تمامی مطالب

یادداشتی بر فیلم Deadpool 2؛ بلندپروازانه‌تر از قبل!

Deadpool 2 یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی و کمدی کمپانی فاکس قرن بیستم است که توسط دیوید لیچ کارگردانی شده است. بازیگرانی همچون رایان رینولدز، جاش برولین، زاری بیتز، استفان کاپیساک، برایانا هیلدبرند و… در این فیلم ایفای نقش کرده‌­اند. در ادامه نگاهی می‌کنیم به فیلم Deadpool 2.

Deadpool 2
فیلم Deadpool یکی از شگفتی­‌سازهای سال گذشته بود که ضمن شکستن رکوردهای مختلف توانست نامزدی در برخی رشته­‌های جشنواره­‌های سینمایی معتبر را نیز به دست آورد. شاید مهم­ترین ویژگی Deadpool 2 را بتوان سرگرم­‌کننده و خنده­‌دار بودن آن دانست. یک اثر ابرقهرمانی بسیار خوش­‌ساخت که به طرز فوق­‌العاده‌­ای سرگرم‌­کننده است. قسمت اول Deadpool حکم یک هوای تازه در فضای تکراری و خسته­‌کننده فیلم­‌های ابرقهرمانی را داشت و حالا به نظر می‌­رسد قسمت دوم فیلم نیز در همان مسیر قدم برداشته و موفقیت قسمت نخست را تکرار کرده است. همانند فیلم اول، پاول ورنیک و رت ریس نوشتن فیلمنامه را برعهده داشته­‌اند با این تفاوت که رایان رینولدز نیز در Deadpool 2 به جمع آن‌­ها اضافه شده است و همین مسئله موجب شده تا حضور او پررنگ­‌تر از قبل احساس شود. Deadpool 2 پس از وقایع قسمت نخست رخ می­‌دهد. وید ویلسون پس از آزادی همسرش و بازگشت به زندگی عادی، اکنون به دنبال زندگی طبیعی خودش است اما به زودی متوجه پسر نوجوانی می­‌شود که قدرت­‌های خارق­‌العاده‌­ای دارد. او می­‌بایست از این پسر نوجوان در مقابل نیروی پلیدی که از آینده به حال فرستاده می­‌شود تا او را نابود کند، محافظت نماید. اما ددپول به تنهایی نمی­‌تواند از پس چنین کاری بربیاید و…

اصلی­‌ترین تفاوت میان این دو قسمت، جایگزینی دیوید لیچ به جای تیم میلر است. فردی که پیش از این فیلم بلوند اتمی (Atomic Blonde) در ژانر اکشن را روانه سینماها کرده بود و همچنین در طراحی و ساخت صحنه­‌های اکشن در هالیوود نقش مهمی برعهده داشته است. تجربه فراوان لیچ در طراحی سکانس­‌های اکشن این فرصت را به وجود آورده تا Deadpool 2 از خلاقیت­‌های تصویری بیشتری نسبت به قسمت نخست برخوردار باشد و تجربه‌­ای جذاب به لحاظ بصری به شمار رود. او علاوه بر حفظ طنز و شوخی، تلاش کرده تا شوخی­‌ها را با سکانس‌­های اکشن فوق­‌العاده و مجموعه­‌ای از اتفاقات غیرمنتظره و هیجان­‌انگیز ترکیب کند و در این امر بسیار موفق عمل کرده است.
Deadpool 2
Deadpool 2 در مقایسه با قسمت نخست از ضرباهنگ به مراتب سریع­‌تری برخوردار است و همین موضوع سبب شده تا مجال چندانی برای اندیشیدن به مخاطب ندهد. فیلم با آن که از فرمول قسمت نخست استفاده می­‌کند، اما هیچ‌­گاه تازگی و جذابیت خود را از دست نمی­‌دهد و همین موجب می­‌شود تا طرفداران قسمت اول، از این فیلم نیز استقبال کنند و آن را دوست داشته باشند. فیلم به حدی ریتم تندی دارد که تماشاگر فرصت پلک زدن را پیدا نمی‌­کند تا مبادا لحظه­‌ای را از دست بدهد.

فیلم Deadpool 2 برخلاف قسمت اول که داستانی عاشقانه داشت، فیلمی درباره خانواده است. در فیلم Deadpool 2 ارجاعاتی به همه چیز از دیگر فیلم­‌های دنیای مردان ایکس گرفته تا فیلم­‌های استودیو مارول و دنیای سینمایی دی­‌سی کمپانی برادران وارنر وجود دارد.

Deadpool 2
رایان رینولدز یکی از اصلی­‌ترین جاذبه­‌های فیلم است که همانند قسمت قبل به بهترین نحو ددپول را به تصویر می­‌کشد و همچنان برای مخاطب جذاب جلوه می­‌کند. یکی از ویژگی‌­هایش که او را از دیگر ابرقهرمان‌­ها متمایز می­‌کند، بذله‌­گویی­‌ها و به عبارتی وراج بودن اوست! شوخی­‌های پی در پی و بامزه او، باعث شکل­‌گیری تصویری صمیمی از این ابرقهرمان نزد مخاطب شده است. آن طور که گمانه‌­زنی­‌ها می­‌گوید رینولدز نقش به­‌سزایی در تعیین دیالوگ­‌های ددپول داشته و مزه­‌پرانی­‌ها و صحبت‌­های مستقیم او با مخاطب یکی از جذابیت­‌های فیلم به شمار می­‌رود. همین مسئله موجب شده تا تصور ددپول بدون حضور او غیرممکن به نظر برسد. جایگاه او به عنوان یک ستاره در سینما رفته رفته در حال نابودی بود اما ددپول توانست او را دوباره احیا کند و به صحنه برگرداند و اکنون او در نقش این ضدقهرمان به خوبی می­‌درخشد. به ویژه این‌که حضور او در مقام نویسنده در قسمت دوم سبب شده تا طنز بیشتری به فیلم اضافه شود و فیلم را بیشتر از آنِ خود کند. بعد از حضور ناموفق در فیلم «گرین لنترن»، رینولدز می­‌دانست که حضور بعدی­‌اش در نقش یک ابرقهرمان باید در بالاترین سطح ممکن باشد. با تماشای این دو قسمت می­‌توان با اطمینان گفت که تصور ددپول بدون حضور رایان رینولدز تقریبا امری محال به نظر می‌­رسد.

Deadpool 2
Deadpool 2 از شخصیت­‌های بیشتری در مقایسه با قسمت اول بهره گرفته است که مهم‌­ترین آن­ها کیبل (جاش برولین) و دومینو (ززی بیتز) به شمار می­‌رود. حضور این شخصیت­‌های تازه هم از جنبه طنز و هم از جنبه اکشن، کمک بزرگی به فیلم کرده و به روایت داستان کمک کرده است. جاش برولین برای ایفای نقشی منفی یکی از بهترین گزینه­‌ها به شمار می­‌رود که دیوید لیچ نیز به خوبی توانسته از این موقعیت استفاده کند. او عملکرد فوق‌­العاده­‌ای را در این فیلم از خود نشان می­‌دهد و نقش‌آفرینی­‌اش به گونه‌­ای است که همذات­‌پنداری مخاطب را به همراه دارد. کاراکتر کیبل در نقش مقابل ددپول به خوبی عمل کرده و تقابل آن دو منجر به شوخی­‌های خنده­‌دار و شکل‌­گیری رابطه بسیار عالی میان آن­ها شده است.

Deadpool 2 فیلمی است که به هیچ وجه خود را جدی نمی­‌گیرد و تلاش می­‌کند تا دیگر ابرقهرمانان را نیز به چالش بکشد. انگار می­‌داند که تنها برای سرگرم کردن تماشاگر ساخته شده است. شوخی­‌های تند و تیز فیلم در کنار خلق سکانس­‌های جذاب اکشن موجب شده تا مخاطب بتواند ارتباط نزدیکی با فیلم برقرار کند. Deadpool 2 دقیقا آن چیزی است که این روزها سینما به آن نیاز دارد؛ یک سرگرمی به تمام معنا.

تهیه شده در :گیم‌شات

نوشته یادداشتی بر فیلم Deadpool 2؛ بلندپروازانه‌تر از قبل! اولین بار در گیم شات پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا