تمامی مطالب

بدترین فوریه باکس‌آفیس در ۱۷ سال گذشته؛ مخاطبان در انتظار کاپیتان مارول

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

با گذشت دو ماه نه چندان پررونق برای سینماهای آمریکا و عبور از ماه فوریه که از نظر تجاری بدترین فوریه ۱۷ سال اخیر باکس‌آفیس بوده است، صنعت سینمای آمریکا به فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) دلخوش کرده تا رونق دوباره را به سالن‌ها بازگرداند.

مجموعه فیلم‌هایی که در ماه فوریه امسال روی پرده رفتند در مجموع لیست چندان چشم‌گیری را تشکیل نمی‌دهند و نتوانستند در کشاندن مخاطبان به سالن‌های سینما نیز کامیاب باشند. بررسی اعداد و ارقام مربوط به فروش در ماه دوم سال میلادی ۲۰۱۹ نشان می‌دهد فروش این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۳۸ درصد کاهش داشته است. هالیوود موفق شده در این ماه میلادی ۶۲۷ میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد که از سال ۲۰۰۲ تا کنون کمترین میزان برای ماه فوریه به حساب می‌آید.

سال گذشته فیلم سینمایی «پلنگ سیاه» (Black Panther) در این ماه میلادی اکران شد و باعث شد میزان فروش تا ۱ میلیارد دلار بالا برود. کارشناسان امیدوار بودند در ماه فوریه دو فیلم «فیلم لگو ۲: بخش دوم» (The Lego Movie 2: The Second Part) ساخته استودیوی برادران وارنر و «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» (How to Train Your Dragon: The Hidden World) ساخته یونیورسال تماشاگران را به سالن‎ها بکشاند. اما برخلاف پیش‌بینی‌ها لگو ۲ که از ۸ فوریه اکران شده بود فقط توانست ۹۱ میلیون دلار بفروشد و دنیای پنهان نیز که فقط شش روز مانده به پایان ماه اکران شده بود به مجموع فروش فوریه ۹۷ میلیون دلار کمک کرد.

با این وجود، شرایط سال ۲۰۱۹ سینماهای آمریکا از نظر تجاری شرایط مطلوبی ارزیابی شده است. کاپیتان مارول از محصولات دیزنی که از جمعه همین هفته به سالن‌ها می‌آید فقط یکی از چندین و چند فیلمی هستند که امسال پتانسیل فروش بسیار بالایی دارند و می‌توانند سالی تاریخی را برای سینماهای آمریکا از نظر تجاری رقم بزنند.

پیش‌بینی می‌شود کاپیتان مارول افتتاحیه‌ای ۱۲۵ تا ۱۳۵ میلیون دلاری را در ایالات متحده پشت سر بگذارد و احتمالا در سطح جهان نیز بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد. فیلمی که نه تنها می‌تواند از طریق فروش بلیت‌های خودش رونقی دوباره به سینماهای آمریکا بدهد بلکه از طریق بالابردن احتمال دیده‌شدن تبلیغات سایر فیلم‌ها می‌تواند به نوعی آن‌ها را هم پرمخاطب‌تر سازد.

The post بدترین فوریه باکس‌آفیس در ۱۷ سال گذشته؛ مخاطبان در انتظار کاپیتان مارول appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا