تمامی مطالب

سیاه‌پوست‌های هالیوود در اسکار ۲۰۱۹ تاریخ‌ساز شدند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

هنرمندان سیاه‌پوست در مراسم اسکار ۲۰۱۹ موفق شدند مجموعا ۶ جایزه اسکار را به دست آورند که رکوردی تاریخی برای‌ آن‌ها به حساب می‌آید.

پیش از این بهترین عملکرد هنرمندان سیاه‌پوست به مراسم اسکار ۲۰۱۷ باز می‌گشت که برای تقدیر از مجموعه آثار سال ۲۰۱۶ سینمای آمریکا برگزار شد و در آن ۴ اسکار در اختیار سیاه پوستان قرار گرفت. در اسکار ۲۰۱۷ ماهرشالا علی به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «مهتاب»، وایولا دیویس تحت عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «حصارها»، «او.جی.: ساخت آمریکا» به کارگردانی ازرا ادلمن برای بهترین فیلم مستند و تارل الوین مکرینی و بری جنکینز مشترکا برای نگارش فیلم‌نامه «مهتاب» هنرمندانی بودند که جوایز اسکار دریافت کردند.

امسال اما نقش سیاه‌پوست‌ها در اسکار حتی فراتر از سال ۲۰۱۷ بود و آن‌ها موفق شدند ۶ جایزه را تصاحب کنند. در اسکار ۲۰۱۹ رجینا کینگ توانست برای ایفای نقش در فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

راث ای. کارتر که یکی از تنها دو سیاه‌پوستی به حساب می‌آید که در بخش بهترین طراحی لباس در تاریخ اسکار نامزد شده‌اند توانست برای طراحی لباس فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» اسکار بگیرد. این اسکار کارتر را به تنها برنده سیاه‌پوست رشته بهترین طراحی لباس تبدیل کرد و یکی از اتفاقات تاریخی اسکار ۲۰۱۹ بود.

با در نظر گرفتن ۶ جایزه که در نود و یکمین دوره جوایز اسکار به سیاه‌پوستان تعلق گرفت، می‌توان ادعا کرد اسکار ۲۰۱۹ به دوره‌ای تاریخی برای هنرمندان سیاه‌پوست هالیوود تبدیل شد.

پلنگ سیاه فقط به همین حد اکتفا نکرد و در بخشی دیگر هم تاریخ‌ساز شد. هانا بیچلر که اولین نامزد سیاه پوست بخش طراحی صحنه در تاریخ اسکار بود توانست اسکار این بخش را هم به دست بیاورد تا هم حضورش به عنوان نامزد و هم برنده شدن جایزه‌اش به وقایعی پراهمیت در این رشته تبدیل شوند.

ماهرشالا علی از بازیگران سیاه‌پوستی که این روزها در اوج فعالیت حرفه‌ای‌اش قرار دارد و علاوه بر فیلم سینمایی «کتاب سبز» با بازی در فصل سوم مجموعه «کارآگاه حقیقی» توجه‌ها را به خود جلب کرده توانست امسال هم مثل اسکار ۲۰۱۷ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست بیاورد و به تنها بازیگر سیاه‌پوستی تبدیل شود که در این بخش دو جایزه اسکار گرفته است. تنها بازیگر سیاه‌‍پوست دیگری که در حوزه بازیگری دو جایزه اسکار دارد دنزل واشینگتن است که ابتدا برای ایفای نقش در فیلم «افتخار» (Glory) موفق شد در سال ۱۹۸۹ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و سپس برای بازی در فیلم روز تعلیم (Training Day) جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

اما افتخارات سیاه‌پوستان در اسکار ۲۰۱۹ به اینجا ختم نشد. پیتر رمزی یکی از سه کارگردان انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» اولین کارگردان سیاه‌پوستی لقب گرفت که فیلمش در بخش بهترین انیمیشن کاندید و سپس برنده اسکار شده است.

نهایتا اسپایک لی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فیلم سینمایی «بلک‌ک‌کلنزمن» در بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برنده اسکار شد؛ فیلمی که اتفاقا درباره تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوست‌ها ساخته شده است.

با در نظر گرفتن مجموعه جوایز مورد اشاره می‌توان ادعا کرد نود و یکمین دوره جوایز اسکار به دوره‌ای تاریخی برای هنرمندان سیاه‌پوست هالیوود تبدیل شد.

The post سیاه‌پوست‌های هالیوود در اسکار ۲۰۱۹ تاریخ‌ساز شدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا