تمامی مطالب

باکس آفیس؛ تازه‌واردان نه چندان موفق و اژدهایان پر انرژی

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

انیمیشن مشترک تولید یونیورسال و دریم‌ورکز، چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان موفق شد در نبرد با فیلم «تشییع جنازه خانواده ماده‌آ» محصول لاینزگیت ساخته تایلر پری پیروز شود و عنوان صدرنشین باکس آفیس سینماهای آمریکا را از آن خودش کند. فیلم «تشییع جنازه خانواده ماده‌آ» نهمین فیلم از این سری است و توانسته در میان این سری فیلم‌ها رتبه چهارم را در بهترین فروش افتتاحیه کسب کند.

فیلم «گرتا» که تازه اکران شده نتوانست در فروش آخر هفته میان پنج فیلم پرفروش قرار بگیرد در حالی که فیلم «کتاب سبز» استودیوی یونیورسال بعد از پیروزی‌اش در اسکار فروش‌اش روند صعودی داشته است.

با فروشی حدود ۳۰ میلیون دلار فیلم «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» در دومین هفته اکرانش با افت ۴۵ درصدی باز هم توانست فروش کل‌اش را به ۹۷.۶ میلیون دلار بعد از ده روز نمایش برساند. فروش فیلم کمی بیشتر از حد انتظارات تحلیل‌گران افت کرد اما هنوز هم عملکردش در گیشه بهتر از قسمت دوم این سری است.

در بازارهای بین‌المللی «دنیای پنهان» ۵۲ میلیون دیگر این هفته به درآمدش افزود. بیشترین میزان فروش‌اش هم از چین می‌آید که ۳۳.۴ میلیون دلار آنجا فروش کرد. در حال حاضر فروش جهانی فیلم معادل ۲۷۷.۷ میلیون دلار است. هنوز هشت بازار بین‌المللی باقی مانده‌اند که فیلم باید در آنها اکران شود.

در این قسمت هیکاپ متوجه می‌شود که باید به جست‌وجوی دنیای پنهان برود. جایی که آرمانشهر اژدهایان است. قبل از اینکه دشمن‌شان آن را پیدا کند. طبق معمول او و بی‌دندان دست به یک سفر ماجراجویانه می‌زنند. دنی دبلوا کارگردان این قسمت است و منتقدان به آن امتیاز ۷۱ از ۱۰۰ داده‌اند. به گفته منتقدان این قسمت از انیمیشن از لحاظ بصری هیچ چیز جدیدی ندارد که پیش‌تر ندیده باشیم. بیشتر باید به نوسانات احساسی میان انسان‌ها و اژدهایان توجه کنیم.

فیلم موفق تایلر پری از سری فیلم‌های ماده‌آ

در رتبه دوم جدول پرفروش‌ها نهمین فیلم تایلر پری از سری فیلم‌های «ماده‌آ» قرار دارد که شایعات می‌گویند قرار است آخرین فیلم او هم باشد. اگر این حرف درست باشد و قسمت دهمی در کار نباشد این قسمت با فروش خوبش پایان خوشی برای این سری فیلم‌ها رقم زده است. فیلم به رقم تقریبی ۲۷ میلیون دلار در فروش رسیده است که چهارمین فیلم پرفروش این سری شده. از طرف دیگر در سایت سینمااسکور هم فیلم امتیاز A- را از تماشاگران دریافت کرده که امتیاز خوبی است. اگر اتفاق خاصی نیفتد انتظار داریم که فروش فیلم به ۶۰ میلیون دلار هم برسد. ۶۷ درصد مخاطبان فیلم زن بوده‌اند و ۷۸ درصدشان ۲۵ سال به بالا داشتند.

البته منتقدان دل خوشی از این کمدی ندارند و به آن امتیاز ۴۱ از ۱۰۰ را داده‌اند. به گفته آنها کاراکترها خسته‌کننده‌اند و بازی‌های خسته‌کننده‌تری هم از سمت بازیگران فیلم می‌بینیم. فیلم داستان یک دورهمی خانوادگی است که تبدیل به کابوس مضحکی می‌شود وقتی ماده‌آ به همراه دار و دسته‌اش به جورجیا سفر می‌کنند. آنها خودشان را در موقعیت غیرمنتظره‌ای پیدا می‌کنند که مشغول برنامه‌ریزی برای یک مراسم تشییع جنازه هستند. مراسمی که ممکن است رازهای ناخوشایند خانواده را فاش کند. خیلی‌ها معتقدند که کارگردان نتوانسته بین وجه دراماتیک و کمدی فیلم تعادل درستی برقرار کند.

فیلم «آلیتا: فرشته جنگ» با فروش تقریبا ۷ میلیون دلار در رده سوم جدول به کار خودش پایان داد. فیلم در بازارهای بین‌المللی هم ۴۰.۴ میلیون دلار به فروش‌اش اضافه کرد. «آلیتا: فرشته جنگ» در ۸۱ کشور جهان اکران شده است.

محصول کمپانی برادران وارنر «فیلم لگو ۲» با فروش ۶.۶ میلیون دلاری در رده چهارم جدول قرار گرفت و فروش خودش را به ۹۱.۶ میلیون دلار رساند. فیلم در بازارهای بین‌المللی هم ۶.۱ میلیون دلار فروش کرد تا فروش جهانی‌اش به ۱۵۲.۸ میلیون دلار برسد.

و در انتهای پنج فیلم اول جدول «کتاب سبز» یا «گرین بوک» محصول کمپانی یونیورسال قرار دارد که بعد از اسکار هفته پیش با صعود ۱۲۱ درصدی فروش مواجه شده است. حالا فروش فیلم داخل آمریکا به ۷۵ میلیون دلار رسیده است. به علاوه فیلم در ۶۳ بازار بین‌المللی هم به نمایش درآمده و فروش جهانی‌اش به ۱۱۲.۱ میلیون دلار رسیده است.

گرتا تازه وارد باکس آفیس است.

تنها فیلم جدیدی که به ده فیلم باکس آفیس اضافه شده «گرتا» ساخته نیل جوردن است. یک درام اسرارآمیز ترسناک با بازی ایزابل هوپر درباره زن جوانی که با یک زن بیوه آشنا و دوست می‌شود و این ماجرا اتفاقات تاریکی را رقم می‌زند.

فیلم در اولین هفته اکرانش ۴.۵۸ میلیون دلار فروخته است. تحلیلگران دقیقا چنین فروشی برای فیلم پیش‌بینی کرده بودند. فیلمی که منتقدان از آن خوش‌شان نمی‌آید و امتیازش در سایت متاکریتیک ۵۳ از ۱۰۰ است. فیلمی که به گفته آنها درباره همه چیز و در نهایت هیچ‌ چیز است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان ۲ ۳۰ ۹۷.۷
تشییع جنازه خانواده ماده‌آ ۱ ۲۷.۱ ۲۷.۱
آلیتا: فرشته جنگ ۳ ۷ ۷۲.۲
فیلم لگو ۲: قسمت دوم ۴ ۶.۶ ۹۱.۷
کتاب سبز ۱۶ ۴.۷ ۷۵.۹
مبارزه با خانواده‌ام ۳ ۴.۷ ۱۴.۹
آیا عاشقانه نیست؟ ۳ ۴.۶ ۴۰.۳
گرتا ۱ ۴.۶ ۴.۶
آنچه مردان می‌خواهند ۴ ۲.۷ ۴۹.۶
روز مرگت مبارک ۳ ۲.۵ ۲۹.۳

باکس آفیس هفته گذشته: گیشه سینماها در حال رکود است

The post باکس آفیس؛ تازه‌واردان نه چندان موفق و اژدهایان پر انرژی appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا