تمامی مطالب

فهرست ۲۰ نامزد بخش جلوه‌های بصری اسکار ۲۰۱۹ اعلام شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در رقابت میان بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ از نظر جلوه‌های بصری (Best Visual Effects) کار به رقابت نزدیک میان ۲۰ فیلم سینمایی رسیده است که لیست‌شان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. در میان این ۲۰ فیلم آثای چون پلنگ سیاه (Black Panther) مارول به چشم می‌خورند در حالی که دو انیمیشن جزیره سگ‌ها (Isle of Dogs) و شگفت‌انگیزان ۲ (Incredibles 2) هم توانسته‌اند خود را به این مرحله برسانند.

اواخر ماه میلادی جاری شاهد انتخاب ۱۰ فیلم از میان این ۲۰ اثر خواهیم بود و نهایتا از میان ۱۰ فیلم نامزدهای نهایی بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ از نظر جلوه‌های بصری مشخص می‌شوند.

تا حدی عجیب به نظر می‌رسد که یک انیمیشن در میان نامزدهای دریافت جایزه جلوه‌های بصری قرار بگیرد و عجیب‌تر این است که تا مراحل نهایی هم در لیست باقی بماند. با این وجود در مواردی شاهد نقض این قاعده بوده‌ایم؛ برای مثال در اسکار ۲۰۱۶ فیلم کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings) که ترکیبی از استاپ موشن و انیمیشن کامپیوتری بود توانست در میان ۵ نامزد نهایی کسب جایزه بهترین جلوه‌های بصری قرار بگیرد (جایزه این بخش نهایتا به فیلم کتاب جنگل رسید). اگر این مورد را یک استثنا در نظر بگیریم باید بیش از دو دهه به عقب بازگردیم تا یک نمونه دیگر مثل فیلم کابوس قبل از کریسمس (The Nightmare Before Christmas) پیدا کنیم؛ فیلمی که در اسکار ۱۹۹۳ توانست در میان نامزدهای نهایی قرار بگیرد.

امسال هم در میان ۲۰ اثر نهایی ۲ انیمیشن داریم. استاپ موشن وس اندرسن با نام جزیره سگ‌ها و انیمیشن کامپیوتری شگفت‌انگیزان ۲ که محصول پیکسار/دیزنی است. اتفاقی که نشان می‌دهد مرز میان انیمیشن و جلوه‌های بصری روز به روز در حال کمرنگ‌ترشدن است. این موضوع را می‌شد در نامزدهای جایزه آنی (Annie Award) هم بوضوح مشاهده کرد؛ جایزه‌ای که به دستاورد در حوزه انیمیشن می‌پردازد اما در چندین شاخه مختلف فیلمی چون بازگشت مری پاپینز را در کنار شگفت‌انگیزان ۲ نامزد کرده است.

سایر عناوینی که در این فهرست قرار دارند گستره نسبتا وسیعی از فیلم‌ها از «آکوامن» تا «نخستین انسان» را پوشش می‌دهد. اواخر ماه میلادی جاری شاهد انتخاب ۱۰ فیلم از میان این ۲۰ اثر خواهیم بود و نهایتا از میان ۱۰ فیلم نامزدهای نهایی بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ از نظر جلوه‌های بصری مشخص می‌شوند.

در ادامه می‌توانید لیست این ۲۰ فیلم را مشاهده کنید:

  1. مرد مورچه‌ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp)
  2. آکوامن (Aquaman)
  3. انتقام جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)
  4. پلنگ سیاه (Black Panther)
  5. بامبلبی (Bumblebee)
  6. کریستوفر رابین (Christopher Robin)
  7. جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald)
  8. نخستین انسان (First Man)
  9. شگفت انگیزان ۲ (Incredibles 2)
  10. جزیره سگ‌ها (Isle of Dogs)
  11. دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom)
  12. بازگشت مری پاپینز (Mary Poppins Returns)
  13. ماموریت: غیر ممکن- فال‌اوت (Mission: Impossible – Fallout)
  14. موتور‌های مرگبار (Mortal Engines)
  15. فندق‌شکن و چهار قلمرو (The Nutcracker and the Four Realms)
  16. پدینگتون ۲ (Paddington 2)
  17. یک مکان ساکت (A Quiet Place)
  18. بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)
  19. سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story)
  20. به مارون خوش آمدید (Welcome to Marwen)

The post فهرست ۲۰ نامزد بخش جلوه‌های بصری اسکار ۲۰۱۹ اعلام شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا