تمامی مطالب

چگونه بازی امیر جدیدی در نقش تختی منتفی شد

امیر جدیدی در سال‌های اخیر به جایگاه خوبی در سینما رسیده. بازیگری که با حضور در فیلم‌هایی چون قاتل اهلی، تنگه ابوقریب، عرق سرد و چند فیلم دیگر خود را به‌عنوان هنرپیشه‌ای که برخلاف بیشتر بازیگران طریقه انتخاب فیلم‌ها و نقش‌های مناسب را بلد است، تثبیت کرده. برای همین هم بود که وقتی خبر رسید این بازیگر قرار است نقش جهان‌پهلوان تختی را در فیلم جدید بهرام توکلی بازی کند، با اینکه روشن بود نزدیک‌کردن فیزیک و چهره جدیدی به غلامرضا تختی کار دشواری است، اما از این خبر استقبال شد.

دیروز اما زمانی ‌که اعلام شد امیر جدیدی با فیلم تختی قطع همکاری کرده، دلیل این اتفاق را دوری چهره جدیدی از تختی عنوان کردند. موضوعی که از همان ابتدا همگان به آن آگاه بودند، و اتفاقا انتخاب جدیدی نیز قطعا با دقت‌نظر به همین قضیه بوده است، مگر اینکه باور کنیم در این چندماهی که از انتخاب جدیدی تا امروز گذشته، چهره جدیدی چنان تغییرات آشکاری کرده که دیگر امکان نزدیک‌کردن او به کاراکتر غلامرضا تختی مقدور نبوده است! به همین دلیل هم بود که به ‌‎یک‌باره سایت‌ها و رسانه‌های مجازی پر شد از اخباری که حکایت از اختلافات شدید پیش‌آمده میان امیر جدیدی و کارگردان فیلم می‌دادند.

اما فارغ از این موضوع که نه جدیدی، نه توکلی و نه تهیه‌کننده فیلم، سعید ملکان آن را تأیید نکردند، ببینیم روابط عمومی فیلم ماجرای این قطع همکاری را چگونه تعریف می‌کند: مراحل تمرین کشتی و آمادگی جسمانی امیر جدیدی بازیگر نقش غلامرضا تختی به مدت ۶ماه به‌طور مستمر ادامه داشت، اما به دلیل طولانی‌شدن آماده‌سازی دکورهای فاز ٢ و ٣ که به نوجوانی و جوانی غلامرضا تختی مربوط است، تغییر در زمان‌بندی پروژه و از طرفی به علت حساسیت بسیار زیاد گریم بزرگسالی جهان‌پهلوان تختی که به مواد اولیه تهیه‌شده از خارج از کشور نیاز داشت، تست گریم به روزهای اخیر موکول شد. اما بعد از تست گریم، گروه تولید و امیر جدیدی به این نتیجه رسیدند که امکان فیلمبرداری مبارزات کشتی جهان‌پهلوان تختی با این گریم سنگین امکان‌پذیر نیست. همین‌طور امکان حذف این صحنه‌ها از فیلمنامه به هیچ‌وجه میسر نیست و در نتیجه با طولانی‌شدن زمان پیش‌تولید و داشتن تعهد از جانب جدیدی به پروژه‌های دیگر، با توافق کامل، همکاری او با پروژه قطع شد.

منبع :شهروند نیوز پیپر

نوشته چگونه بازی امیر جدیدی در نقش تختی منتفی شد اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا