فیلم ایرانی

فیلم زاپاتا به دومین جشنواره خارجی راه یافت

فیلم سینمایی «زاپاتا» به کارگردانی دانش اقباشاوی در بیست و دومین جشنواره فیلم داکا نمایش داده می شود.

فیلم «زاپاتا» با نام قبلی «عموزادگان» به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه‌کننده‌گی زنده‌یاد ایرج تقی‌پور، به بخش سینمای جهان بیستمین و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم داکا بنگلادش راه یافت.

این جشنواره از سال ۱۹۷۷ به ترویج فرهنگ سینمای سالم در بنگلادش و تجلیل از جریان اصلی جهانی در فیلم و ارتباط اجتماعی آن اختصاص دارد. این رویداد فرهنگی سالانه در ماه ژانویه و در بخش های «سینمای آسیا»، «بازنگری»، «ادای احترام»، «زاویه باز»، «بخش پانورامای بنگلادش»، «سینمای جهان»، «فیلم کودک»، «فیلمسازان زن»، «بخش فیلم‌های کوتاه و مستقل» و «بخش فیلم‌های معنوی» برگزار می شود.

بیست و دومین دوره جشنواره داکا، با موضوع کلی «جشنواره فیلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر» به صورت حضوری از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ ژانویه برابر با ۳۰ دی تا ۱۶ بهمن برگزار خواهد شد.

«زاپاتا» (عموزادگان) دومین اثر بلند دانش اقباشاوی، یک اثر ماکیومنتری (شبه مستند)، کمدی تلخ و جنایی است و پیش از این در پنجاه و هفتمین دوره جشنواره کارلووی واری چک، حضور داشته است.

داستان این فیلم روایت‌گر شهرزاد نویسنده‌ای جوانی است که سعی می‌کند به پسر عمویش امیر که در تلاش برای جمع‌آوری پول برای فیلم بعدی‌اش است، کمک کند. او تصمیم می گیرد از طریق تلفن همراه خود از مراحل مختلف زندگی روزمره آنها فیلمبرداری کند. اما امیر زندگی خودش، شهرزاد و فیلمی را که می سازند، در مسیری از اتفاقات غیرمنتظره قرار می دهد.

فیلمبرداری این اثر توسط ۲ گوشی آیفون ۱۲ پرومکس و یک سونی هندی‌کم (زایس ۲۰۰۰) انجام شده و صداها توسط میکروفون های هاش- اف ضبط شده و از صداهای آرشیوی استفاده شده است.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون رضا مسعودی، مهیا صدر، امیر سماواتی، ایمان غیرتمند، مانی صدیقی و الهام شکیب حضور دارند.

از دیگر عوامل «زاپاتا» می‌توان به نویسنده: کریم نیکونظر، مدیر فیلمبرداری: علی احسانی، مدیر صدابرداری: امیر نوبخت، تدوین: احسان شیبانی، موسیقی: ابوذر کهن‌راده، صداگذاری: محمدمهدی جواهری‌زاده، طراح لباس: الهام شکیب، طراح صحنه: سحر شهامت، طراح گریم: هادی لطفی و تهیه‌کنندگان اجرایی: اویس طوفانی و بهراد مهرجو اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا