تمامی مطالب

افزودن قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر با کیفیت بالا واتس‌آپ

واتس‌آپ یکی از پیشروترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی در جهان محسوب می‌شود. این پلتفرم پس از سال‌ها انتقال تصاویر به‌صورت بی‌کیفیت بالاخره با عرضه آخرین نسخه‌های بتا خود، تجربه کاربری در زمینه اشتراک‌گذاری تصاویر را ارتقاء داد.

به‌روزرسانی‌های بتا برای واتس‌آپ در iOS و اندروید اکنون به کاربران امکان می‌دهند تا تصاویر با کیفیت بالا (اچ‌دی) را با حفظ ابعاد اصلی آنها ارسال نمایند. هدف از عرضه این ویژگی، ارائه کیفیت تصویر بهبودیافته و تجربه اشتراک‌گذاری رسانه‌ای غنی‌تر است. اگرچه در حال حاضر این قابلیت صرفا در دسترس تسترهای بتا قرار گرفته است؛ اما انتظار می‌رود که طی هفته‌های آتی به‌صورت گسترده‌تری عرضه شود.

به منظور اطلاع مخاطبان، تصویر با رزولوشن بالا دارای یک برچسب کوچک HD هستند. به‌روزرسانی‌های بتا اخیر واتس‌آپ شامل نسخه 23.11.0.76 برای سیستم‌عامل iOS و 2.23.12.13 برای اندروید شامل یک گزینه جدید برای مدیریت کیفیت عکس‌ها هستند. اکنون کاربران با انتخاب گزینه HD در زمان اشتراک‌گذاری تصاویر می‌توانند عکس‌ها را با کیفیت بالاتری ارسال نمایند.

در عین‌حال توجه به این نکته مهم است که با وجود حفظ ابعاد عکس کماکان فرآیند فشرده‌سازی سبک روی تصاویر اجرا می‌شود. این موضوع، انتقال کارآمد را تضمین نموده و در عین‌حال به حفظ کیفیت بصری تصاویر کمک قابل‌توجهی می‌کند.

ویژگی اشتراک‌گذاری عکس با کیفیت بالا زمانی فعال می‌شود که کاربران عکسی با اندازه بزرگ‌تر را برای ارسال انتخاب کنند. گزینه انتخاب کیفیت بالاتر صرفا برای چنین عکس‌هایی ظاهر شده و کیفیت استاندارد به‌عنوان تنظیمات پیش‌فرض اعمال خواهد شد. کاربران در صورت تمایل به اشتراک‌گذاری تصاویر با کیفیت بالاتر در هر نوبت بایستی گزینه اچ‌دی را به‌طور دستی انتخاب کنند.

هنگامی‌که یک عکس با استفاده از گزینه “High Quality” ارسال می‌شود؛ عنوان HD با یک برچسب خاص به حباب پیام اضافه خواهد شد. این کار تشخیص عکس‌های ارسال شده با کیفیت بالا را برای دریافت‌کنندگان تسهیل خواهد کرد. اگرچه این ویژگی هم‌اکنون به تصاویر اشتراک‌گذاری شده در مکالمات محدود شده است؛ اما به اشتراک‌گذاری ویدیو یا به‌روزرسانی Status تعمیم نخواهد یافت.

ارسال ویدیوها با کیفیت بالاتر کماکان مستلزم ارسال آنها به‌عنوان سند است. با این‌حال واتس‌آپ به شکلی جدی روی بهبود قابلیت‌های اشتراک‌گذاری رسانه‌ای خود کار می‌کند و انتظار می‌رود که این محدودیت‌ها در به‌روزرسانی‌های آینده به تدریج برطرف شوند. با عرضه جدیدترین نسخه‌های بتا واتس‌آپ برای اندروید و iOS بالاخره تسترهای بتا می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند شوند. قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر اچ‌دی با گذشت زمان در دسترس طیف گسترده‌تری از کاربران قرار می‌گیرد.

به‌روزرسانی جدید بتا واتس‌آپ علاوه بر ارائه یک پلتفرم ارتباطی جذاب‌تر، یک صفحه‌کلید ایموجی بازطراحی شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که واتس‌آپ در آینده نیز کماکان به روند اصلاح و گسترش قابلیت‌های اشتراک‌گذاری رسانه‌ای خود ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا