تمامی مطالب

باکس آفیس؛ یک مشت فیلم کمدی و ترسناک پرفروش ضعیف

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

کمپانی یونیورسال برای دومین هفته پیاپی صدرنشین باکس آفیس سینماهای جهان بود. این‌بار البته با فیلمی متفاوت. فیلم مدرسه شبانه (Night School) که تازه اکران شده، با بازی کوین هارت و تیفانی هدیش، فیلمی کمدی است که این روزها گیشه سینماهای جهان را تسخیر کرده.

فیلم «مهمانی جهنم» (Hell Fest)، فیلم ترسناک ساخته گرگوری پلاتکین، بعید است که هفته آینده هم در جدول فروش باقی بماند. به خصوص اگر تماشاگران به حرف منتقدان درباره این فیلم توجه کنند؛ منتقدان از فیلم بیزار شده‌اند!

هم‌زمان محصولی از کمپانی برادران وارنر هم اکران شده است. انیمیشن «پاکوتاه» (Smallfoot) با وجود شروع خوبش به حضور در مکان دوم جدول فروش رضایت داد. اما برادران وارنر با فیلم ترسناک «راهبه» بازارهای جهانی را فتح کردند. این فیلم برای چهارمین هفته متوالی توانسته در جدول فروش خارج از سینماهای آمریکا رتبه اول را کسب کند. «راهبه» که در ۸۰ بازار جهانی اکران شده این هفته توانست ۱۶.۲ میلیون دلار بفروشد و فروش خارجی‌اش را به ۲۲۱ میلیون دلار برساند. «راهبه» تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم از سری فیلم‌های ترسناک «احضار» (کانجورینگ) شده است. «راهبه» که پنجمین فیلم از سری «احضار» است در فرانسه بیشتر از کشورهای دیگر موفق بوده و فروش این هفته‌اش حاصل از اکران روی ۳۶۷ پرده در سینماهای فرانسه ۲.۳ میلیون دلار بوده است. رتبه بعدی در اختیار روسیه است که ۱۷۹۵ پرده سینما را در اختیار فیلم «راهبه» قرار داده و این فیلم ۱.۷ میلیون دلار در آن کشور فروخته است.

فیلم کمدی «مدرسه شبانه» با کد PG-13 به این معنا که افراد زیر ۱۳ سال باید با همراهی والدین‌شان فیلم را ببینند. ساخته مالکوم دی.لی درباره یک گروه دردسرساز است که از مدرسه اخراج می‌شوند و حالا مجبورند در مدرسه شبانه درس بخوانند. به این امید که امتحان نهایی‌شان را با موفقیت پشت سر بگذارند و بتوانند مدرک دبیرستان را بگیرند. فیلم همین حالا به سوددهی رسیده چون با بودجه اندک ۲۹ میلیون دلاری ساخته شده است. اما منتقدان فیلم را بسیار ضعیف ارزیابی کرده‌اند و امتیاز ۴۳ از ۱۰۰ را به آن داده‌اند. گرچه فیلم در بسیاری از سکانس‌هایش مخاطب را به خنده می‌اندازد اما همه چیز را آنقدر سرسری و سطحی می‌گیرد که بعد از ۱۱۱ دقیقه تماشای آن احساس می‌کنید مشغول چه کار بیهوده‌ای بوده‌اید. طرح فیلمنامه یکنواخت نیست و دائم از مسیر اصلی‌اش منحرف می‌شود فقط برای این که بتواند با شوخی‌هایش از تماشاگر خنده بگیرد. فیلم قبلی این کارگردان «سفر دخترانه» بود که در آن به تیفانی هدیش اجازه داده بود خودش را به عنوان یک بازیگر نشان دهد. اینجا اما از آن خبرها نیست و در هیاهو و شلوغی بیش از اندازه فیلم کلا بازی او گم می‌شود.

از آن طرف انیمیشن «پاکوتاه» اولین انیمیشن پاییزی امسال است. این کمدی کارتونی هم هر چقدر در گیشه موفق بوده پیش منتقدان ناموفق بوده است. پاگنده همان موجود سفیدرنگ افسانه‌ای متقاعد شده که مخلوقی گریزان از او به نام انسان هم وجود دارد. کاری کرک‌پاتریک کارگردان انیمیشن است و چانینگ تاتوم صداپیشه نقش اصلی است. بودجه تولید این انیمیشن ۸۰ میلیون دلار بوده است. امتیاز منتقدان به انیمیشن ۵۹ از ۱۰۰ بوده و تقریبا متوسط ارزیابی شده است. برخی از شوخی‌هایش تعریف کرده‌اند و به خصوص هوشمندی قصه‌اش را دوست دارند که به ما نشان می‌دهد هیولاها وجود دارند و گاهی اوقات خود ما هیولا هستیم. منتقد درپ می‌گوید که «پاکوتاه» شبیه یک غذای پیچیده است در حالی که بیشتر فیلم‌های جریان اصلی این ویژگی را ندارند اما نتوانسته به هدفش برسد و نتیجه‌اش به طرز ناامیدکننده‌ای بی‌مزه است. فیلم شلوغی است که هیچ سکانسی از آن به یاد نمی‌ماند.

فیلم سوم جدول کمدی فانتزی «خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش» به رده سوم جدول سقوط کرده است. فیلمی که یادآور قصه هری پاتر است و منتقدان به آن امتیاز متوسط داده‌اند. فیلم‌های چهارم و پنجم جدول به ترتیب «یک لطف ساده» و «راهبه» هستند که از هفته‌های پیش هنوز توانسته‌اند جایگاه خودشان را در باکس آفیس حفظ کنند.

اما فیلم ششم باکس آفیس این هفته یک اثر جدید دیگر است. فیلم «مهمانی جهنم» (Hell Fest)، فیلم ترسناک ساخته گرگوری پلاتکین، بعید است که هفته آینده هم در جدول فروش باقی بماند. به خصوص اگر تماشاگران به حرف منتقدان درباره این فیلم توجه کنند؛ چون منتقدان از فیلم بیزار شده‌اند! فیلم داستان یک قاتل سریالی نقاب‌دار است که یک پارک و زمین بازی سرگرم‌کننده را تبدیل به قلمرو خودش می‌کند و گروهی از دوستان را که برای تفریح به پارک آمده‌اند می‌ترساند؛ در حالی که خیلی‌ها فکر می‌کنند این بخشی از نمایش جدید پارک است. منتقدان به فیلم امتیاز ۲۳ از ۱۰۰ را داده‌اند. فیلم از آن ترسناک‌های مستقل است که فقط با ۵ میلیون دلار ساخته شده. در ضمن اسم فیلم در حقیقت اسم آن پارک است که با تم وحشت بازدیدکنندگانش را سرگرم می‌کند. منتقد سایت راجر ایبرت ابراز تعجب کرده که این فیلم شش نویسنده داشته و با این حال نتیجه‌اش چنین اثر ناامیدکننده‌ای از کار درآمده است. فیلمی که حتی صحنه‌های ترسناکش هم نفس‌گیر نیست و کوچکترین اهمیتی هم به شخصیت‌پردازی نداده است.

به این ترتیب فعلا اکران سینماهای جهان وضعیت خوشایندی ندارد و باید منتظر فیلم‌های خوب بمانیم.

نام فیلم هفته اکران فروش
مدرسه شبانه ۱ ۲۸
پاکوتاه ۱ ۲۳
خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش ۲ ۴۴.۸
یک لطف ساده ۳ ۴۳.۱
راهبه ۴ ۱۰۹
مهمانی جهنم ۱ ۵.۱
آسیایی‌های ثروتمند دیوانه (آسیایی‌های خرپول) ۷ ۱۶۵.۷
غارتگر ۳ ۴۷.۶
ریک پسر سفیدپوست ۳ ۲۱.۷

باکس آفیس هفته گذشته: صدرنشینی فیلمی فانتزی که میراث‌دار هری پاتر است

The post باکس آفیس؛ یک مشت فیلم کمدی و ترسناک پرفروش ضعیف appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا