تمامی مطالب

رضا فیاضی: تلویزیون دیگر نسبت به برنامه‌هایش دلسوزی ندارد

کودکان دهه ۶۰ با آثار او خاطرات شیرینی دارند؛ پدر دلسوز مجموعه‌های «دنیای شیرین» و قصه‌های «تابه‌تا» را می‌گوییم. از او درباره همکاری مجدد با مجموعه‌های کودک می‌پرسیم که می‌گوید مدتی است برنامه‌ی کودکی را ندیده‌ است که سرو صدا کند اما هنوز هم دلش برای کار کودک پر می‌کشد.

رضا فیاضی ـ بازیگر، نویسنده، صداپیشه و کارگردان درباره‌ی علت حضور کمرنگش در تلویزیون در سال‌های اخیر و دشواری‌های کار کودک مطالبی را بیان کرد.

او درباره‌ی علت کم‌کاری‌ در تلویزیون اینگونه‌ می‌گوید: واقعیت این است که در تلویزیون کار می‌کنم اما کم‌کار شده‌ام.آخرین‌ کار من در تلویزیون همکاری با آقای ورزی و بازی در سریالی درباره‌ی ستارخان بود. در برنامه‌ «هزار داستان» نیز در چندین جلسه حضور داشتم و آن را اجرا کردم. همچنین در دو فیلم «نرگس مست» جلال‌الدین دری و «کار کثیف» آقای خسرو معصومی حضور داشتم که متاسفانه هیچ کدام اکران نشدند.

رضا فیاضی این روزها در کیش زندگی می‌کند و به گفته‌ی خودش تلاش کرده است یک سالن نمایش جمع و جور برای بچه‌ها بسازد.

او چنین ادامه می‌دهد: تلاش‌های زیادی کردم و خیلی از کارها را پیش بردم تا این اتفاق بیفتد، اما دیدم که نمی‌توانم و قوتش را ندارم و همکاری هم با من نشد. این است که یک چیزهایی را از دست داده‌ام که جبران‌ناپذیر است. لاجرم به تهران برمی‌گردم. اما سعی می‌کنم اینجا را راحت از دست ندهم؛ چرا که کتاب‌فروشی که با همسرم در اینجا راه انداختیم، به سختی اتفاق افتاد.

تلویزیون دلسوزی ندارد

او در ادامه درباره‌ی برنامه‌های کودک در تلویزیون با بیان این که به تازگی اتفاق قابل توجهی در حوزه‌ی کودک در تلویزیون نیفتاده است، اظهار می‌کند:‌ برنامه‌ای در تلویزیون ندیدم که سر و صدا کند. وجود برنامه‌های جذاب در تلویزیون به حضور افراد دلسوز برمی‌گردد. تلویزیون در حال حاضر دلسوزی ندارد، در حوزه‌ کودک و نوجوان من ندیدم هیچ برنامه‌ای سر و صدا کند؛ البته پیشنهادهایی هم به من شده است اما این پیشنهادها آن‌طور که باید و شاید خوب نبوده است.

او سپس می‌گوید: باور کنید من طرح‌های زیادی به شبکه دو سیما دادم که پذیرفته نشد و وقتی نتوانستم کاری از پیش ببرم، راه دیگری پیش گرفتم. خوشبختانه به غیر از کار کودک، من راه دیگری هم داشتم و آن نوشتن بود. چندین مجموعه شعر، قصه و رمان چاپ کرده‌ام. به تازگی نیز رمان «پرسه در پاریس» را به چاپ رسانده‌ام؛ بنابراین این کار را برای خودم جایگزین دارم. اما اعتراف می‌کنم که هیچ چیزی جای دوربین و تئاتر را برای من نمی‌گیرد. اما وقتی کاری نباشد چاره‌ای نیست. در کیش هم که بودم طرح‌هایی را در حوزه کودک به تلویزیون ارائه دادم، اما چون پول ندارند هزینه‌ هم نمی‌کنند.

رضا فیاضی و مریم سعادت در قصه‌های تابه‌تا

فیاضی درباره‌ی آخرین کارهای خود در حوزه‌ی کودک در تلویزیون می‌گوید: آخرین کاری که در حوزه‌ی کودک انجام دادم «امروز، فردا» نام داشت که با خانم فاطمه گودرزی آن را کار کردیم. همچنین مجموعه دیگری را با خانم لاله صبوری همکایر کردم که آن نیز مجموعه کار کودک بود، از همان فرم یک پدر، مادر و یک بچه، مثل «دنیای شیرین». در زمینه‌ی تئاتر نیز آخرین کارم یک تئاتر با عنوان «پدر یک دقیقه‌ای» بود که در تالار هنر اجرا کردم و بعد به کیش آمدم.

بازیگر «قصه‌های تابه‌تا» با بیان این که پیش از این در سریال «ایراندخت» محمدرضا ورزی نیز به ایفای نقش پرداخته است، یادآور می‌شود: کار کودک را به هر ژانر دیگری ترجیح می‌دهم و از همان ابتدا هم با ژانر کودک کارم را شروع کردم. الان نیز برای کار کردن در حوزه‌ی کودک و تلویزیون اگر پیشنهادی به من بشود حتما قبول می‌کنم منتها باید شرایط مهیا باشد. در این سال‌ها نیز چون شرایط مهیا نبوده است، کارم را تغییر دادم.

ناکام ماندن «حوض نقاشی» برای تلویزیون

فیاضی در پایان این گفت‌وگو از همکاری با مجید قناد و همچنین ساخت مجموعه‌هایی که قرار بود برای تلویزیون شکل بگیرد یاد می‌کند و توضیح می‌دهد: پیش از این قرار بود با آقای قناد برای ساخت یک مجموعه در تلویزیون همکاری کنیم حتی تا مرحله‌ تولید نیز پیش رفتیم. کاری که «حوض نقاشی» عنوان آن بود و من طرح آن را نوشته بودم و فکر خیلی خوبی بود؛ در واقع روانشناسی خانواده و کودک بود. در نهایت تلویزیون به ما گفت که باید به دنبال اسپانسر باشیم و بعد کار را پیش ببریم که این اتفاق نیفتاد و این سرنوشت کاری من در حوزه‌ی کودک بود.

او همچنین از حضورش در برنامه ی «یه گله جا» که قرار بود با همکاری مجید قناد در آن حضور داشته باشد یاد می‌کند و می‌گوید: واقعیت این است که این برنامه به دلم ننشست و شرایط خوبی نداشت. اما خیلی دوست داشتم همکاری‌ام را در حوزه کودک با تلویزیون ادامه دهم.

رضا فیاضی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

منبع :ایسنا

نوشته رضا فیاضی: تلویزیون دیگر نسبت به برنامه‌هایش دلسوزی ندارد اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا