.

مبارزه با خانواده ام

کمدی درام مبارزه با خانواده‌ام

فیلم «مبارزه با خانواده‌ام» (Fighting with My Family) هم در جمع ده فیلم پرفروش هفته قرار دارد که کمتر درباره‌اش صحبت شده است. ساخته استفان مرچنت با بازی دواین جانسون و لنا هدی کمدی درام بیوگرافیکی است درباره یک کشتی‌گیر سابق و خانواده‌اش که با اجرای یک سری برنامه کوچک در اطراف شهر روزگارشان را می‌گذرانند. فرزندان مرد آرزو دارند که به جهان سرگرمی کشتی بپیوندند.

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۶۸ از ۱۰۰ است و منتقدان از اجرای کاریزماتیک بازیگران تمجید کرده‌اند. آنها شیرینی مبدعانه فیلم، خنده‌های هوشمندانه‌ای که از تماشاگر می‌گیرد و احساساتی که تماشاگر را برمی‌انگیزنند ستایش می‌کنند.

مستند آپولو ۱۱

مستند آپولو ۱۱ دهمین فیلم باکس آفیس شد.

در رده آخر جدول فیلم مستند «آپولو ۱۱» ساخته تاد داگلاس میلر با حضور باز آلدرین و ژانت آرمسترانگ قرار دارد. فیلمی که از منتقدان امتیاز ۹۲ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. این مستند جذاب شما را به درون جهان علم می‌کشاند و علاوه بر آن «آپولو ۱۱» درباره مردمی است که با یکدیگر همکاری می‌کنند تا یک نگاه جاه‌طلبانه را به ثمر برسانند.

در اکران‌های محدود فیلم «Badla» با فروش نزدیک به ۶۱۵ هزار دلار در ۹۴ سالن سینما موفق‌ترین فیلم بود. این درام اسرارآمیز جنایی فیلمی هندی با بازی شاهرخ خان و آمیتاب باچان است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
کاپیتان مارول ۱ ۱۵۳ ۱۵۳
چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان ۳ ۱۴.۷ ۱۱۹.۷
تشییع جنازه خانواده ماده‌آ ۲ ۱۲.۱ ۴۵.۹
فیلم لگو ۲: قسمت دوم ۵ ۳.۸ ۹۷.۱
آلیتا: فرشته جنگ ۴ ۳.۲ ۷۸.۳
کتاب سبز ۱۷ ۲.۵ ۸۰.۱
آیا عاشقانه نیست؟ ۴ ۲.۴ ۴۴.۲
مبارزه با خانواده‌ام ۴ ۲.۲ ۱۸.۷
گرتا ۲ ۲.۲ ۸.۳
آپولو ۱۱ ۲ ۱.۳ ۳.۸

باکس آفیس هفته گذشته: تازه‌واردان نه چندان موفق و اژدهایان پر انرژی

The post باکس آفیس؛ یک ابرقهرمان زن فاتح گیشه شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا