تمامی مطالب

بازیگران مشهوری که حتی یک جایزه اسکار هم نگرفته‌اند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

با تعلق گرفتن اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به الیویا کولمن برای بازی در فیلم سوگلی، گلن کلوز نامزد تحسین‌شده همین جایزه برای بازی در فیلم همسر به رکورددار جدید بازیگرانی تبدیل شد که چندین بار در رشته بهترین بازیگر نقش اصلی زن کاندید شده‌اند اما تا به حال موفق به کسب این جایزه نشدند.

کولمن در سخنرانی خود با فروتنی گفت دوست داشته گلن کلوز این جایزه را بگیرد. او گلن کلوز ۷۱ ساله را یکی از الگوهای خود از دیرباز معرفی کرد و گفت دوست نداشته سرنوشت اسکار امسال چنین رقم بخورد.

کلوز با حساب اتفاقات اسکار امسال تا به حال هفت بار نامزد جایزه اسکار شده اما در هیچ یک از موارد نتوانسته برنده این جایزه باشد. پیش از برگزاری اسکار ۲۰۱۹ تلما ریتر و دبورا کار دو بازیگر زن دیگری بودند که ۶ بار برای بازیگری نامزد جایزه اسکار شدند اما هرگز این جایزه را به دست نیاوردند. ایمی آدامز دیگر بازیگر زنی است که با شکست در اسکار امسال به جمع دو بازیگر مذکور پیوست و برای ششمین بار در تصاحب جایزه ناکام ماند.

به همین بهانه بد نیست نگاهی داشته باشیم به بازیگران مردی که تا به حال موفق به دریافت جایزه اسکار نشدند:

بردلی کوپر

بردلی کوپر، بازیگری که به کارگردانی روی آورده امسال یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد بود اما رقابت را به رامی مالک واگذار کرد. کوپر پیش از این برای فیلم‌های «دفترچه امیدبخش» (Silver Linings Playbook)، «تک‌تیرانداز آمریکایی» (American Sniper) و «حقه‌بازی آمریکایی» (American Hustle) هم نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود اما نتوانست برنده این جایزه شود.

ویلم دفو

ویلم دفو که ۶۳ سال دارد امسال در کنار کوپر و مالک برای بازی تحسین‌شده‌اش در نقش ونسان ون گوگ در فیلم «بر دروازه ابدیت» (At Eternity’s Gate) نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شده بود. او برای فیلم‌های «جوخه» (Platoon)، «سایه خون‌آشام» (Shadow of the Vampire) و «پروژه فلوریدا» (The Florida Project) هم نامزد دریافت اسکار بازیگری شده بود اما نهایتا ناکام ماند.

ویگو مورتنسن

مورتنسن که با بازی در فیلم «رز ارغوانی قاهره» (The Purple Rose of Cairo) اثر وودی آلن به دنیای بازیگری وارد شد از دیگر نامزدهای تصاحب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در اسکار ۲۰۱۹ بود. با حساب اسکار امسال این بازیگر تا به حال برای فیلم‌های «کتاب سبز» (Green Book)، «قول‌های شرقی» (Eastern Promises)، «کاپیتان خارق‌العاده» (Captain Fantastic) نامزد دریافت جایزه شده اما هر بار در رقابت نهایی شکست خورده است.

ویل اسمیت

ویل اسمیت تا کنون دوبار برای فیلم‌های «علی» (Ali) و «به دنبال خوشبختی» (The Pursuit of Happyness) در بخش بازیگری اسکار نامزد شده اما موفق به دریافت این جایزه نشده. او برای بازی در فیلم «ضربه مغزی» (Concussion) حتی در میان نامزدهای اسکار هم قرار نگرفت. موضوعی که باعث جنجال‌هایی بر سر عدم حضور سیاه‌پوستان در میان نامزدها شد و واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌‎های اجتماعی ایجاد کرد. اسمیت به دلیل همین وقایع حضور در اسکار ۲۰۱۶ را تحریم کرد.

تام کروز

تام کروز ستاره نام‌آشنای هالیوود که تا امروز در بسیاری از نقش‌های به‌یادماندنی ظاهر شده است صرفا برای بازی در فیلم‌های «متولد چهارم ژوئیه» (Born on the Fourth of July)، «مگنولیا» (Magnolia) و «جری مگوایر» (Jerry Maguire) نامزد دریافت اسکار بازیگری شده اما هرگز موفق به تصاحب این جایزه نشده است.

جانی دپ

دپ که سال‌ها در میان ستاره‌های مشهور و پولساز هالیوود قرار داشت برای فیلم «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl)، «در جستجوی ناکجاآباد» (Finding Neverland) و «سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت» (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) سه بار نامزد دریافت اسکار بازیگری شد ام ناکام ماند.

ساموئل ال. جکسون

با وجود آنکه ساموئل ال. جکسون تا به حال در بیش از ۱۲۵ فیلم به ایفای نقش پرداخته است، فقط یک بار و بخاطر فیلم سینمایی «داستان عامه‌پسند» (Pulp Fiction) نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگری شد و البته نتوانست بر رقبا پیروز شود و جایزه را بگیرد.

برد پیت

برد پیت تا به حال یک‌بار و بخاطر فیلم «۱۲ سال بردگی» (۱۲ Years a Slave) موفق به دریافت جایزه اسکار شده اما این جایزه نه بخاطر ایفای نقش در فیلم بلکه به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم بوده. این ستاره مشهور هالیوود تا به حال بخاطر بازیگری اسکاری دریافت نکرده و تنها سه‌بار برای فیلم‌های «مانیبال» (Moneyball)، «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) و «هفت میمون» (Seven Monkeys) نامزد دریافت جایزه بوده است.

مت دیمون

دیمون بخاطر مشارکت در نوشتن فیلم‌نامه (مشارکت با بن افلک) یک جایزه اسکار را در کارنامه دارد اما وقتی نوبت به اسکار بازیگری برسد او همیشه بازنده بوده.

پیتر اوتول

اوتول که سال ۲۰۱۳ از دنیا رفت در میان تمام بازیگران جایگاه ویژه‌ای دارد. نه تنها اتول را باید به عنوان یکی از چهره‌های برجسته جهان بازیگری در نظر گرفت بلکه او رکورددار تعداد نامزدی اسکار بازیگری بدون برنده شدن جایزه است. اتول ۸ بار برای فیلم‌های «لورنس عربستان» (Lawrence of Arabia)، «شیر در زمستان» (The Lion in Winter)، «بکت» (Becket)، «خداحافظ آقای چیپس» (Goodbye, Mr. Chips)، «طبقه حاکم» (The Ruling Class)، «بدل‌کار» (The Stunt Man)، «سال محبوب من» (My Favorite Year) و «ونوس» (Venus) نامزد دریافت جایزه اسکار شد اما هرگز برنده این جایزه نشد.

شاید سرنوشت بازیگر برجسته‌ای چون اتول نشان دهد جوایز اسکار را نمی‌توان آنقدرها هم جدی گرفت.

The post بازیگران مشهوری که حتی یک جایزه اسکار هم نگرفته‌اند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا