تمامی مطالب

مستند «در جست‌وجوی تاریکی»؛ سفر به اعماق ترسناک‌ترین فیلم‌های دهه ۱۹۸۰

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

«در جست‌وجوی تاریکی» (In Search of Darkness) یک فیلم مستند است که تابستان سال آینده اکران خواهد شد و به بررسی مهم‌ترین و شاخص‌ترین فیلم‌های ترسناک دهه ۱۹۸۰ میلادی خواهد پرداخت. دوره‌ای که به عنوان یکی از طلایی‌ترین دهه‌ها برای فیلم‌های ترسناک و طرفداران این آثار در نظر گرفته می‌شود.
این مستند که توسط دیوید ای. وینر ساخته شده برای تامین مالی خود از پلتفرم کیک‌استارتر (نوعی پلتفرم تامین مالی جمعی) استفاده کرد و به دلیل جذابیت موضوع آن توانست ۳۰۰ درصد بیش از سرمایه‌ای که به آن نیاز داشت را جمع‌آوری کند‌.
این اولین بار است که یک فیلم مستند قصد دارد اغلب آثار مهم ترسناک دهه هشتاد را با جزییات بررسی کند. در این مستند شاهد گفت‌وگو با برجسته‌ترین عوامل و سازندگان فیلم‌های ترسناک آن دوران خواهیم بود تا هم از تجربیات‌شان در‌ ساخت فیلم‌ها بگویند و هم از تاثیری که فکر می‌کنند این آثار بر فیلم‌های ترسناک دهه‌های بعد گذاشت.
در عین حال گفته شده که قرار است در مستند «در جست‌وجوی تاریکی» علاوه بر بررسی آثار شاخص شاهد بررسی ویژه‌ برخی از فیلم‌های ترسناک کمترشناخته شده‌ای باشیم که در آن سال‌ها ساخته شده اما چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند. تحول تدریجی جلوه‌های ویژه در فیلم‌های ترسناک، موسیقی این فیلم‌ها و حتی پیشروی این فیلم‌ها از سینما به سوی تلویزیون از سایر موضوعاتی است که این فیلم مستند به آن‌ها خواهد پرداخت.
بخشی از مستند «در جست‌وجوی تاریکی» نیز به تحلیل و واکاوی فرهنگ پاپ خواهد پرداخت. در این بخش در گفت‌وگو با متخصصان فرهنگ پاپ و کارشناسان صنعت سینما تحول فرهنگ پاپ و همچنین تاثیر فیلم‌های ترسناک بویژه فیلم‌های دهه ۸۰ بر این تحولات فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است.
با این اوصاف به نظر می‌آید اگر از طرفداران جدی و پر و پا قرص فیلم‌های ترسناک هستید نباید دیدن این مستند را از دست بدهید.

The post مستند «در جست‌وجوی تاریکی»؛ سفر به اعماق ترسناک‌ترین فیلم‌های دهه ۱۹۸۰ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا