تمامی مطالب

پیش‌بینی‌ نامزدهای گلدن‌گلوب ۲۰۱۹ در بخش بهترین فیلم

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

درباره گمانه‌زنی‌های منتقدان ورایتی از نامزدهای بهترین سریال‌های سال ۲۰۱۸ در فصل جوایز نوشتیم و حالا نوبت به بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ می‌رسد. جوایز گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم اهمیت زیادی دارد. هر چند به دلیل وجود دو بخش بهترین فیلم‌های درام و بهترین فیلم‌های کمدی یا موزیکال سال گاهی جایزه‌ای که می‌دهند با اسکار تفاوت زیادی دارد اما در کل در نامزدها به خصوص در بخش فیلم‌های درام تشابه زیادی وجود دارد و می‌تواند آغاز مسیری برای فیلم‌ها باشد که درنهایت به اسکار منتهی می‌شود.

اصولا رای‌دهندگان اسکار همیشه نیم نگاهی به نامزدهای سینمای جوایز گلدن‌گلوب دارند. امسال در بخش موزیکال فیلم «حماسه کولی» از آنهایی است که شاید در گلدن‌گلوب مطرح شود اما از راه یافتن به اسکار باز بماند چون منتقدان چندان هم سفت و سخت پشتش نایستاده‌اند. در بخش کمدی هم فیلم پرفروش «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» بعید است به جز گلدن‌گلوب در جای دیگری دیده شود اما به جایش فیلم‌هایی مثل «ستاره‌ای متولد شده است» و «بلک پنتر» (پلنگ سیاه) انتخاب‌های محبوب‌تری برای اسکار خواهند بود. این فهرستی از فیلم‌هایی است که منتقدان ورایتی تصور می‌کنند در گلدن‌گلوب امسال نامزد خواهند شد:

بلکککلنزمن (اسپایک لی)

امتیاز متاکریتیک: ۸۳ از ۱۰۰

از آن فیلم‌هایی که درباره تبعیض نژادی صحبت می‌کند و اسپایک لی دیگر در ساختن‌شان استاد شده است. فیلم داستان یک افسر پلیس آفریقایی-آمریکایی است که موفق می‌شود درون فرقه کوکلوکس کلان نفوذ کند.

حماسه کولی (برایان سینگر)

امتیاز متاکریتیک: ۴۹ از ۱۰۰

فیلم برایان سینگر داستان زندگی فردی مرکوری خواننده بزرگ راک گروه کویین است. داستان از آغاز مسیر او تا کنسرت live aid را روایت می‌کند. کنسرتی که درست پیش از آن فردی مرکوری متوجه می‌شود به بیماری ایدز مبتلاست.

نخستین انسان (دیمین شزل)

امتیاز متاکریتیک: ۸۴ از ۱۰۰

فیلم بیوگرافیک دیمین شزل بعد از ساختن فیلم‌هایی با زمینه موسیقی مثل «ویپلش» و «لالالند» اثری کاملا متفاوت درباره نیل آرمسترانگ است. اولین انسانی که پا روی کره ماه گذاشت. می‌گویند شزل در فیلمش از لحاظ بصری کاری کرده است کارستان.

اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند (بری جنکینز)

امتیاز متاکریتیک: ۸۶ از ۱۰۰

بری جنکینز با فیلم «مهتاب» پیش‌تر مورد توجه فصل جوایز قرار گرفته است. این یکی فیلمش داستان زنی از خیابان هارلم (محله سیاهپوستان) است که ناامیدانه تلاش می‌کند بی‌گناهی نامزدش را از جرمی که به او نسبت داده‌اند ثابت کند.

ستاره‌ای متولد شده است (بردلی کوپر)

امتیاز متاکریتیک: ۸۸ از ۱۰۰

اولین فیلم بردلی کوپر بازیگر مشهور در مقام کارگردان اثری شد که هم در گیشه و هم نزد منتقدان به موفقیت زیادی دست پیدا کرد. بازسازی یک اثر کلاسیکی هالیوود درباره خواننده مشهوری که به یک خواننده جوان‌تر کمک می‌کند به جایگاه ستاره دست پیدا کند در حالی که خودش رو به نابودی می‌رود. بازی لیدی گاگا مورد توجه قرار گرفته و احتمالا هر دو بازیگر اصلی فیلم نامزد دریافت جایزه خواهند شد.

The post پیش‌بینی‌ نامزدهای گلدن‌گلوب ۲۰۱۹ در بخش بهترین فیلم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا