تمامی مطالب

فیلم جدید وودی آلن در اسپانیا جلوی دوربین خواهد رفت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

وودی آلن فیلمساز مشهوری که در ۸۳ سالگی با حاشیه‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند قرار است در اسپانیا یک فیلم جدید را جلوی دوربین ببرد.
آلن که مدتی است در یک پرونده سو استفاده جنسی درگیر شده در هالیوود وضعیت خوبی ندارد. شرکت آمازون که پیش از این روی آخرین فیلم‌های آلن («کافه سوسایتی» و «واندر ویل») سرمایه‌گذاری کرده بود، قرارداد ساخت چهار فیلم جدید این کارگردان را پس از رسوایی‌های اخیر لغو کرده و همین موضوع به شکایت ۶۸ میلیون‌دلاری آلن از آمازون منجر شده است.

طبق آنچه تا کنون اعلام شده فیلم‌برداری جدیدترین اثر این کارگردان نام‌آشنای هالیوود هفت هفته به طول خواهد انجامید و عوامل فیلم در حال حاضر مشغول بازدید از موقعیت‌های فیلم‌برداری و تهیه لوازم اولیه موردنیاز برای شروع کار هستند.

همچنین تعداد زیادی از بازیگران فعال هالیوود اعلام کرده‌اند که دیگر حاضر به همکاری با وودی آلن نیستند.
این اتفاقات بسیاری را به این نتیجه رسانده بود که احتمالا عمر فیلم‌سازی آلن که از اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی آغاز شد دیگر به پایان رسیده و او شانس چندانی برای ساخت فیلم‌های جدیدش نخواهد داشت.
حال خبر غافلگیرکننده‌ای که در روزهای اخیر منتشر شده نشان می‌دهد یک شرکت اسپانیایی به نام مدیاپرو حاضر شده روی پروژه جدید آلن سرمایه‌گذاری کند و فیلم جدید این کارگردان هم در اسپانیا ساخته خواهد شد‌.
مدیاپرو که در بارسلونای اسپانیا واقع‌شده اعلام کرده پیش از این هم سرمایه‌گذار فیلم‌هایی چون «ویکی، کریستینا، بارسلونا» و «نیمه‌شب در پاریس» از ساخته‌های وودی آلن بوده است.
در بیانیه این شرکت آمده: «ما با آقای آلن رابطه‌ای ده ساله داریم و مانند همه پروژه‌هایی که تولیدکننده‌اش هستیم، سازنده اثر را از طریق کارش قضاوت می‌کنیم. همه پروژه‌های ما شخصیت منحصر‌به‌فرد خود را دارند و ما حامی همه نوع دیدگاه هنری و ایده‌های گوناگون هستیم». مدیاپرو در پایان بیانیه، خود را متعهد به تولیدپروژه‌های با کیفیت و خلاقانه برای مخاطبان در سراسر جهان عنوان کرده است.
در مجموع به نظر می‌رسد وضعیت وودی آلن در اسپانیا از هیچ نظر قابل مقایسه با هالیوود نیست. این کارگردان علاوه بر اینکه در اسپانیا قادر به یافتن سرمایه‌گذار است احتمالا در پیدا کردن بازیگران فیلمش هم دشواری چندانی را تجربه نخواهد کرد.
سال گذشته خاویر باردم بازیگر مشهور اسپانیایی در دفاع از وودی آلن گفته بود: «زمانی که در ویکی، کریستینا، بارسلونا بازی کردم هم حدود ده سالی می‌شد که همین اتهامات علیه آلن وجود داشت و دو ایالت مختلف در آمریکا اعلام کرده بودند که او گناه‌کار نیست‌. اگر وضعیت قانونی مربوط به آلن تغییر کند من هم نظرم را تغییر می‌دهم ولی فعلا با این رسوایی عمومی علیه او موافق نیستم و اگر وودی آلن از من بخواهد که در یکی از پروژه‌هایش با او همکاری کنم فردا صبح اول وقت سر پروژه خواهم بود. او یک نابغه است».

طبق آنچه تا کنون اعلام شده فیلم‌برداری جدیدترین اثر این کارگردان نام‌آشنای هالیوود هفت هفته به طول خواهد انجامید و عوامل فیلم در حال حاضر مشغول بازدید از موقعیت‌های فیلم‌برداری و تهیه لوازم اولیه موردنیاز برای شروع کار هستند.

The post فیلم جدید وودی آلن در اسپانیا جلوی دوربین خواهد رفت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا