تمامی مطالب

افزایش درآمد استودیو سینمایی سونی در سال ۲۰۱۸

درآمد امسال شرکت سونی در بخش فیلم ۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته که «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» و «بچه راننده» از جمله دلایل آن است.

به نقل از هالیوود ریپورتر، درآمد کمپانی سونی در طول یک سال ۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار است و بخش فیلم آن با تولید انیمیشن «هتل ترانسیلوانیای۳» با موفقیت همراه بوده است.

شرکت سونی اعلام کرده که از سه ماه جولای تا سپتامبر در بخش سینما ۲۰۹ میلیون دلار درآمد داشته است که در مقایسه با رقم ۶۸ میلیون دلاری سال گذشته موفقیت چشمگیری داشته است. فیلم‌های «ترانسیلوانیای۳» با فروش ۵۲۰ میلیون دلار و «اکولایزر۲» با فروش ۱۹۰ میلیون دلار در جهان از جمله موفق‌ترین محصولات این کمپانی بوده‌اند.

فیلم‌های «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» و «پیتر خرگوش» نیز از جمله محصولات موفق این کمپانی بوده‌اند. درآمد امسال این کمپانی در بخش فیلم ۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است که با تولید «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» و «بچه راننده» افزایش یافت.

جدیدترین محاسبه سود یکساله کمپانی سونی رقم ۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلار بوده که ۴۴۴ میلیون دلار از آن با عنوان سود عملیاتی محسوب می‌شود.

درآمد سونی در بخش بازی‌های رایانه‌ای با صعود ۳۶ درصدی به ۸۰۴ میلیون دلار رسید و بخش فروش نرم‌افزاری «پلی‌استیشن۴» هم سیر صعودی داشته است. ماه گذشته فروش بازی انحصاری مرد عنکبوتی «Spider-Man PS4» رکوردی برای فروش در این زمینه را بنام خود ثبت کرد.

اما فروش در بخش موسیقی سونی با ۲۸۰ میلیون دلار با اُفت همراه بود که این کاهش در زمینه هر دو نوع فروش فیزیکی و دانلود موسیقی بوده لیکن در بخش آن‌لاین با افزایش همراه بوده است.

بخش گوشی موبایل سونی هم امسال با کاهش فروش همراه بوده است.

در مجموع درآمد کلی کمپانی بزرگ سونی در طول سال ۱۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار بوده که با یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار بیشتر نسبت به سال قبل ۶ درصد رشد داشته که بیشتر مرهون بخش بازی‌ها و فیلم بوده است.

سونی با یک درصد صعود در بورس نیویورک بسته شد و در بورس نیکی نیز با شاخص ۲۲۵ با ۱.۴ درصد ثبت شد. بورس سونی در همین زمان در سال گذشته در حدود ۳۵ درصد بود.

منبع :فارس

نوشته افزایش درآمد استودیو سینمایی سونی در سال ۲۰۱۸ اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا