تمامی مطالب

فیلم ترسناک «راهبه»؛ منفور منتقدان، محبوب مردم

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم ترسناک راهبه (Nun) جدیدترین اثر سینمایی در مجموعه فیلم‌های ترسناک احضار (Conjuring) است که موفق شده بر خلاف نظرات منفی اغلب منتقدان فروش بسیارخوبی را تجربه کند.
راهبه با فروش بیش از ۵۳ میلیون دلار در اولین آخرهفته توانسته موفق‌ترین افتتاحیه‌ی مجموعه فیلم‌های احضار را تجربه کند. در عین حال فقط ۲۷ درصد منتقدان این فیلم سینمایی ترسناک را پسندیده‌اند؛ آماری که راهبه را به ضعیف‌ترین فیلم مجموعه از نگاه منتقدان تبدیل کرده.

کارشناسان سه علت عمده را به عنوان دلایل استقبال مخاطبان ذکر کرده‌اند‌. علت اول مساله در نظر گرفتن سلیقه مخاطب خارجی است. امروزه در هالیوود انتخاب بازیگران در بسیاری موارد براساس تاثیر حضور بازیگر بر میزان فروش جهانی تعیین می‌شود

در واقع دوباره در هالیوود با یکی از فیلم‌هایی روبرو هستیم که نقطه اوج تقابل منتقدان و مردم است. اما چطور می‌توان علاقه زیاد مخاطبان به این اثر سینمایی را توضیح داد؟

کارشناسان سه علت عمده را به عنوان دلایل استقبال مخاطبان ذکر کرده‌اند‌. علت اول مساله در نظر گرفتن سلیقه مخاطب خارجی است. امروزه در هالیوود انتخاب بازیگران در بسیاری موارد براساس تاثیر حضور بازیگر بر میزان فروش جهانی تعیین می‌شود. برای مثال کارگردان‌های هالیوود می‌دانند که استفاده از بازیگران آسیایی می‌تواند باعث محبوبیت فیلم‌ها در بازار آسیا و پول سازی بیشتر شود. به همین شکل استفاده از بازیگران در فیلم راهبه و اساسا در نظر گرفتن سلیقه جهانی در وجوه دیگر فیلم نقش مهمی در موفقیت آن داشت. حضور یک بازیگر مکزیکی محبوب در این اثر باعث شد فیلم در کشورهای خارجی بهترین افتتاحیه را در مکزیک تجربه کند.

نکته دومی که تحلیل‌گران به آن توجه نشان داده‌اند موضوع نبود یک فیلم ترسناک مخاطب‌پسند در ماه‌های گذشته است. البته فیلم‌هایی که اساسا در دسته فیلم‌های ترسناک جای می‌گرفتند اخیرا اکران شده‌اند اما هیچ‌کدام واجد ویژگی‌های کلاسیک یک فیلم ترسناک که آمریکایی‌ها را جذب کند نبودند، در نتیجه فیلم راهبه در این عرصه فضا را آماده بهره‌برداری دیده است و از این فرصت هم برای فروش بیشتر استفاده کرده‌.
نهایتا باید به موضوع بازاریابی موفق فیلم هم اشاره کرد. راهبه در فرایند بازاریابی فیلم از تمام ظرفیت‌های یک فیلم ترسناک و فیلمی از مجموعه احضار به بهترین شکل استفاده کرد. یک تیزر کوتاه از فیلم به دلیل رعایت نکردن قوانین یوتیوب (قوانین مربوط به محتواهای شوکه‌کننده) توسط این سرویس از دسترس کاربران خارج شد و همین موضوع به سر خط اخبار و رسانه‌ها تبدیل شد. اتفاقی که به نوعی دیگر به بازاریابی فیلم و فروش موفق آن کمک کرد.

The post فیلم ترسناک «راهبه»؛ منفور منتقدان، محبوب مردم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا