تمامی مطالب

کدام سلبریتی‌ها بیش‌ترین اقدامات خیرخواهانه را انجام می‌دهند؟

برخی از ستاره ها هستند که جدا از به دست آوردن شهرت، می خواهند در کشورشان تغییراتی، از کمک به فقرا گرفته تا حمایت از حقوق زنان، ایجاد کنند. اگر دوست دارید بدانید که این ستاره ها خیر کدامند و به چه اقداماتی دست زده اند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

یارا شهیدی

نام یارا شهیدی، بازیگر ایرانی- آمریکایی را اکثرا در فهرست ستاره های خیر می بینیم. او که بیشتر به خاطر بازی در فیلم «Grown-ish» محصول سال ۲۰۱۸ به شهرت رسیده، با وجود سن کم اش عضو گروههای برقراری عدالت اجتماعی و کمک های مردمی ست. مطمئنا یکی از دلایل محبوبیت این ستاره، همین شخصیت بشردوستانه او می باشد.

اپرا وینفری

نام اپرا وینفری همیشه در لیست خیرترین ستاره های جهان دیده می شود. او هر ساله میلیون ها دلار از سرمایه خود را صرف کارهای خیر می کند. به عنوان مثال، او در یک سال تنها ۵۰.۲ میلیون دلار را صرف تحصیلات، مراقبت های پزشکی و زنان و کودکانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، کرد. علاوه بر کمک های سالانه، او در حوادث و بلاهایی طبیعی نیز برای کمک رسانی همیشه پیش قدم می شود. طوفان کاترینا حادثه ای بود که او ۱۰ میلیون دلار را وقف مردم بی خانمان کرد.

باراک اوباما

در طول سالهایی که باراک اوبانا در کاخ سفید زندگی می کرد، او بیش از ۱ میلیون دلار را به کارهای خیر و حدود ۵۴% آن را به حمایت از کودکان اختصاص داد. او در سال ۲۰۱۷ نیز ۲ میلیون دلار از سرمایه اش را صرف ایجاد شغل های تابستانه در شیکاگو کرد.

جی کی رولینگ

جی کی رولینگ، به لطف مجموعه داستان هایش با نام «هری پاتر»، اولین نویسنده زنی ست که نامش در لیست میلیاردرهای فوربز قرار گرفته است. از آنجایی که او سختی های زیادی در زندگی اش کشیده، سعی می کند تا جای ممکن حامی نیازمندان باشد. او ۱۶۰ میلیون دلار از دارایی اش را به کارهای خیر اختصاص داده است. او می گوید: «به نظر من این وظیفه ماست زمانی که بیش از مایحتاج مان درآمد داریم، آن را صرف کارهای خیر کنیم.»

آنجلینا جولی

همانطور که شما هم می دانید، آنجلینا جولی جزو یکی از خیرترین افراد جهان شناخته شده است. او برای کمک به مردم و با اهداف بشردوستانه به نقاط مختلف جهان سفر می کند. او به عنوان سفیر صلح به بیش از ۶۰ کشور دنیا سفر و تغییرات چشمگیری را در وضعیت مردم ایجاد کرده است.

چنس درپر

چنس د رپر، موزیسین اهل شیکاگو، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ستاره های جهان شناخته شده است. او هر ساله با کمک های خیرخواهانه خود، تغییرات زیادی را در جامعه ایجاد می کند. این ستاره برنده جایزه گرمی در سال ۲۰۱۷، جایزه بشردوستانه بت اوارد را از طرف اوباما دریافت کرد.

بیانسه

بیانسه نه تنها در دنیای موسیقی، بلکه در اموری چون حمایت از حقوق زنان و کارهای خیر نیز فعالیت دارد. او از شهرت خود استفاده می کند و حرف های خود را به گوش مردم و هوادارانش رسانده و آنها را به کارهای خیر تشویق می کند.

الن دی جنرس

طرفداران الن دی جنرس می دانند که او همیشه به دنبال خوشحال کردن مردم و کمک کردن به آنهاست. او ۱.۵ میلیون دلار از سرمایه اش را صرف حمایت از کودکان بیمار کرد. علاوه بر روحیه بشردوستانه، او حامی حیوانات نیز است. او در سال ۲۰۱۶، از طرف باراک اومابا، نشان افتخار آزادی رئیس ‌جمهوری را دریافت کرد.

نیکی میناژ

نیکی میناژ نه تنها از دانشجویان حمایت می کند و خرج تحصیل شان را می دهد، بلکه چندین سال است که مقداری از سرمایه خود را وقف روستایی در هند نیز می کند. به لطف حمایت های مدام او، یک مرکز کامپیوتر، کتابخانه، چاه آب و… در روستاهای فقیرنشین تاسیس شد. نیکی میناژ در این باره در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «این کار به من حس خوبی می دهد. در واقع باعث می شود که به خودم افتخار کنم.»

اما واتسون

اما واتسون یکی دیگر از ستاره های خیر است که حدود ۱.۴ میلیون دلار از دارایی اش را صرف حمایت از کمپین مبارزه با آزار جنسی کرده است. علاوه بر آن، او در سال ۲۰۰۹ خط تولید پوشاک خود راه انداخت که بخشی از درآمد آن را صرف حمایت از یونیسف می کند. او هواداران خود را نیز تشویق می کند که به جای فرستادن هدایا به مناسبت های مختلف برای او، از خیریه هایی چون یونیسف حمایت کنند.

التون جان

التون جان، موزیسین معروف، بیشتر سرمایه اش را صرف حمایت از بیماران مبتلا به ایدز/ HIV می کند. البته او خودش هم موسسه ای را برای این کار تاسیس کرده و دارای ۲۴ سال تجربه در این حرفه است.

زندیا

زندیا، بازیگر و خواننده آمریکایی، جزو ستاره خیر در جهان شناخته می شود، دلیلش هم کمک های قابل توجهی بود که به مردم تگزاس کرد. طوفان هاروی صدمات زیادی به شهر و ساکنان آن وارد کرد. از این رو، زندایا نه تنها خودش بلکه از طرفدارانش خواست تا در این کمک رسانی سهیم باشند. البته کمک های او به این یک مورد ختم نمی شود. او مدام در فعالیت های خیرخواهانه شرکت دارد. این ستاره هالیوودی نه تنها خیرترین، بلکه تاثیرگذارترین ستاره جهان شناخته شده است.

منبع : برترین ها

نوشته کدام سلبریتی‌ها بیش‌ترین اقدامات خیرخواهانه را انجام می‌دهند؟ اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا