تمامی مطالب

پخش مستند مایکل جکسون با وجود اعتراضات گسترده هواداران

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

شبکه HBO دیروز یک قسمت از مستند دو قسمتی و چهارساعته مربوط به مایکل جکسون به نام «ترک نورلند» را پس از جنجال‌های مفصلی که اخیرا درباره این مستند بوجود آمده بود پخش کرد.

واکنش بینندگان و برخی از هواداران مایکل جکسون به این مستند متفاوت بود. «ترک نورلند» برخی را شرمگین کرد، بعضی را به انکار واداشت و تعدادی را به شدت خشمگین ساخت.

این مستند ساخته دن رید از زاویه دید وید رابسون و جیمز سیفچاک روایت می‌شود؛ مردانی که ادعا می‌کنند سال‌ها پیش، توسط مایکل جکسون مورد سو استفاده قرار گرفته‌اند و بخش‌هایی تیره و تار از زندگی مایکل جکسون را پیش چشم بینندگان می‌آورند.

اما یکی از نتایج پخش این مستند راه افتادن یک جنجال توییتری بود. بسیاری از بینندگان مستند به سرعت اعتبار ادعای رابسون را زیر سوال بردند و به این نکته اشاره کردند که او در ابتدا و در دادگاه، شهادت داده که جکسون هرگز جرمی مرتکب نشده است. او این ادعا را سال ۲۰۱۳ تغییر داده و این مستند نیز بر پایه این ادعای جدید بنا شده است.

بسیاری از کاربران و طرفداران مایکل جکسون برای دفاع از این خواننده مشهور پاپ با هشتگ MJInnocent مجموعه گسترده‌ای توییت منتشر کردند و مرکز تمام این دفاعیات اشاره به بررسی‌ها و فرایندهایی بود که در گذشته انجام شده و ثابت کرده جکسون بی‌گناه است. آن‌ها به این نکته اشاره کردند که بیش از یک دهه تحقیقات و بازرسی‌ها نهایتا به دادگاه سال ۲۰۰۵ منجر شد و در آن دادگاه نیز ثابت شد که این خواننده در برابر ۱۴ اتهامی که مطرح شده بی‌گناه است.

با وجود اعتراضات گسترده طرفداران جکسون، نظر منتقدان نسبت به این مستند مثبت بوده است.

منتقدان آمریکایی در مجموع ۲۰ نقد درباره این مستند منتشر کرده‌اند که همه آن‌ها مثبت است و در مجموع امتیاز متای فیلم را به ۸۵ رسانده است.

با این وجود حتی در سایت متاکریتیک هم نظرات منفی مخاطبان عادی نسبت به این مستند قابل توجه است. در بخشی که مربوط به نمره کاربران است ۴۷ نقد منتشر شده که ۳۴ مورد از آن‌ها منفی هستند و در مجموع نمره کاربران به فیلم را به ۲.۶ رسانده است که بسیار پایین به حساب می‌آید.

ترک نورلند در وبسایت IMDb هم نمره ۴.۳ از ۱۰ را دریافت کرده و تنها ۲۲ درصد از کاربران گوگل گفته‌اند فیلم را دوست دارند. مجموعه نمراتی که نشان می‌دهد مستند ترک نورلند مورد توجه منتقدان قرار گرفته اما بخش قابل‌توجهی از مخاطبان و بویژه طرفداران مایکل جکسون را حسابی عصبانی کرده است.

The post پخش مستند مایکل جکسون با وجود اعتراضات گسترده هواداران appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا