تمامی مطالب

جایزه امی زودهنگام برای آهنگساز ایرانی

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

رامین جوادی، آهنگساز تحسین‌شده، برای موسیقی مشهورش روی سریال محبوب و بزرگ «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) برنده جایزه امی شد.

رامین جوادی در توییتر اعلام کرد که برای سریال «بازی تاج و تخت» برنده جایزه امی بهترین موسیقی متن شده است.

جوادی که برای هر هفت فصل سریال «بازی تاج و تخت» موسیقی ساخته است برای موسیقی اپیزود «اژدها و گرگ» از فصل یکی مانده به آخر این سریال برنده جایزه امی شده است. رامین این افتخار را داشته که امسال با دو نامزدی در جوایز امی حضور داشته باشد؛ یکی برای ساخت موسیقی سریال «بازی تاج و تخت» و دیگری برای سریال مشهور «وست ورلد» که هر دویشان هم از محصولات شبکه HBO هستند.

از قضا دو سریالی که رامین جوادی برایشان موسیقی ساخته بیشترین تعداد نامزدی را در جوایز امی امسال دارند. «بازی تاج و تخت» با ۲۲ نامزدی رکورددار است و «وست ورلد» هم با ۲۱ نامزدی پشت سرش قرار دارد. در حال حاضر «بازی تاج و تخت» با خبر زودهنگام جایزه رامین جوادی از نظر تعداد جوایز یکی از «وست ورلد» جلو افتاده است.

رامین جوادی برنده شدن جایزه امی را در توییترش اعلام کرد. این در حالی است که او در آستانه تور اجرای موسیقی «بازی تاج و تخت» قرار دارد. جوادی در توییترش نوشت: «مفتخرم که متوجه شدم برای «بازی تاج و تخت» برنده جایزه بهترین موسیقی متن شده‌ام. درست قبل از این که برای اجرای کنسرت زنده بازی تاج و تخت در سن‌خوزه روی صحنه بروم. ممنونم که این اتفاق را با من جشن می‌گیرید.»

اوایل این هفته کنسرت تحسین شده بازی تاج و تخت دوباره به آمریکای شمالی برگشت و هوداران سریال این فرصت را پیدا کردند که رامین جوادی را در حال رهبری ارکستر بزرگی ببینند که با آن موسیقی هر هفت فصل سریال را اجرا می‌کند. رامین جوادی بعدتر درباره بردن جایزه امی گفت: «بسیار خوشحالم که بخشی از سریال «بازی تاج و تخت» و خانواده شبکه HBO هستم. «بازی تاج و تخت» یکی از ساختارشکنانه‌ترین سریال‌های تلویزیونی است. این واقعیت که من هر روز از خواب بلند می‌شوم تا موسیقی بسازم به نظرم یک امتیاز است و به طرز باورنکردنی خوش‌شانس و قدردانم که با چنین سریال فوق‌العاده‌ای کار می‌کنم.»

رامین جوادی تا امروز نامزد شش جایزه امی و دو جایزه گرمی شده است.

از طرف دیگر منتقدان هم درباره کنسرت زنده رامین جوادی نظرات مثبتی داشته‌اند. یکی از مجلات تخصصی موسیقی نوشته است: «این یک دستاورد موسیقی عظیم برای رامین جوادی است که در ترکیب با نمایش دیدنی روی صحنه مبهوت‌کننده می‌شود».

مجله AlloCine فرانسه هم نوشته است: «این کنسرت حماسی قطعا هواداران سریال «بازی تاج و تخت» را خشنود و راضی می‌کند.»

رامین جوادی پیش‌تر و در سال ۲۰۰۸ برای بلاک‌باستر «مرد آهنی» (آیرون من) مارول نامزد دریافت جایزه گرمی شده بود. از بقیه فیلم‌هایی که جوادی موسیقی متن‌شان را ساخته می‌شود به چین خوردگی در زمان (Wrinkle in Time)، پاسفیک ریم (Pacific Rim)، سقوط تیتان‌ها (Clash of Titans) و همچنین موسیقی سریال «وست‌ورلد» اشاره کرد.

جوادی تا امروز نامزد شش جایزه امی و دو جایزه گرمی شده است.

بیشتر بخوانید: موسیقی رامین جوادی مرزی ندارد؛ از «بازی تاج و تخت» تا «وست‌ورلد»

The post جایزه امی زودهنگام برای آهنگساز ایرانی appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا