تمامی مطالب

جوایز سالانه‌ی سینما اسپانیا اهدا شد | اصغر فرهادی جایزه‌ای نبرد

فیلم «قهرمانان» به کارگردانی خاویر فسر که از سوی کشور اسپانیا به جوایز اسکار امسال نیز فرستاده شده بود توانست جایزه بهترین فیلم سی و سومین دوره جوایز گویا آکادمی اسپانیا را از آن خود کرد. البته «قهرمانان» با وجود دریافت جایزه بهترین فیلم در کسب جوایز مهم مراسم امسال ناکام ماند.

در مراسم جوایز گویا آکادمی اسپانیا (معادل جوایز اسکار در کشور اسپانیا) که شنبه شب ۲ فوریه در شهر سویل اسپانیا برگزار می شد خاویر فسر کارگردان فیلم «قهرمانان» درحالی برای دریافت جایزه بهترین فیلم به بالای سن آمد که فیلمش تنها ۲ جایزه بهترین بازیگر نوظهور و بهترین ترانه را از ۱۰ نامزدی دیگرش کسب کرده بود.

فیلم «قهرمانان» سال گذشته در باکس آفیس اسپانیا به یک موفقیت عظیم دست پیدا کرده بود و توانسته بود در سراسر جهان نیز به رقم فروش ۲۱ میلیون دلار دست پیدا کند.

در مراسم دیشب تریلر سیاسی «قلمرو» یکی دیگر از برندگان بزرگ جوایز بود، این فیلم که با ۱۳ نامزدی رکورددار نامزدهای جوایز گویا این دوره نیز بود توانست در نهایت جوایز مهم امسال مانند بهترین کارگردان (رودریگو سوروگوین)، بهترین بازیگر نقش اول مرد (آنتونیو دلاتوره)، بهترین فیلمنامه (ایزابل پنا و رودریگو سوروگوین) و بهترین موسیقی متن (اولیویر آرسون) را دریافت کند. فیلم در مجموع توانست ۷ جایزه گویا را بدست آورد.

در مراسم دیشب فیلم «همه می دانند» ساخته اصغر فرهادی کارگردان ایرانی نیز با ۸ نامزدی از جمله بهترین کارگردانی و فیلمنامه برای فرهادی، بهترین تدوین برای هایده صفی پاری، بهترین بازیگر زن برای پنه لوپه کروز و بهترین بازیگر مرد برای خاویر باردم حضور داشت که درنهایت بدون دریافت حتی یک جایزه دست خالی مراسم ترک کرد و به عنوان ناکام بزرگ مراسم دیشب لقب گرفت.

از دیگر جوایز مهم مراسم امسال می توان به این جوایز اشاره کرد:

جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان برای فیلم «رُما» ساخته آلفونسو کوارون، جایزه بهترین فیلم اروپایی برای فیلم «جنگ سرد» ساخته پاوو پالیکوفسکی، جایزه بهترین مستند بلند برای «سکوت دیگران» و جایزه بهترین انیمیشن برای انیمیشن «روز دیگر زندگی».

نوشته جوایز سالانه‌ی سینما اسپانیا اهدا شد | اصغر فرهادی جایزه‌ای نبرد اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا