تمامی مطالب

فیلم آخر مارتین اسکورسیزی اکران محدودی دارد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

پل شریدر و مارتین اسکورسیزی خالقان یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما یعنی «راننده تاکسی» هستند. این دو نفر برای چند دهه بعد از ساخت آن فیلم به همکاری و رفاقت با یکدیگر ادامه دادند. به همین دلیل خیلی دور از ذهن نیست که شریدر زودتر از بقیه از جزییات بیشتری درباره فیلم مرد ایرلندی، آخرین پروژه مارتین اسکورسیزی مطلع شود. فیلمی که اهمیت آن به دلیل اولین همکاری آل پاچینو با اسکورسیزی است و این که رابرت دنیرو و جو پشی بعد از همکاری‌های موفق‌شان با اسکورسیزی در فیلمی مثل «رفقای خوب»، دوباره جلوی دوربین او رفته‌اند. و علاوه بر همه این‌ها باز هم دنیرو و پاچینو همبازی شده‌اند.

شریدر می‌گوید: «اسکورسیزی روی یک اکران محدود دو هفته‌ای حساب کرده است. نت‌فلیکس اهمیت زیادی برای اکران فیلم‌ها قائل نیست. استودیوها در حال سقوط هستند و نت‌فلیکس به هر حال نمونه جدیدی از پخش است.»

فیلم «مرد ایرلندی» بازگشت مارتین اسکورسیزی به سینمای محبوبش یعنی ژانر گنگستری است. فیلمی که قرار است سال ۲۰۱۹ توسط شبکه نت‌فلیکس پخش شود. شریدر اخیرا گفته است که طرفداران فیلم که منتظرش هستند نباید انتظار اکران گسترده برای فیلم «مرد ایرلندی» از طرف شبکه نت‌فلیکس داشته باشند فقط برای این که کارگردان فیلم اسکورسیزی مشهور است.

شریدر می‌گوید: «اسکورسیزی روی یک اکران محدود دو هفته‌ای حساب کرده است. نت‌فلیکس اهمیت زیادی برای اکران فیلم‌ها قائل نیست. استودیوها در حال سقوط هستند و نت‌فلیکس به هر حال نمونه جدیدی از پخش است.»

نت‌‌فلیکس هنوز برنامه‌ای برای هر گونه پخش «مرد ایرلندی» اعلام نکرده است و درنتیجه درباره اکران سینمایی آن هم صحبتی نشده. اسکورسیزی در حال حاضر مراحل فنی فیلم را تکمیل می‌کند و کار فیلمبرداری به اتمام رسیده است. در «مرد ایرلندی» رابرت دنیرو نقش فرانک شیران رییس بزرگ مافیا را بازی می‌کند که در مرگ جیمی هوفا دخیل بوده است. استیون زیلیان فیلمنامه‌نویس اسکاری «فهرست شیندلر» فیلمنامه فیلم «مرد ایرلندی» را با اقتباس از کتاب «من شنیدم خانه‌ها را نقاشی می‌کنی» (I Heard You Paint Houses) نوشته چارلز برندت نوشته است. شریدر درباره غول بزرگ استریم می‌گوید: «علاوه بر همه این‌ها نت‌فلیکس سیستم مالی فیلم را هم برعکس کرده است چون از دهه هفتاد بسیاری از فیلم‌ها از راه فروش در کشورهای مختلف سرمایه کسب می‌کردند. شما فیلم را به کشورهای خارجی می‌فروختید و سهمی می‌گرفتید. اما نت‌فلیکس و آمازون کشورهای مختلف را نمی‌خواهند. آنها یا همه جهان را می‌خواهند یا هیچ. و درنتیجه وقتی شما سراغ نت‌فلیکس می‌روید آنها جهان را تسخیر می‌کنند و دیگر ماجرای سهم اکران فیلم و غیره در میان نیست اما پول‌تان پرداخت می‌شود. درنتیجه این ماجرا مارتین پیش از اکران فیلم ۱۴۰ میلیون دلار گرفته است.»

بیشتر بخوانید: ۸۵ فیلم محبوب مارتین اسکورسیزی که حتما باید ببینید

نت‌فلیکس در سال‌های اخیر این شهرت را پیدا کرده که فیلم‌هایی را که بازیکنان فصل جوایز هستند و شانس زیادی برای دریافت جایزه دارند برای مدت محدودی اکران می‌کند. این قراردادهای اکران کوتاه مدت حداقل یک هفته طول می‌کشد. اما برخی احساس می‌کردند که وزن فیلم مارتین اسکورسیزی آنقدر زیاد است که نت‌فلیکس اکران طولانی‌تری در اختیار «مرد ایرلندی» قرار می‌دهد. اما طبق حرف‌های شریدر ماجرا اصلا این نیست. در حالی که برخی از منابع خبری معتقدند که نت‌فلیکس برای فیلم «روما» آلفونسو کوارون که در نوبت اکران قرار دارد می‌تواند سیاست‌هایش را تغییر بدهد، فیلمی که برای اسکار امسال شانس زیادی دارد، نت‌فلیکس هنوز تصمیم‌اش را برای شیوه اکران این فیلم اعلام نکرده است.

خود شریدر اوایل امسال با فیلم «اولین اصلاح شده» به صندلی کارگردانی‌اش بازگشت. درامی اخلاقی که در آن ایتان هاوک نقش کشیشی را بازی می‌کرد که دچار تعارض شده است. هاوک برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گاتهام سال ۲۰۱۸ شده است.

بیشتر بخوانید: زندگینامه مارتین اسکورسیزی؛ گنگستر دنیای سینما

The post فیلم آخر مارتین اسکورسیزی اکران محدودی دارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا