تمامی مطالب

غول های بزرگ برای تامین نمایشگر‌های میکرو LED همکاری می کنند

بر اساس اعلام نشریه Korea Herald، شرکت اپل از اوایل سال 2024 استفاده از پنل‌های میکرو LED را آغاز خواهد کرد. این خبر برای سومین بار و هر بار توسط یک منبع کاملا متفاوت منتشر شده است. این موضوع نشان می‌دهد که چنین گذاری حقیقتا اجتناب ناپذیر است.

با توجه به گزارش موسسه ارتقاء فناوری اطلاعات و ارتباطات (IITP)، اپل در نهایت قصد دارد تا این پنل‌ها را شخصا تولید نماید؛ اما در مرحله ابتدایی فرآیند گذار، قادر به انجام این‌کار نخواهد بود. به همین دلیل غول کوپرتینویی کماکان پنل‌های مورد نیاز خود را از شرکت‌های کره‌ای خریداری می‌کند. بدین‌ترتیب حداقل 60 درصد از سفارشات به شرکت‌های سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی واگذار خواهد شد.

گذار از فناوری دیود ارگانیک ساطع‌کننده نور (OLED) به تکنولوژی نمایشگر دیود میکرو ساطع‌کننده نور (Micro LED) در سال 2024 و با اپل واچ اولترا آغاز خواهد شد. با تکامل این پنل‌ها و بهبود عملکرد و قیمت‌گذاری آنها شاهد عرضه آیفون‌هایی با نمایشگرهای میکرو LED خواهیم بود. با این‌حال موسسه IITP به مخاطبان یادآوری می‌کند که این سناریو تا پیش از سال 2025 عملیاتی نخواهد شد.

همچنین گزارش اخیر به این واقعیت اشاره می‌کند که تلاش اپل جهت دستیابی به استقلال در صنعت تراشه با عرضه پردازنده‌های سری M1 برای کامپیوترهای مک‌بوک موجب تضعیف سیطره شرکت‌های اینتل، کوالکام و برادکام بر بازار خواهد شد. در مقابل این روند به تقویت جایگاه شرکت‌های تولیدکننده تراشه نظیر TSMC و Samsung Semiconductor کمک خواهد کرد.

در این رقابت، تولیدکننده تایوانی احتمالا برتر ظاهر خواهد شد؛ چرا که در حال حاضر TSMC سرگرم ساخت کارخانه‌ای جدید در ایالت آریزونا بوده و این مرکز در سال آینده آماده فعالیت خواهد بود.

منبع GSMArena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا