تمامی مطالب

رامی مالک با «حماسه کولی» رقابت اسکار بهترین بازیگر مرد را داغ‌تر می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم سینمایی «حماسه کولی» (Bohemian Rhapsody) تا چند هفته دیگر اکران جهانی خود را آغاز می‌کند و به یکی از سوژه‌های داغ خبری جهان سینما تبدیل خواهد شد.

این فیلم سینمایی که دکستر فلچر و برایان سینگر (اخراج‌شده از پروژه) کارگردانی آن را به عهده داشتند و محصول استودیوی فاکس قرن بیستم است در بعضی شاخه‌ها چشم به اسکار ۲۰۱۹ هم دارد؛ از جمله اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای رامی مالک، نقش اصلی این فیلم سینمایی.

حماسه کولی یک اثر زندگی‌نامه‌ای درباره گروه راک بریتانیایی کویین است که از آغاز شکل‌گیری گروه تا اجرای آن‌ها در کنسرت خیریه Live Aid سال ۱۹۸۵ برای کمک به قطحی‌زدگان اتیوپیایی گروه را دنبال می‌کند.

حماسه کولی یک اثر زندگی‌نامه‌ای درباره گروه راک بریتانیایی کویین است که از آغاز شکل‌گیری گروه تا اجرای آن‌ها در کنسرت خیریه Live Aid سال ۱۹۸۵ برای کمک به قطحی‌زدگان اتیوپیایی گروه را دنبال می‌کند. ساخت فیلم توسط برایان سینگر آغاز شد اما به دلیل اخراج این کارگردان از پروژه بخش پایانی کار توسط دکستر فلچر به سرانجام رسید. برایان می گیتاریست گروه کویین و راجر تیلور درامر گروه کویین، وظیفه تولید موسیقی این اثر را به عهده داشته‌اند.

اما در هفته اخیر و پیش از اکران عمومی فیلم شاهد یک اکران خصوصی از این اثر در شهر لس ‌آنجلس بودیم. در این مراسم خاص، تعدادی از اعضای آکادمی اسکار، انجمن‌های سینمایی و تعدادی از اعضای کمیته‌ انتخاب‌کننده جایزه انجمن بازیگران حضور داشتند و در کنار آن‌ها تعداد قابل‌توجهی از فعالان اینترنتی اثرگذار در حوزه سینما نیز دعوت شده‌ بودند. بعضی از کارشناسان معتقدند این مراسم اساسا در جهت اثرگذاری بر نخبگان سینمایی و بویژه در جهت نمایش بازی رامی مالک در این فیلم در نقش فردی مرکوری برگزار شد؛ تا پیش از اکران فیلم شاهد نقدها و نوشته‌های بیشتری درباره رامی مالک باشیم و شانس تصاحب جایزه اسکار برای او بیش از پیش شود.

پیت هاموند یکی از منتقدانی که در این مراسم شرکت‌کرده می‌گوید رامی مالک در این فیلم ثابت کرد که گزینه درستی برای ایفای نقش خواننده مشهور گروه کویین، فردی مرکوری بوده است. به گفته این منتقد در حالی که در هیچ جای فیلم از صدای مالک به عنوان خواننده استفاده نشده اما این بازیگر توانسته به طرز شگفت‌انگیز و خیره‌کننده‌ای به آهنگ‌ها و صدای مرکوری تجسم ببخشد.

هاموند می‌گوید در پایان این اکران خصوصی واکنش‌ها را بررسی کرده و واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در بخشی از حضار که این منتقد با آن‌ها گفت‌وگو کرده بسیار مثبت بوده است. واکنش‌هایی که نشان می‌دهند اقدام فاکس قرن بیستم کاملا به نفع فیلم و بویژه به نفع رامی مالک بوده و این بازیگر را بیشتر از قبل مورد توجه رسانه‌ای قرار داده است.

حماسه کولی اواخر اکتبر در بریتانیا و سپس در اوایل ماه نوامبر در ایالات متحده آمریکا اکران خواهد شد و در هفته‌های آینده بیشتر درباره ویژگی‌های این اثر سینمایی خواهیم خواهند.

The post رامی مالک با «حماسه کولی» رقابت اسکار بهترین بازیگر مرد را داغ‌تر می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا