تمامی مطالب

یونیورسال برخلاف شروع نه‌چندان خوب به آینده «نخستین انسان» خوشبین است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم سینمایی «نخستین انسان» (First Man) ساخته دیمن شزل از آخر‌ هفته گذشته در سینماها اکران شد. این درام زندگی‌نامه‌ای با فروش ۱۶/۵ میلیون دلار در ایالات متحده آمریکا و فروش ۸/۶ میلیون دلاری در باقی کشورهای جهان در مجموع از پیش‌بینی‌ها ضعیف‌تر عمل کرده است.
با وجود فروش نه چندان درخشان فیلم، استودیوی یونیورسال که این اثر سینمایی را تولید کرده اعلام کرده از نتیجه راضی است و معتقد است فروش چنین فیلمی را باید در بازه زمانی طولانی‌تری بررسی کرد.
مدیر بخش توزیع استودیوی یونیورسال گفته فروش افتتاحیه فیلم صرفا یک نقطه شروع است و از امکان فروش خوب بلندمدت فیلم‌های باکیفیت اینچنینی سخن به میان آورده است. او گفته نخستین انسان یک ماراتون را در پیش دارد و به امکان دوام فروش فیلم در گیشه‌ اشاره کرده.

نمره سینمااسکور +B از طرف مخاطبان در کنار سایر نمرات کاربران در وبسایت‌های سینمایی نشان می‌دهد آنقدرها که فیلم در جلب نظر منتقدان موفق بوده، مخاطبان را راضی نکرده است.

تحلیلگر باکس‌آفیس در وبسایت ایندی‌وایر معتقد است گرچه نتیجه فروش فیلم نخستین انسان فاجعه نیست اما برای این فیلم که سر و صدای زیادی هم پیرامونش وجود داشت نتیجه چندان خوشایندی به نظر نمی‌رسد.
آخرین اثر دیمین شزل، کارگردان آثار موفقی چون «ویپلش» و «لالالند» از فیلم‌های مورد علاقه منتقدان است. این اثر سینمایی موفق شد نظر بیش از ۸۸ درصد منتقدان آمریکایی را به خود جلب کند و نمره متای ۸۴ در وبسایت متاکریتیک نیز نشان از رضایت منتقدان نسبت به اثر دارد. با این وجود نمره سینمااسکور +B از طرف مخاطبان در کنار سایر نمرات کاربران در وبسایت‌های سینمایی نشان می‌دهد آنقدرها که فیلم در جلب نظر منتقدان موفق بوده، مخاطبان را راضی نکرده است.
برعکس این ماجرا را در مورد فیلم «ونوم» شاهد بودیم. فیلمی که از نظر منتقدان مطلقا بی‌کیفیت است اما تماشاگران دوستش دارند و بی‌توجه به نظرات منتقدان برای دیدن این اثر ابرقهرمانی سر و دست می‌شکنند.
در نهایت باید به این موضوع هم اشاره کنیم که وجود دو فیلم ونوم و «ستاره‌ای متولد شده است» خود از دلایل ناکامی افتتاحیه فیلم سینمایی نخستین انسان است.
وجود این دو اثر سینمایی بخش قابل توجهی از مخاطبان را به اکران این دو فیلم کشانده و شرایط افتتاحیه فیلم شزل را پیچیده‌تر کرده است. بعضی از کارشناسان معتقدند نقش ستاره‌ای متولد شده است در ناکامی اولیه نخستین انسان نقش پررنگ‌تری دارد چون این دو اثر سینمایی به نسبت مخاطب‌های مشابهی دارند.
به هرحال تولیدکنندگان فیلم در استودیوی یونیورسال نسبت به فروش فیلم خوشبین‌اند. باید دید فروش فیلم در هفته‌های آینده این نقطه‌نظر را تایید می‌کند یا نه.

The post یونیورسال برخلاف شروع نه‌چندان خوب به آینده «نخستین انسان» خوشبین است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا