تمامی مطالب

پسران نیل آرمسترانگ از فیلم First Man (اولین انسان) دفاع نمودند

بیاتومگ – به دنبال بحث و مشاجره‌هایی که پیرامون عدم وجود صحنه قرار گرفتن پرچم کشور آمریکا بر سطح ماه توسط نیل آرمسترانگ در فیلم First Man (اولین انسان) شکل گرفته، پسران این فضانورد بیانیه‌ای برای دفاع از این فیلم منتشر کردند. این فیلم درام توسط دیمین شزل کارگردانی شده و یکی از مورد بحث‌ترین فیلم پاییز سال ۲۰۱۸ است و در نظر برخی افراد، یکی از رقبای اصلی در مراسم اسکار می‌باشد.

به دنبال اکران فیلم اولین انسان در جشنواره فیلم ونیز و تلوراید، به نظر می‌رسد که این فیلم یکی از برجسته‌ترین فیلم‌ها در فصل جوایزها خواهد بود. منتقدان تصور شزل برای این فیلم و تسلط فنی آن را ستایش کردند و نقش‌آفرینی رایان گازلینگ و کلیر فوی را برجسته دانستند.

با وجود چنین ستایش و تمجیدهایی، زمانی که اعلام شد که این فیلم صحنه قرار گرفتن پرچم آمریکا در سطح ماه را نشان نمی‎دهد، در طی چند روز گذشته در معرض بحث و مشاجره‌های زیادی قرار گرفت. این جدال‌ها در نهایت منجر شده تا برخی افراد ادعا کنند که این فیلم، ضدآمریکایی است. رایان گازلینگ در این رابطه نیز اظهار داشته بود که:

“فکر نمی‌کنم که نیل آرمسترانگ خود را یک قهرمان آمریکایی بداند.”

فیلم First Man (اولین انسان)

این هیاهوهای پیرامون فیلم اولین انسان سبب شده تا پسران نیل آرمسترانگ پا پیش بگذارند و اندکی اوضاع را آرام نمایند. ریک و مارک آرمسترانگ در این بیانیه اظهار داشتند:

“گرچه نیل خود را به این گونه تصور نمی‌کرده اما او یک قهرمان آمریکایی بوده است. او همچنین یک مهندس، یک خلبان، یک پدر و یک دوست بوده و مردی بوده که از مصیبت‌های بزرگ بسیار رنج برده بود. به همین دلیل، گرچه چندین تصویر از وجود پرچم آمریکا در سطح وجود دارد اما فیلمسازان تصمیم گرفتند تا در آن لحظه، بر روی نگاه نیل به زمین تمرکز کنند. او در آنجا، به سمت دهانه‌ای به نام لیتل وست قدم می‌زند که تجربه منحصربه‌فرد و شخصی او از تکمیل کردن این سفر می‌باشد، سفری که بالا و پایین‌های فوق‌العاده زیادی داشته است.

این فیلمی است که بر روی آنچه تمرکز دارد که شما در مورد نیل آرمسترانگ نمی‌دانید. فیلم بر روی آنچه تمرکز دارد که شما ندیده‌اید یا در مورد سفر نیل به ماه به یاد نمی‌آورید. فیلمسازان سال‌ها صرف تحقیقات گسترده کردند تا داستان پشت داستان این سفر را بیابند. این، فیلمی است که به شما نگاهی منحصربه‎فرد به داخل خانواده آرمسترانگ و همچنین قهرمانان آمریکایی مرحومی همچون الیوت سی و اد وایت ارائه می‌دهد. این یک فیلم بسیار شخصی در مورد سفر پدر ما از نگاه خودش می‌باشد.

این داستان انسان است و جهانی می‌باشد. البته، به عنوان یک دستاورد آمریکایی جشن گرفته می‌شود. این همانطور که در پلاک به جا مانده از نیل و باز بر روی ماه نوشته شده، همچنین دستاوردی برای تمام بشریت است. این داستان یک مرد عادی است که فداکاری‌های بسیار انجام می‌دهد و از فقدان‌های زیادی رنج می‌برد تا به غیرممکن دست بیابد.

به طور خلاصه، ما اصلا فکر نمی‌کنیم که این فیلم، یک فیلم ضدآمریکایی باشد. دقیقا برعکس این موضوع است. اما تنها به سخنان ما اکتفا نکنید و این فیلم قابل‌توجه را ببینید.”

نوشته پسران نیل آرمسترانگ از فیلم First Man (اولین انسان) دفاع نمودند اولین بار در بزرگترین پایگاه خبری فیلم و سریال »» Bia2Mag. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا