تمامی مطالب

بررسی فیلم Colette

بازیگر محبوب سینما، کِیرا نایتلی باری دیگر در فیلم Colette در نقش نویسنده‌ای فرانسوی که به اجبار زیر سایه‌ی شوهرش زندگی می‌کند، هنرنمایی کرد.

در تاریخ پاریس، فاصله‌ی آغاز سومین جمهوری فرانسه تا اولین جنگ جهانی را «عصر زیبا» (Era Beautifull) می‌نامند. چرا که این دوره از نظر مردم اوج خیال‌بافی‌های عاشقانه و زیبا بود. با این که این دوران بسیار محبوب بوده اما حتی در آن عصر هم به برابری حقوق زنان با مردان بی‌اعتنایی شده بود. در حدی که سرنوشت هر زنی آخر به ازدواج با مردی که اورا انتخاب می‌کرد، ختم می‌شد. زنان در آن دوران حتی اجازه‌ی پوشیدن شلوار را نیز نداشتند تا جایی که حتی برای پوشیدن لباس به اصطلاح مردانه دستگیر می‌شدند. یکی از سخت‌ترین و بدترین حالت اسارت زنان این بود که نمی‌توانستند به اسم خود، شعر نوشته یا هر اثر دیگری را ثبت کنند.

داستان فیلم «کلت» (Colette) نیز به طور کل در رابطه با نویسنده‌ای جوان به نام کلت با بازی «کِیرا نایتلی» (Keira Knightley) است که مجبور به ازدواج با «ویلی» (Willy) با بازی «دامینیک وست» (Dominic West) مردی که چهارده سال از وی بزرگتر بوده می‌شود. ویلی که یک نویسنده و منتقد است، پس از دیدن استعداد کلت، او را به نوشتن تشویق می‌کند و بعد از موفقیت او با داستان «کلودین» (Claudine) تمام اثر را به نام خود کرده و از آن اعتبار خوبی کسب می‌کند.

فیلم Colette برگرفته از واقعیت زندگی زنیست که برای مدتی طولانی نمی‌توانست از حق خود دفاع کند و همه منکر حقوق اصلی او می‌شدند، وی پس از مدتی تصمیم به ایستادن و دفاع از حقوق خود می‌کند اما ویلی نیز همچنان مقاوت خواهد کرد و منکر اضهارات کلت می‌شود.

حتما شما نیز بازی حیرت‌انگیز کِیرا را در فیلم‌هایی همچون «غرور و تعصب» (Pride and Prejudice) و یا «دیشب» (Last Night) بخاطر دارید، وی حالا پس از نقش آفرینی به عنوان کلت در خاطره‌ها ثبت خواهد شد.

خیلی ها از شباهت فیلم Colette با فیلم «دختر دانمارکی» (The Danish Girl) سخن می‌گویند چرا که شخصیت‌های اصلی این دو فیلم همواره درحال پیدا کردن خود واقعیشان بوده و سعی در بدست آوردن آزادی و درآمدن از حصار بودند.

کارگردان فیلم Collete «واش وستمورلند» (Wash Westmoreland) امیدوار است این فیلم الهام بخش تمام دختران جوان در سرتاسر دنیا شود.

فیلم Colette در تاریخ سی شهریور ماه در آمریکا اکران خواهد شد.

منبع :Variety

نوشته بررسی فیلم Colette اولین بار در گیم شات پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا