تمامی مطالب

انتشار اولین تصویر واقعی از سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

انتشار پیش از موعد تصاویر زنده از گوشی‌های هوشمند عرضه نشده به بازار امری نامتعارف به‌شمار نمی‌رود. امروز نیز تصویری زنده از سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 در فضای آنلاین منتشر شده است. رندرهای فاش شده و شایعات پیشین، ایده مطلوبی از طراحی احتمالی گلکسی زد فلیپ 5 را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. اما امروز شاهد انتشار نخستین تصویر واقعی از این گوشی تاشو صدفی‌شکل هستیم.

یک افشاگر با شناسه Tech_Reve@ تصویری از گلکسی زد فلیپ 5 را به اشتراک گذاشته است. از آنجا که در این تصویر، گوشی درون یک کیس و در وضعیت تا شده قرار دارد؛ لذا طراحی کامل آن قابل رویت نیست. اما در عین‌حال این تصویر نشان‌دهنده یکی از پیشرفت‌‌های مورد انتظار یعنی نمایشگر خارجی با اندازه بزرگ‌تر است.

اگرچه امروزه گلکسی زد فلیپ 4 یکی از برترین گوشی‌های تاشو موجود در بازار به‌شمار می‌رود؛ اما نمایشگر خارجی 1.9 اینچی این گوشی چندان مفید واقع نمی‌شود. در واقع این نمایشگر صرفا اطلاعات کلیدی، اعلان‌ها، تنظیمات سریع و چند مولفه دیگر را نشان می‌دهد.

اکنون که گوشی‌های رقیب با نمایشگرهای خارجی بسیار بزرگ‌تر به بازار عرضه شده‌اند؛ نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ 4 بسیار کوچک به‌نظر می‌رسد. ظاهرا با معرفی گلکسی زد فلیپ 5 این مشخصه دستخوش تغییر خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی زد فلیپ 4 مجهز به نمایشگر خارجی 3.4 اینچی خواهد بود. این نمایشگر بخش قابل‌توجهی از نیمه بالایی پنل پشتی گوشی را اشغال نموده و در کنار آرایه دوربین اندکی به سمت پایین کشیده می‌شود. بعلاوه سامسونگ چیدمان دوربین را از حالت عمودی به افقی تغییر خواهد داد.

نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ 5 دارای طراحی پوشه‌ای شکل بوده و به‌ضوح از پنل خارجی کوچک گلکسی زد فلیپ 4 بزرگ‌تر است. به‌نظر می‌رسد که تصویر لو رفته موید شایعاتی است که ادعا می‌کردند گوشی هنگام قرارگیری در وضعیت تا شده فاقد شکاف بوده و این موضوع به زیبایی بصری هرچه بیش‌تر دستگاه کمک می‌کند.

ظاهرا این موفقیت مدیون به‌کارگیری لولای قطره‌ای شکل جدید در گلکسی زد فلیپ 5 است. اگرچه این طراحی می‌تواند دارای نقاط ضعف خاصی نیز باشد.

تصویر لو رفته از گلکسی زد فلیپ 5

ظاهرا یک دسته‌کلید BMW Keyfob نیز در کنار گلکسی زد فلیپ 5 به چشم می‌خورد. هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع صرفا یک تصادف بوده یا به‌صورت عامدانه به عرضه نسخه ویژه گلکسی زد فلیپ 5 در آینده اشاره دارد. در سایر جوانب انتظار می‌رود که گوشی تاشو جدید همانند گلکسی زد فلیپ 5 مجهز به نمایشگر داخلی 6.7 اینچی بوده و از طراحی کمی نازک‌تر برخوردار باشد. توان پردازشی این گوشی احتمالا از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تامین شده و به لطف دریافت گواهینامه حفاظتی IP شاهد مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گردوغبار خواهیم بود.

ظاهرا نمایشگر خارجی نه تنها به لحاظ فیزیکی از اندازه بزرگ‌تری برخوردار است؛ بلکه به کاربران امکان می‌دهد تا نسخه کامل برنامه‌های محبوب مانند گوگل مپس و Google Messages را بر روی آن اجرا کنند. بر اساس تائیدیه رسمی سامسونگ، گوشی‌های تاشو آینده این شرکت طی ماه جولای امسال معرفی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا