تمامی مطالب

حقایق جدید از پیش‌درآمد «بازی تاج و تخت» به روایت جورج آر.آر مارتین

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

جورج آر.آر مارتین حقایق جدیدی را درباره طرح قصه پیش‌درآمد سریال بازی تاج و تخت مطرح کرد؛ سریال جدید HBO که قرار است بعد از نمایش فصل آخر «بازی تاج و تخت» از دو سال دیگر پخش شود و فعلا اسم احتمالی آن «شب طولانی» است. اسمی که البته ممکن است تغییر کند.

پیش‌تر اطلاعاتی منتشر شده بود که نائومی واتس قرار است به بازیگران این پیش‌درآمد بپیوندد و مارتین از این اتفاق خیلی خوشحال شده بود.

جورج آر.آر مارتین ضمن صحبت از کتاب جدید «آتش و خون» که در همان دنیای «نغمه آتش و یخ» می‌گذرد، درباره سریال جدید HBO هم صحبت کرد. کتاب «آتش و خون» در حقیقت تاریخچه وستروس را پیش از اتفاقاتی که در کتاب «نغمه آتش و یخ» و سریال دیوید بنیاف و دی.بی وایس رخ داده بررسی می‌کند. نویسنده توضیح داد که پروژه پیش رو داستان‌های ده هزار سال پیش از «بازی تاج و تخت» را روایت می‌کند.

خب اگر امیدوارید که اتفاقات و کاراکترهای مشابهی با «بازی تاج و تخت» را در پیش‌درآمدش هم ببینید احتمالا ناامید خواهید شد. چون وستروسی که در پیش‌درآمد می‌بینیم با وستروس «بازی تاج و تخت» تفاوت‌های زیادی دارد. اگر قرار باشد فقط یک نمونه را مثال بزنیم باید بگوییم که هیچ تارگرینی در پیش‌درآمد نخواهد بود و حتی شاید از اژدهایان هم خبری نباشد. این را مارتین گفته است که با شبکه HBO روی سریال پیش‌درآمد کار می‌کند.

مارتین می‌گوید: «در رمان‌ها به ۱۰ هزارسال پیش‌تر اشاره کردیم. و برای طرفداران برخی نکات آن آشناست. اما علاوه بر آن شما جغرافیایی دارید که اساتید فن ممکن است بگویند: نخیر این ده هزار سال پیش نیست و پنج هزار سال پیش است. دوباره من در تلاش هستم که موارد زندگی واقعی را در یک قصه فانتزی بازتاب بدهم. در انجیل مردمی داریم که برای صدها سال زندگی می‌کردند و بعد مردم حساب و کتاب می‌کنند که هرکدام از آنها چقدر زندگی کرده‌اند و عادت دارند که کشف کنند اتفاقات در چه تاریخی رخ داده است. ما واقع‌گرایانه‌تر به قصه نگاه می‌کنیم نه این که درگیر تاریخ و مسائل باستان‌شناسی شویم. وستروس چنین تاریخی ندارد. از آن قصه‌هایی است که می‌شود گفت پدربزرگم از پدربزرگش شنیده بود که…».

به گفته مارتین، وستروس در آن زمان کاملا متفاوت با امروز بوده و هیچ سرزمین پادشاهی در آن وجود نداشته است. تخت آهنین در کار نبوده. تارگرین‌ها هنوز متولد نشده بودند. والریا تازه داشته ظهور می‌کرده و امپراطوری بزرگ خودش را با اژدهایان می‌ساخته. در پیش‌درآمد «بازی تاج و تخت» ما با جهانی متفاوت و قدیمی‌تر روبه‌رو هستیم.

سازندگان «بازی تاج و تخت» امیدوارند که این قصه جدید برای طرفداران سریال سرگرم‌کننده باشد.

پیش‌تر اطلاعاتی منتشر شده بود که نائومی واتس قرار است به بازیگران این پیش‌درآمد بپیوندد و مارتین از این اتفاق خیلی خوشحال شده بود.

بیشتر بخوانید: نویسنده رمان «بازی تاج و تخت»: می‌شد این مجموعه را برای ۵ فصل دیگر ادامه داد

The post حقایق جدید از پیش‌درآمد «بازی تاج و تخت» به روایت جورج آر.آر مارتین appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا