تمامی مطالب

۱۶ نکته که احتمالا درباره رابرت دنیرو نمی‌دانید

جمعه ۱۷ آگوست رابرت دنیرو بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سرشناس سینما ۷۵ ساله شد که به همین بهانه مروری بر نکات مهم زندگی وی داریم.

به گزارش اکسپرس، به مناسبت ۷۵ سالگی رابرت دنیرو بازیگر محبوب ۱۶ نکته گردآوری شده است که شاید کمتر از آن‌ها خبر داشته باشید.

۱. در واقع او رابرت دنیرو جونیور است، زیرا نام پدر این بازیگر نیز رابرت دنیرو بود. البته اسم دوم او آنتونی و اسم دوم پدرش هنری بود.

۲. پدر دنیرو یک نقاش امپرسیونیست بود به همین مناسبت پسر بازیگر وی یک جایزه ۲۵ هزار دلاری به نام رابرت دنیرو برای تجلیل از نوآوری در نقاشی آمریکایی از سال ۲۰۱۱ ایجاد کرد. مادر دنیرو نیز نقاش بود.

۳. وی اولین نقشش را وقتی ۱۰ سال داشت در نقش شیر بزدل «جادوگر آز» در مدرسه ایفا کرد.

۴. او در ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد تا بازیگر شود و با حضور در کلاس‌های لی استراسبرگ بازیگری را فراگرفت و از بازیگران متد محسوب می‌شود. آموزش‌های لی استراسبرگ بر پایه تنش‌زدایی ذهنی و عضلانی است و این توانایی را به بازیگران نوظهور داده‌بود تا با فارغ شدن از تنش‌های روزمره زندگی واقعی خودشان، پذیرای تنش‌های روانی و جسمی نقششان شوند.

۵. هم دنیرو و هم مارلون براندو برای ایفای نقش ویتو کورلئونه در فیلم‌های «پدرخوانده» جایزه اسکار بردند. دنیرو برای ایفای نقش این شخصیت در دوره جوانی و براندو برای ایفای نقش وی در دوران سالخوردگی.

۶. او هفت نامزدی اسکار کسب کرده و یک جایزه اسکار برای بهترین بازیگر و یک اسکار بهترین بازیگر مکمل را دریافت کرده است.

۷. نقش‌آفرینی او به عنوان ویتو کورلئونه برای نخستین بار جایزه اسکار را به نقشی داد که به زبان خارجی ادا شده بود. او برای ایفای این نقش زبان سیسیلی فرا گرفت.

۸. برخلاف ایفای نقش گانگستر‌های خشن مافیا، دنیرو سال ۲۰۰۶ شهروندی ایتالیا را گرفت.

۹. او در فهرست ۲۰ بازیگر ثروتمند امروز هالیوود جای دارد. وی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار پول دارد، زیرا نه فقط یک بازیگر، که تهیه کننده فیلم هم هست و دفتر تولید فیلم او با نام «ترایبکا پروداکشنز» در نیویورک واقع است و در ضمن یک مجموعه رستوران و هتل هم دارد. وی همچنین در رستوران «رابیکون» با فرانسیس فورد کاپولا و رابین ویلیامز شریک است.

۱۰. دنیرو که در دهه‌های اخیر برای هر فیلم حداقل ۲۰ میلیون دلار دستمزد می‌گیرد، سال ۱۹۷۶ برای «راننده تاکسی» تن‌ها ۳۵ هزار دلار دستمزد گرفته بود.

۱۱. وی برای بازی در فیلم «تنگه وحشت» ۲۰ هزار دلار به دندان پزشک داد تا دندان‌هایش را به هم بریزد و البته بعد مجبور شد پول بیشتری به همان دندانپرشک بدهد تا آن‌ها را به حالت عادی برگرداند.

۱۲. او با فرانسه قهر کرده است. سال ۱۹۹۸ هنگام فیلمبرداری در کشور فرانسه، وی به خاطر فساد از سوی پلیس بازخواست شد. دنیرو اتهامات را انکار کرد و دیگر هرگز به فرانسه برنگشت.

۱۳. وی از کودکی با مارتین اسکورسیزی همسایه بودند و در منهتن نیویورک بزرگ شدند. آن‌ها در سال ۱۹۷۲ با هم به صورت رسمی آشنا شدند.

۱۴. او در میان همه بازیگران مریل استریپ را بیشتر دوست دارد. آن‌ها در چهار فیلم با هم بازی کرده‌اند.

۱۵. دنیرو از بیماری سرطان نجات یافته و سال ۲۰۰۳ به سرطان پروستات دچار شد و با جراحی و معالجه توانست بر آن غلبه کند.

۱۶. در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دنیرو از ترامپ به عنوان یک فرد «به شدت احمق» یاد کرد و گفت: دوست دارم یک مشت بخوابانم توی صورتش.

منبع :مهر

نوشته ۱۶ نکته که احتمالا درباره رابرت دنیرو نمی‌دانید اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا