تمامی مطالب

انتشار جزئیات جدید پیرامون مدل‌های رنگی سری آیفون 15 اپل

به نقل از وبسایت فوربس، سری آیفون 15 اپل احتمالا در ماه سپتامبر امسال معرفی و عرضه خواهد شد. این گوشی‌ها با 4 مدل رنگی مختلف در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. اما افشاگر توییتری با شناسه Unknownz21 اعلام کرده که مدل رنگی قرمز در میان گزینه‌های موجود جای ندارد.

این موضوع برای برخی کاربران تعجب‌آور به‌نظر می‌رسد؛ چرا که برخی رندرهای لو رفته، گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را با رنگ‌آمیزی قرمز تیره نمایش می‌دهند. بر اساس اعلام وبسایت فوربس این موضوع بدان معناست که اپل دیگر مدل‌های نمادین قرمز رنگ موسوم به PRODUCT RED را به بازار عرضه نخواهد کرد.

اپل طی مدت 16 سال گذشته با یک نهاد خیریه همکاری نموده است. این نهاد بر جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمک به ریشه‌کن شدن HIV و ایدز در 8 کشور آفریقایی تمرکز دارد. با این‌حال بررسی دقیق‌تر توییت اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که برای رد احتمال عرضه مدل‌های قرمز رنگ سری آیفون 15 هیچ‌گونه دلیل مشخصی وجود ندارد.

در متن توییت دریافتی توسط فرد افشاگر اعلام شده است: “من می‌خواهم یک دستگاه آیفون‌ 15 پرو را خریداری نمایم. در مورد گزینه‌های رنگی قابل دسترس، اطلاعاتی را در اختیار من قرار بدهید.” Unknownz21 در پاسخ اعلام کرد که این گوشی‌ها در 4 مدل رنگی مختلف عرضه شده و قرمز در میان آنها جایی ندارد. اپل هر ساله آیفون‌های پرو و پرو مکس خود را در 4 مدل رنگی مختلف روانه بازار می‌کند.

سه مورد از مدل‌های رنگی به‌طور معمول شامل طلایی، نقره‌ای و مشکی هستند. مدل رنگی چهارم هر ساله در کنار این 3 گزینه به بازار عرضه می‌شود. بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته قرار بود این مدل رنگی همان قرمز تیره باشد.

رندر آیفون‌ 15 پرو اپل با رنگ‌آمیزی قرمز تیره

حتی اگر هیچ‌کدام از 4 مدل رنگی قابل عرضه برای آیفون 15 پرو شامل قرمز تیره نباشد (موضوعی که افشاگر مورد اعتماد نیز به آن اشاره نموده است)؛ در این‌صورت باز هم این موضوع به‌معنای عدم عرضه مدل PRODUCT RED برای آیفون‌ 15 طی سال جاری نخواهد بود. این مدل رنگی به‌عنوان گزینه پنجم شناخته شده و بدان معناست که نظر ارائه شده توسط Unknownz21 به عرضه مدل PRODUCT RED هیچ ارتباطی ندارد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها هر 4 مدل سری آیفون‌ 15 اپل دارای طراحی داینامیک آیلند، دوربین عریض‌ 48 مگاپیکسلی روی پنل پشتی و درگاه USB-C خواهند بود. گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از همان تراشه 4 نانومتری A16 Bionic موجود در گوشی‌های آیفون‌ 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس استفاده خواهند کرد.

گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از تراشه 3 نانومتری A17 Bionic استفاده خواهند کرد. این نیمه‌هادی نخستین پردازنده کاربردی تولید شده بر پایه گره فرآیندی 3 نانومتری به‌شمار می‌رود. بعلاوه Unknownz21 از سری آیفون 15 تحت عنوان یک به‌روزرسانی کاملا متوسط یاد کرده است. پر نتیجه وی پیشنهاد می‌کند که خریداران تا زمان عرضه سری آیفون 16 تا سال 2024 منتظر بمانند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا