تمامی مطالب

معرفی نمایشگر میکرو LED با تراکم پیکسل بیشتر

یک استارتاپ با نام Q-Pixel از نخستین نمایشگر میکرو LED تمام رنگی با رزولوشن بسیار بالا رونمایی کرد. این نمایشگر از چگالی پیکسلی بالغ بر 5000 پیکسل بر اینچ برخوردار بوده و این رقم به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود.

برای مقایسه جالب است بدانید که برخی مدل‌های گوشی‌های هوشمند مدرن از نمایشگرهایی با چگالی پیکسلی حدودا 650 پیکسل بر اینچ استفاده می‌کنند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی صادر شده، استارتاپ Q-Pixel با به‌کارگیری فناوری میکرو LED چند رنگ ثبت شده خود موفق به ساخت یک نمایشگر LED تمام رنگی با چگالی پیکسلی خیره‌کننده 5000 پیکسل بر اینچ شده و رکورد جدیدی را در سطح جهانی به ثبت رسانده است.

این در حالیست که پیش‌تر چگالی پیکسلی 2300ppi به‌عنوان رکورد جهانی شناخته شده بود. این موضوع بدان معناست که Q-Pixel نه تنها رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؛ بلکه موفق شده تا چگالی پیکسلی را به یکباره بیش از 2 برابر افزایش دهد.

البته این چگالی پیکسلی باورنکردنی در تمامی سناریوها خصوصا ایده‌هایی با کاربری انبوه مورد نیاز واقع نخواهد شد. شرکت Q-Pixel پیرامون زمان عرضه محصولات خود در دستگاه‌های مختلف هیچ توضیحی ارائه نداده است؛ اما در عین‌حال خاطرنشان کرده که برای کاهش هزینه‌های تولید نمایشگر با استفاده از فناوری اختصاصی خود تلاش خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا