تمامی مطالب

بردلی کوپر در اسکار ۲۰۱۹ دو جایزه را به خانه می‌برد؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

از زمانی که مراسم اسکار کار خود را آغاز کرده زیاد پیش نیامده که یک هنرمند هم‌زمان برای یک فیلم کاندید اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردانی شود. اما بردلی کوپر که شانس بالایی برای کاندید شدن و حتی تصاحب جایزه در هر دو بخش دارد می‌تواند نهمین نفری باشد که در هر دو بخش برای یک فیلم‌ کاندید می‌شود.

در صورتی که کوپر برای فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» (A Star Is Born) هر دو اسکار را تصاحب کند در این لیست ۹ نفری تنها کسی خواهد بود که توانسته برنده هر دو بخش باشد.

در صورتی که کوپر برای فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» (A Star Is Born) هر دو اسکار را تصاحب کند در این لیست ۹ نفری تنها کسی خواهد بود که توانسته برنده هر دو بخش باشد.

بد نیست ابتدا نگاهی داشته باشیم به این لیست:
اورسن ولز برای فیلم همشهری کین
سر لارنس الیویه برای فیلم هملت
وودی آلن برای فیلم آنی هال
وارن بیتی برای فیلم‌های بهشت می‌تواند منتظر بماند و سرخ‌ها
کنت برانا برای فیلم هنری پنجم
کوین کاستنر برای فیلم رقصنده با گرگ‌ها
کلینت ایستوود برای فیلم‌های نابخشوده و دختر میلیون دلاری
روبرتو بنینی برای فیلم زندگی زیباست

همانطور که در لیست مشخص است وارن بیتی و کلینت ایستوود تنها افرادی هستند که دوبار در این دوبخش (هربار برای یک فیلم) کاندید شده‌اند. همچنین از اعضای این لیست وودی آلن‌ برای آنی هال، وارن بیتی برای فیلم سرخ‌ها، کاستنر برای رقصنده با گرگ‌ها و ایستوود برای هر دو فیلمش اسکار بهترین کارگردانی را تصاحب‌ کرده‌اند در حالی که از کسب اسکار بهترین بازیگر مرد بازمانده‌اند.
روبرتو بنینی و سر لارنس الیویه دو هنرمندی بودند که توانستند جایزه بهترین بازیگر مرد را بگیرند و به دو کارگردانی بدل شوند که بابت فیلمی که خودشان ساخته‌اند اسکار بازیگری تصاحب کنند.
نهایتا اورسن ولز و کنت برانا و همچنین‌ وارن بیتی برای فیلم بهشت می‌تواند منتظر بماند هر دو اسکار را از دست دادند. ولز‌ کارگردان و بازیگر همشهری کین، برای فیلمش که شهرت جهانی یافت و‌ به عنوان یکی از آثار برجسته تاریخ‌ سینما شناخته شد صرفا اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را دریافت کرد. کنت برانا اما پنج‌بار کاندید اسکار شد و در هیچ بخشی به عنوان برنده انتخاب نشد.
بردلی کوپر برای بردن جایزه بهترین کارگردانی شانس دارد اما کار راحتی هم در پیش ندارد. مهم‌ترین رقبای او آلفونسو کوارون برای فیلم «رم»، دیمین شزل برای فیلم «نخستین انسان»، اسپایک لی برای فیلم «بلکککلنزمن» و یورگوس لانتیموس برای فیلم «مورد‌ علاقه» هستند.
کوارون و شزل دو تن از برندگان اخیر اسکار به حساب می‌آیند که جایزه را به ترتیب برای فیلم‌های «جاذبه» و «لالالند» به خانه برده‌اند در نتیجه اگر آکادمی بخواهد برنده جدیدی انتخاب کند که اخیرا اسکار نگرفته باشد شانس بردلی کوپر بیش از پیش هم می‌شود. در عین حال بررسی سوابق رای اعضای آکادمی نشان داده بازیگرانی که دست به کارگردانی فیلم می‌زنند در این بخش شانس خوبی دارند‌.
در بخش بهترین بازیگری کوپر یکی از شانس‌های اصلی است و تقریبا در بسیاری پیش‌بینی‌ها به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل برنده شدن اسکار بهترین بازیگر مرد شناخته می‌شود‌. در این بخش بردلی کوپر باید با گزینه‌های احتمالی هم‌چون کریستین بیل، رایان گاسلینگ، ویگو مورتنسن و ویلم دفو رقابت کند.

The post بردلی کوپر در اسکار ۲۰۱۹ دو جایزه را به خانه می‌برد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا