فیلم خارجی

فیلمنامه‌نویس شهیر ژاپنی تصمیم به همکاری با نتفلیکس دارد

یکی از چهره‌های مهم دنیای سینما و تلویزیون ژاپن و نویسنده فیلمنامه «هیولا» با نتفلیکس همکاری می‌کند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، یوجی ساکاموتو که یکی از چهره‌های مهم دنیای سینما و تلویزیون ژاپن است و به تازگی جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را برای «هیولا» ساخته هیروکازو کورئیدا به دست آورده با نتفلیکس همکاری می‌کند.

ساکاموتو پیش از این هم با نتفلیکس همکاری کرده بود و نویسنده و تهیه‌کننده فیلم عاشقانه پرهزینه ژاپنی «در عشق و آب عمیق» بود که قرار است اواخر امسال اکران شود. از این پروژه که ریو یوشیزاوا و آئوی میازاکی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، به عنوان بزرگترین و بلندپروازانه‌ترین پروژه ساکاموتو یاد شده است.

کاتا ساکاموتو، مدیر محتوای نتفلیکس، درباره این قرارداد گفت: یوجی ساکاموتو به خلق انواع شاهکارها، از آثار اجتماعی تا کمدی‌های سبک‌تر و داستان‌های عاشقانه که قلب و ذهن را تسخیر می‌کند و باعث می‌شود که باز هم کار‌های او را دنبال کنیم، می‌پردازد. مشتاقانه منتظریم تا داستان سرایی منحصر به فرد ساکاموتو را به صحنه جهانی ارایه کنیم و بهترین محیط تولید و مشارکت‌های خلاقانه را برای تحقق چشم‌انداز او فراهم آوریم.

در ماه مه، ساکاموتو برنده جایزه بهترین فیلمنامه در هفتاد و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن برای درام معمایی هیروکازو کورئیدا با عنوان «هیولا» شد. این فیلم که با استقبال گرم منتقدان نیز مواجه شد، اولین فیلم بلند کورئیدا بود که خودش نویسنده‌اش نبود.

این کارگردان مولف که برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ شده گفت ساکاموتو تنها فیلمنامه نویسی بود که توانست او را از نویسندگی کار‌های خودش دور کند.

ساکاموتو در طول چندین دهه از خالقان اصلی برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی ژاپن بوده و سریال محبوب «داستان عاشقانه توکیو» را با اقتباس از مانگایی به همین نام برای تلویزیون فوجی در دهه ۱۹۹۰ ساخت که به یک پدیده فرهنگی بزرگ تبدیل شد و ترانه تم آن هنوز نهمین تک آهنگ پرفروش ژاپن است. او بار دیگر با درام تلویزیونی «مادر» برای فوجی موفقیت بزرگی در ژاپن کسب کرد که بعد‌ها در فرانسه، اسپانیا، کره جنوبی، تایلند، چین و ترکیه بازسازی شد. فیلمنامه‌های فیلم او شامل ملودرام‌های محبوبی مانند «فریاد عشق در مرکز جهان» (۲۰۰۴) و «ما یک دسته گل زیبا» (۲۰۲۱) است.

نتفلیکس در ماه‌های اخیر در حال افزایش لیست برنامه‌های ژاپنی خود بوده است و سریال انتقام‌جویانه «خانه را بسوزان» را ماه جولای به نمایش می‌گذارد. پیش از این هم «محراب» را در ماه می ۲۰۲۳)، «عشق اول» را در دسامبر ۲۰۲۲، «ماکانایی» از کورئیدا را در ژانویه ۲۰۲۲ و فصل دوم «آلیس در سرزمین مرزی» را در دسامبر ۲۰۲۲ به نمایش درآورده بود.

اواخر امسال، این شرکت اقتباس زنده از مانگا‌های مشهور «یویو هاکوشو» و «شهر تسخیر شده» را به نمایش درمی‌آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا