تمامی مطالب

تغییرات مراسم اسکار برای رهایی از بحران تماشاچی

هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی با هدف جلوگیری از ریزش تماشاگران پخش زنده تلویزیونی که چهار سال است دامن گیر این مراسم شده، با چند تغییر مهم در جوایز اسکار موافقت کرد.

حدود پنج ماه بعد از آن که پخش تلویزیونی جوایز اسکار با کمترین تعداد تماشاگر در دو دهه گذشته (تنها ۲۶.۵ میلیون نفر) روبه‌رو شد، هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به امید افزایش تعداد تماشاگران خود، با چند تغییر مهم موافقت کرد.

اهدای جوایز همزمان با آگهی‌های میان‌برنامه!

مدیران ارشد آکادمی اسکار در نامه‌ای به اعضای این آکادمی تأکید کردند که هیئت رئیسه، خود را متعهد می‌داند «یک نمایش سرگرم‌کننده در سه ساعت» تولید کند. قطعاً این تصمیم واکنشی به دغدغه‌های کسانی است که مراسم اسکار را بیش از حد طولانی و خسته‌کننده می‌دانند. این حس تا حد زیادی به خاطر اعطای ۲۴ جایزه رقابتی است که تنها تعدادی از آن‌ها برای عامه مردم اهمیت دارد.

در این نامه توضیح داده شده که برای کوتاه کردن مدت زمان برگزاری مراسم اسکار، برندگان تعدادی از بخش‌ها (که هنوز مشخص نشده‌اند) در فاصله پخش آگهی‌های تبلیغاتی معرفی خواهند شد. این بخش‌ها از پخش تلویزیونی حذف نمی‌شود، در عوض لحظه‌های پیروزی، تدوین و بعداً پخش می‌شود. قالب جدید، شبیه چیزی است که در جوایز تونی و پخش آن از شبکه CBS درباره تعدادی از بخش‌ها به کار می‌رود. تونی جوایز این بخش‌ها را پیش از آغاز پخش مراسم، اعطا و صحبت‌های برندگان را ضبط می‌کند. درباره جوایز اسکار، اعطای جوایز هنگام پخش آگهی‌های تبلیغاتی احتمالاً به این دلیل است که نامزدهای آن بخش‌ها بیشتر خود را در دل پخش تلویزیونی حس کنند.

اهدای اسکار به فیلم محبوب تماشاگران

از سوی دیگر، آکادمی با هدف افزایش تعداد تماشاگران تلویزیونی مراسم اسکار که از شبکه ABC پخش می‌شود، یک بخش جدید با عنوان جایزه «دستاورد چشمگیر در فیلم محبوب» را راه‌اندازی خواهد کرد که از دوره پیش رو یعنی نودویکمین دوره جوایز اسکار، اجرایی خواهد شد. شرایط فیلم‌هایی که برای دریافت جایزه اسکار این بخش واجد شرایط هستند و دیگر جزئیات مهم این بخش، متعاقباً اعلام می‌شود.

اگر جایزه فیلم محبوب که احتمالاً نام دیگر آن «اسکار پاپ‌کورن» خواهد بود از امسال اعطا شود، بدون تردید تعداد تماشاگران پخش تلویزیونی بیشتر خواهد شد چرا که حضور بلاک‌باسترهایی چون «پلنگ سیاه»، «انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت»، «ددپول ۲»، «مأموریت: غیرممکن – سقوط» و «ماما میا! دوباره شروع شد» و ستاره‌های این فیلم‌ها در مراسم تضمین می‌شود. «پلنگ سیاه» همین حالا نیز یکی از رقبای جدی بخش‌های رقابتی است و آکادمی تأکید کرد که «یک فیلم در هر دو بخش فیلم محبوب و بهترین فیلم، نامزد می‌شود.»

آکادمی در عین حال به اعضای خود اطلاع داد نود و دومین دوره جوایز اسکار (اسفند ۹۸) از تاریخ ۲۳ فوریه که پیشتر اعلام شده بود، به ۹ فوریه تغییر می‌کند.

منبع : هنر آنلاین

نوشته تغییرات مراسم اسکار برای رهایی از بحران تماشاچی اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا