تمامی مطالب

«یک جای ساکت» در صدر فهرست برترین فیلم‌های سال از نگاه بی بی سی

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

بخش فرهنگی خبرگزاری بی بی سی فهرستی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ منتشر کرده که فیلم سینمایی «یک جای ساکت» (A Quiet Place) در این فهرست به عنوان بهترین فیلم سال جای گرفته. یک جای ساکت فیلم ترسناکی است که توسط جان کرازینسکی کارگردانی شده است.

سال ۲۰۱۸ رو به پایان است و تقریبا روزی نیست که خبرگزاری‌ها و انجمن‌های مختلف سینمایی یک فهرست از بهترین فیلم‌های سال انتخاب نکنند.

در عموم این فهرست‌ها چند فیلم مشخص در صدر قرار داشته‌اند. برای مثال فیلم سینمایی «روما» ساخته آلفونسو کوارون در عموم لیست‌هایی که تحت عنوان بهترین فیلم‌های سال منتشر شده بهترین فیلم یا یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ ارزیابی شده است. روما در وبسایت متاکریتیک با نمره ۹۶ که از ۵۰ نقد مثبت به دست آمده به عنوان بهترین فیلم ۲۰۱۸ انتخاب شده. همچنین در میان مجموعه لیست‌هایی که از طرف منتقدان به عنوان ۱۰ فیلم برتر سال منتشر شده روما بیشتر از باقی رقبا در رتبه اول لیست‌های گوناگون قرار گرفته است.

بخش فرهنگی خبرگزاری بی بی سی اما لیستی از ۱۰ فیلم برتر سال منتشر کرده که در آن خبری از فیلم سینمایی روما نیست. جالب‌تر اینکه در لیست بی بی سی فیلم ترسناک «یک جای ساکت» به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است. فیلمی که در عموم فهرست‌های دیگر غایب بوده است.

فیلم دوم لیست یعنی «دزدان فروشگاه» در کنار چندین انتخاب دیگر مثل «جنگ سرد» (رتبه سوم) یا «سوگلی» (رتبه پنجم) انتخاب‌هایی آشنا هستند که پیش از این هم در بسیاری از فهرست‌ها به نام‌شان برخورده‌ بودیم. اما برای مثال انتخاب «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» یکی دیگر از انتخاب‌های جسورانه این فهرست به نظر می‌رسد.

در ادامه می‌توانید فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه خبرگزاری بی بی سی را بررسی کنید:

۱- یک جای ساکت (A Quiet Place)

۲- دزدان فروشگاه (Shoplifters)

۳- جنگ سرد (Cold War)

۴- اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند (If Beale Street Could Talk)

۵- سوگلی (The Favourite)

۶- مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

۷- سوارکار (The Rider)

۸- ردی به جا نگذار (Leave No Trace)

۹- نخستین انسان (First Man)

۱۰- سرزمین شیرین (Sweet Country)

بیشتر بخوانید: ۳۱ فیلمی که در سال ۲۰۱۸ نباید از دست بدهید

The post «یک جای ساکت» در صدر فهرست برترین فیلم‌های سال از نگاه بی بی سی appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا