تمامی مطالب

دستاوردهای برونو مارس؛ خواننده‌ای که رکورد مایکل جکسون را شکست

در این بین هر از گاهی نیز ستاره‌ای در دنیای شعر و آهنگ طلوع می‌کند که سبک موسیقی‌اش مرزها را به سرعت طی می‌کند و به هنرمندی جهانی تبدیل می‌شود. یکی از این هنرمند‌های جوان و خوش‌آتیه برونو مارس است.

آوازه‌‌ی این جوان بااستعداد که تنها ۳۲ سال بیشتر ندارد این روزها حسابی بر سر زبان‌ها افتاده و طرفداران برای حضور در کنسرت‌های برونو مارس سر و دست می‌شکنند. جالب است بدانید برونو مارس جوان توانسته‌ است رکورد کنسرت‌های مایکل جکسون افسانه‌ای را از لحاظ تعداد تماشاچی بشکند.

با این حساب می‌توان گفت بی‌تردید در آینده بیشتر از برونو مارس خواهیم شنید. به همین منظور قصد داریم در ادامه ببینیم برونو مارس چگونه پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری پشت‌سر گذاشته است.

درخشش یک ستاره

برونو مارس در خانواده‌ای عاشق موسیقی بدنیا آمد و پدر و مادر برونو هر کدام به نوعی مشغول به ساز و آواز بودند. این امر باعث شد تا برونو در همان دوران کودکی با سازهای مختلف آشنا شود و یکی از عموهایش که عشق زیادی به الویس پریسلی داشت برونو را تشویق کرد تا در سن سه سالگی به روی صحنه برود.

بعد از اینکه استعداد برونو در موسیقی شکوفا شد به تقلید از الویس پرداخت و در گروه موسیقی خانواده خود حضور پیدا کرد. هنرنمایی برونو محبوبیت زیادی را برای وی در شهر محل سکونتش به دنبال داشت.

برونو در هیچ‌کدام از مراحل زندگی خود موسیقی را کنار نگذاشت و در دوران دبیرستان گروه موسیقی کوچکی با نام «بچه‌ مدرسه‌ای‌ها» را راه انداخت. برونوی جوان مدتی کوتاه پس از پایان دبیرستان به لس‌آنجلس رفت تا عشق خود به موسیقی را ادامه دهد.

این هنرمند معروف که نام پیتر گنه هرناندز را در شناسنامه‌اش دارد پس از حضور در کالیفرنیا لقب برونو مارس را برای خود برگزید تا در دنیای هنر با این نام شناخته شود. وی سپس در سال ۲۰۰۴ قراردادی با یک شرکت ضبط ترانه بست که این قرارداد سود مالی برای او به دنبال نداشت اما در عوض زمینه آشنایی برونو با ترانه‌سرای معروف فیلیپ لارنس را مهیا کرد.

سبک کار برونو به دل لارنس نشست و باعث شد تا وی را به آرون بِی‌شاک (Aaron Bay-Schuck)، معرفی کند. آرون مدیر شرکت ضبط‌ترانه آتلانتیک بود و پس از عقد قرارداد میان برونو و این شرکت دوران حرفه‌ای برونو در سال ۲۰۰۶ شروع شد.

برونو در کنار خوانندگی به همراه فیلیپ لارنس و آری لِوین یک گروه ترنه‌سرا و ضبط‌ موسیقی را نیز با نام Smeezingtons در سال ۲۰۰۹ تشکیل دادند. این گروه از همان ابتدا مورد توجه اهالی موسیقی و علاقه‌مندان ترانه قرار گرفت و چهره‌های سرشناسی با این گروه همکاری کرده‌اند.

محبوبیت‌های این گروه جایزه‌های مختلفی را نیز به دنبال داشت که در این بین می‌توان به جایزه ASCAP برای ترانه‌سرایی اشاره کرد. برونو در تیرماه سال ۲۰۱۰ اولین تک‌آهنگ با نام Just The Way You Are را از اولین آلبوم استودیویی خود منتشر کرد. مدتی بعد نیز شاهد انتشار آلبوم Doo-Wops & Holigans بودیم.

جالب است بدانید آهنگ Just The Way You Are توانست به رتبه اول در میان ۱۰۰ ترانه برتر بیلبورد دست پیدا کند. این آلبوم به عنوان بهترین آلبوم نوظهور موسیقی پاپ در آن سال شناخته شد و راه را برای تبدیل برونو به یک فوق ستاره جهانی باز کرد.

موفقیت آلبوم اول برونو باعث شد تا طرفداران برای آلبوم جدید این هنرمند روزشماری کنند و پس از انتشار آبلوم Unorthodox Jukebox به عنوان دومین آلبوم برونو در آذرماه سال ۲۰۱۲ شاهد یکی از آهنگ‌های آین آلبوم با نام Locked Out of Heaven بودیم.

این ترانه به مدت شش هفته پیاپی در صد بیلبورد یک‌صد ترانه برتر قرار گرفت و راه خود را به فهرست ۱۰ ترانه برتر در ۲۰ کشور مختلف دنیا باز کرد تا برونو به موفقیتی جهانی دست پیدا کند.

برونوی جوان که تشنه موفقیت بود و دوست داشت هنرش را در معرض دید جهانیان قرار دهد به سرعت پس از موفقیت آلبوم‌هایش، عازم یک تور جهانی شد. این تور که برونو نام Moonshine Jungle را برایش انتخاب کرده بود از خرداد سال ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی شروع شد، برونو مارس این تور را در کشورهای مختلفی در قاره اروپا و اقیانوسیه برگزار کرد و حدود یک سال بعد در آمریکای شمالی با برگزاری کنسرتی به این تور خاتمه داد.

دستاوردهای برونو مارس

اولین آلبوم برونو مارس با نام Doo-Wops & Hooligans بیشتر از ۴۵ میلیون نسخه در کشورهای مختلف فروش داشته است. ترانه‌های Just the Way You Are و The Lazy Song و Count On Me را می‌توان از آهنگ‌های برجسته این آلبوم ذکر کرد.

در آلبوم دوم برونو مارس با نام Unorthodox Jukebox شاهد سبک‌های مختلفی بودیم، این آلبوم نیز موفقیت چشمگیری داشت و در فهرست ۲۰۰ موسیقی بیلبورد آمریکا در رتبه دوم جای گرفت و مدتی بعد توانست رتبه اول این فهرست را از آن خود کند. این آلبوم به لحاظ فنی و هنری نیز دارای ارزش زیادی است و نظر منتقدین موسیقی را به خود جلب کرد.

برونو مارس تاکنون ۵ مرتبه در مراسم BRIT awards نامزد دریافت جایزه شده است که از این میزان ۳ بار این جایزه را به خانه برده است.

این هنرمند خوش‌آتیه تاکنون ۱۸ مرتبه نامزد جایزه معروف Grammy Awards شده و ۲ بار این جایزه را برای آهنگ‌های Just The Way You Are در سال ۲۰۱۱ و برای آلبوم Unorthodox در سال ۲۰۱۴ به خانه برده است.

در کنار این جوایز برونو مارس ۳ جایزه دیگر از ASCAP را برای آلبوم‌های Locked out Heaven, When I was Your man و Treasure در سال ۲۰۱۴ از آن خود کرده است.

زندگی شخصی

برونو مارس در سال ۲۰۰۹ ریتا اورا، خواننده و هنرپیشه خوش‌سیمای انگلیسی را دید و دلباخته او شد. این رابطه دیری نپایید و به دلایل فشارهای کاری در سال ۲۰۱۱ به جدایی ختم شد. برونو پس از جدایی از ریتا اورا در همان سال با جسیکا کابان، مدل خوش‌تراش آمریکایی وارد رابطه شد و همچنان با این مدل ۳۶ ساله در ارتباط است.

گفته می‌شود ارزش خالص دارایی‌های برونو مارس بیشتر از ۷۰ میلیون دلار است که این میزان با توجه به فروش جهانی آلبوم‌های وی و همچنین کنسرت‌های پرطرفداری که برگزار می‌کند، روز‌به‌روز در حال افزایش است.

برونو مارس با همکاری دو موسسه‌ خیریه معتبر یک باشگاه را راه‌اندازی کرده است، در این باشگاه جوانان اهل موسیقی که جویای نام هستند و دستشان خالی است کمک‌های مالی می‌شود.

در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص برونو مارس هستید و نکته‌ جالبی در خصوص زندگی و سبک هنری این خواننده‌ جهانی سراغ دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.

منبع : برترین ها

نوشته دستاوردهای برونو مارس؛ خواننده‌ای که رکورد مایکل جکسون را شکست اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا