تمامی مطالب

۱۱ فیلم در جشنواره‌ی ایرانی نیویورک

اولین دوره جشنواره فیلم های ایرانی نیویورک با نمایش ۱۱ فیلم ایرانی و همچنین مرور آثار بهمن فرمان آرا برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم های ایرانی نیویورک با مدیریت آرمین میلادی و «گادفری چشایر» منتقد آمریکایی از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ ژانویه (۲۰ تا ۲۵ دی) در آمریکا برگزار می‌شود.

در این رودیداد سینمایی که با نمایش فیلم «حکایت و دریا» ساخته بهمن فرمان آرا افتتاح خواهد شد، فیلم‌های «منو خونه ببر» و «گزارش» از ساخته‌های عباس کیارستمی، «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف الله صمدیان، «دلم می خواد»، «حکایت دریا» و «سایه های بلند باد» از ساخته‌های بهمن فرمان آرا، «۳ رخ» از جعفر پناهی، «خانه» ساخته اصغر یوسفی نژاد، «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی، «مارموز» ساخته کمال تبریزی، «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی و «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی به نمایش در خواهند آمد.

در سایت این جشنواره سینمایی آمده است: «جشنواره فیلم‌های ایرانی نیویورک مجموعه‌ای از آثار تحسین‌شده و برنده جوایز یکی از زنده‌ترین سینماهای ملی جهان را به نمایش خواهد گذاشت. هدف از این رویداد ایجاد پیوند میان دو جریان سینمایی است؛ سینمای هنری و کلاسیک ایران که در مورد علاقه سینمادوستان در سراسر جهان است و دیگری آثار جدید سینمای ایران که نشان‌دهنده روحیه ماجراجویی و جسارت کارگردان جوان ایرانی است.»

منبع :ایسنا

نوشته ۱۱ فیلم در جشنواره‌ی ایرانی نیویورک اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا