تمامی مطالب

باکس آفیس؛ یک ابرقهرمان جدید سلطان گیشه و نوستالژی جنیفر لوپز

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

تعطیلات کریسمس در جریان است و فیلم آکوامن (Aquaman) آخرین اثر برادران وارنر است و همکاری دوباره آنها با جهان کمیک‌های دی.سی. فیلمی که در صدر باکس آفیس هفته قرار گرفته است.

رقابت میان «بازگشت مری پاپینز» (Mary Poppins Returns) محصول دیزنی و «زنبور عسل» (Bumblebee) هم تنگاتنگ است. اتفاقی که هر سال برای فیلم‌های اکران شده در فصل تعطیلات رخ می‌دهد.

فیلم‌ها دقیقا در گیشه همان نتیجه‌ای را گرفته‌اند که انتظارش می‌رفت. اکران فیلم «آکوامن» برادران وارنر به راحتی این فیلم را در رده اول جدول قرار داد. فروش فیلم چیزی حدود ۶۷.۴ میلیون دلار در عرض سه روز تعطیل بود. جیمز ون این فیلم را با بودجه‌ای بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار ساخته و با توجه به فروش افتتاحیه فیلم به نظر می‌رسد که به سادگی به سوددهی برسد. یک رقم ۴.۷ میلیون دلاری هم باید به این فروش اضافه کنید چون هفته پیش یک پیش‌نمایش هم در آمازون داشت. تحلیل‌گران می‌گویند که فیلم در عرض پنج روز به فروش ۱۰۵ میلیون دلاری خواهد رسید. به صورت متداول شلوغ‌ترین روز باکس آفیس خود روز کریسمس است.

فیلم در سایت سینمااسکور از طرف تماشاگران امتیاز A- دریافت کرده و ۵۵ درصد تماشاگرانش مرد بوده‌اند و ۵۸ درصد آنها بالای ۲۵ سال داشته‌اند که برای یک فیلم ابرقهرمانی این آمار دوم جالب است. یعنی مخاطبان این فیلم ابرقهرمانی بیشتر از نوجوانان، بزرگسالان هستند.

فروش افتتاحیه فیلم البته خیلی هم حیرت‌انگیز نبوده. میان فیلم‌هایی که کمپانی برادران وارنر از روی کمیک‌های دی.سی ساخته‌اند این فیلم در رده ششم پرفروش‌ترین افتتاحیه قرار می‌گیرد. در عوض «آکوامن» از میان این سری فیلم‌ها (یا به قولی فرانچایزها) بهترین نقدها را دریافت کرده است. بیشتر این نقدهای مثبت البته مربوط به تماشاگران است. چون از طرف منتقدان در سایت متاکریتیک امتیاز فیلم ۵۵ از ۱۰۰ است.

منتقد درپ گفته بود: «این یک فیلم ابرقهرمانی عجیب و غریب و فوق‌العاده است که کوشش می‌کند و تقریبا هم موفق می‌شود که تبدیل به یکی از حماسی‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی شود که تا به حال ساخته شده است.» منتقدانی که نسبت به فیلم نظر منفی دارند معتقدند که کارگردان خیلی روی قهرمانش مانور نداده و بیشتر به موقعیت‌های اکشن پرداخته است. فیلمی که از لحاظ بصری درخشان است ولی گروه بازیگرانش موفق نمی‌شوند خودشان را نشان بدهند.

جیمز ون را برای کارگردانی سری فیلم‌های ترسناک «کانجورینگ» شناختیم و حالا نشان می‌دهد که در هر ژانری تواناست.

در گیشه سینماهای جهان هم فیلم رتبه اول را دارد و در ۷۰ بازار جهانی در عرض یک هفته حدود ۹۱.۳ میلیون دلار فروخته است. کمپانی برادران وارنر گزارش داده که فیلم به شدت به فروش جهانی «بتمن علیه سوپرمن» نزدیک شده و قطعا از «لیگ عدالت» و «واندروومن» بیشتر خواهد فروخت.

بازگشت کاراکتر محبوب مری پاپینز به پرده سینماها

فیلم «بازگشت مری پاپینز» به کارگردانی راب مارشال در رده دوم جدول قرار دارد. فیلم در سه روز افتتاحیه‌اش ۲۲.۲ میلیون دلار فروش کرده. فیلمی است که احتمال می‌رود در تعطیلات فروش بهتری هم داشته باشد. فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرده است. امتیاز متاکریتیک ۶۵ از ۱۰۰ است. در سایت سینمااسکور هم امتیاز A- را دریافت کرده.

فیلم در ۱۷ کشور خارج از آمریکا اکران شده که حدود ۲۰.۳ میلیون دلار از این اکران درآمد داشته است. ۵۹ درصد مخاطبان فیلم «بازگشت مری پایینز» زنان بوده‌اند. تعداد کشورهایی که فیلم در آنها اکران خواهد شد هفته آینده افزایش پیدا می‌کند.

منتقدان می‌گویند که فیلم راب مارشال در فرم و ساختار به شدت به نمونه کلاسیک «مری پاپینز» وفادار است. انگار یک اثر کلاسیک به شکل هنرمندانه‌ای دوباره زنده شده باشد. به خصوص آنها بازی امیلی بلانت را در نقش مری پاپینز به شدت تحسین کرده‌اند.

داستان فیلم از این قرار است که دختر و پسر خانواده بنکس بزرگ شده‌اند. پسر ازدواج کرده و حالا به خاطر فرزندانش دوباره محتاج کمک مری پاپینز است.

در رده سوم باکس آفیس شاهد حضور فیلم «زنبورعسل» هستیم. یک اکشن ماجراجویانه علمی-تخیلی به کارگردانی تراویس نایت که امتیاز متاکریتیک آن ۶۶ از ۱۰۰ است. تراویس نایت که انیمیشن محبوب «کوبو و دوتار» را پیش از این ساخته بود، کارگردانی این فیلم را برعهده دارد. در سال ۱۹۸۷ بامبل‌بی به یک شهر کوچک ساحلی در کالیفرنیا پناهنده می‌شود. چارلی که تازه دارد وارد ۱۸ سالگی‌اش می‌شود و می‌خواهد جای خودش را در این دنیا پیدا کند بامبل‌بی را پیدا می‌کند که شکسته و در نبرد زخمی شده و نیاز به کمک دارد. منتقدان می‌گویند چیزی که این فیلم به مردم یادآوری می‌کند این است که فیلم‌های نوجوانانه باید چه‌طور ساخته شوند. در این اکشن هیچ کس نمی‌خواهد خودش را به زور جدی بگیرد. مایه‌های اسطوره‌شناسی الکی به آن تزریق نشده و یک فیلم روایت‌گوی ساده است.

در رده چهارم «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» را داریم و «قاطر» کلینت ایستوود و «گرینچ» هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

فیلم پرده دوم

جنیفر لوپز ستاره فیلم پرده دوم است.

فیلم «پرده دوم» (Second Act) کمدی رومانتیکی است که بعد از مدت‌ها جنیفر لوپز را به پرده سینماها برگردانده. داستان زنی که در شغلی گیر افتاده که حقوق کمی دارد و حالا شانس به او رو کرده تا جاه‌طلبی‌هایش را ارضا کند. فیلم را پیتر سیگال کارگردانی کرده و امتیاز ضعیف ۴۹ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کرده است. منتقدان البته معتقدند که فیلم به ژانر خودش وفادار است و طرفداران کمدی رمانتیک‌های هزاره سوم با خیال راحت می‌توانند آن را ببینند. آنها فیلم را نوستالژی برای جنیفر لوپز و طرفداران کمدی رمانتیک می‌دانند.

فیلم ضعیف «به مارون خوش آمدید» ساخته رابرت زمه‌کیس با امتیاز ۴۰ از ۱۰۰ از سایت متاکریتیک به سختی توانسته خودش را به جمع ده فیلم باکس آفیس برساند.

فیلم دهم جدول «مری ملکه اسکاتلند» با گروه قوی بازیگران از جمله سیرشا رونان و مارگو رابی ساخته جوزی رورک که درباره مری استوارت است. زمانی که می‌خواهد ملکه الیزابت را از سلطنت خلع کند و به جای او بنشیند. فیلم امتیاز ۶۱ از ۱۰۰ را از منتقدان گرفته و در اکران محدودش هم موفق ظاهر شده است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
آکوامن ۱ ۶۷.۴ ۷۲.۱
بازگشت مری پاپینز ۱ ۲۲.۲ ۳۱
زنبورعسل (بامبل‌بی) ۱ ۲۱ ۲۱
مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی ۲ ۱۶.۷ ۶۴.۸
قاطر ۲ ۱۰ ۳۵.۷
گرینچ ۷ ۸.۲ ۲۵۳.۲
پرده دوم ۱ ۶.۵ ۶.۵
رالف اینترنت را خراب می‌کند ۵ ۴.۶ ۱۶۲.۱
به مارون خوش آمدید ۱ ۲.۴ ۲.۴
مری ملکه اسکاتلند ۳ ۲.۲ ۳.۵

باکس آفیس هفته گذشته: اسپایدرمن کارتونی هم در گیشه موفق شد

The post باکس آفیس؛ یک ابرقهرمان جدید سلطان گیشه و نوستالژی جنیفر لوپز appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا