تمامی مطالب

نامزدهای جایزه گاتهام اعلام شد: سوگلی و اولین اصلاح شده پیشتازند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فصل جوایز سینمایی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با اعلام نامزدهای جایزه گاتهام ۲۰۱۸ رسما آغاز شد. هیاتی متشکل از روزنامه‌نگاران، منتقدان، برنامه‌ریزان جشنواره‌ها و مسئولان بازارهای فیلم در یک رای‌گیری نامزدهای این جشن سینمایی را که به فیلم‌های مستقل تعلق دارد، انتخاب می‌کنند. برندگان جایزه گاتهام توسط هیات جداگانه‌ای متشکل از فیلمسازان، نویسندگان، تهیه‌کنندگان و بقیه افرادی که به صورت مستقیم در ساختن فیلم‌ها مشارکت دارند انتخاب می‌شوند. جایزه بهترین فیلم به انتخاب مردم هم به صورت آنلاین برگزیده می‌شود.

فیلم‌ «اولین اصلاح شده» ساخته پل شریدر و فیلم «سوگلی» ساخته یورگوس لانتیموس هر کدام در سه بخش نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

پیشتازان بیشترین نامزدی در جوایز گاتهام ۲۰۱۸ فیلم‌ «اولین اصلاح شده» ساخته پل شریدر و فیلم «سوگلی» یورگوس لانتیموس هستند که هر کدام در سه بخش نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

این دو فیلم در بخش بهترین فیلم با «مادلین مادلین» ساخته جوزفین دکر، «سوارکار» ساخته کلوئه ژائو و «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» به کارگردانی بری جنکینز رقابت می‌کنند. این نکته جالب توجه است که فیلم قبلی بری جنکینز یعنی «مهتاب» دقیقا ربودن جوایز را از گاتهام آغاز کرد تا به اسکار رسید. سال گذشته هم فیلم «برو بیرون» جوردن پیل به این مقام دست پیدا کرد و بعد در اسکار هم موفق بود.

در بخش بهترین فیلمنامه فیلم‌های «سوگلی»، «باتجربه‌ها» ساخته کوری فاینلی، «اولین اصلاح شده»، «زندگی خصوصی» تامارا جنکینز و «از دخترها حمایت کنید» اندرو بوجالسکی نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

اینجا بخوانید: نقد فیلم «اولین اصلاح شده»؛ سیاه همچون اعماق دل مردم بی‌ایمان

آدام درایور برای بازی در فیلم «بلککلنزمن» اسپایک لی، بن فاستر برای فیلم «ردی به جا نگذار» ساخته دبرا گرانیک، ریچارد ای.گرنت برای بازی در فیلم «می‌تونی منو ببخشی؟» ماریل هلر، ایتان هاوک برای بازی در «اولین اصلاح شده» و لاکیت استانفیلد برای فیلم «ببخشید که مزاحم شدم» ساخته بوتس رایلی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر زن هم نامزدهای جایزه گاتهام عبارتند از: گلن کلوز برای «همسر»، تونی کولت برای «وراثتی»، کاترین هان برای «زندگی خصوصی»، رجینا هال برای «حامی دخترها باشید» و میشل فایفر برای «کایرا کجاست؟».

جایزه بهترین گروه بازیگری هم قرار است به سه بازیگر زن فیلم «سوگلی»، اما استون، ریچل وایز و الیویا کولمن داده شود.

The post نامزدهای جایزه گاتهام اعلام شد: سوگلی و اولین اصلاح شده پیشتازند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا