تمامی مطالب

اپل در رقابت با سامسونگ به دنبال افزایش قدرت زوم در آیفون است

اخیرا روند انتشار شایعات پیرامون محصولات اپل تا حدی غیرعادی شده است. بنابراین در چنین شرایطی طبیعی است که نسبت به صحت و سقم اطلاعات لو رفته در خصوص آیفون‌های آینده با دیده تردید نگاه کنیم.

آخرین اطلاعات لو رفته در این زمینه نیز تا حدی غیرقابل باور به‌نظر می‌رسد. بر این اساس اطلاعات جدید منتشر شده، آیفون 15 پرو مکس احتمالا به‌همراه یک دوربین تله‌فوتو با لنز زوم متغیر روانه بازار خواهد شد.

در حال حاضر سامسونگ گلکسی S23 اولترا از بیش‌ترین قابلیت بزرگنمایی در میان گوشی‌های هوشمند برخوردار است. این گجت مجهز به یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3 برابری و یک دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری است. در مقابل، آیفون 14 پرو مکس اپل از زوم اپتیکال حداکثر 3 برابری پشتیبانی می‌کند.

بر اساس یک شایعه اخیرا مطرح شده، سامسونگ گلکسی S24 اولترا صرفا مجهز به یک دوربین زوم متغیر بوده و به‌نظر می‌رسد که آیفون 15 پرو نیز رویکرد مشابهی را دنبال خواهد کرد. دوربین با بزرگنمایی متغیر، پیش‌تر در گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 3 نیز مورد استفاده قرار گرفته و از قابلیت تغییر وضعیت میان 2 فاصله کانونی متفاوت برخوردار است. این گوشی دارای یک گلس متحرک بوده و 2 بزرگنمایی متفاوت 3 و 4.4 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین در حد فاصل این 2 بزرگنمایی نیز استفاده از زوم دیجیتالی امکان‌پذیر است.

این ویژگی با محدوده زوم پیوسته در گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 4 تفاوت دارد؛ جایی که این محدوده دارای ماهیت سیال بوده و لنز دوربین همانند یک لنز زوم فول سایز عمل می‌کند. در صورت صحت اطلاعات لو رفته انتظار می‌رود که آیفون 15 پرو مکس از قابلیت تطبیق‌پذیری برخوردار بوده و اساسا 2 دوربین تله‌فوتو را در دسترس کاربران قرار دهد.

در حال حاضر میزان بیرون‌زدگی دوربین آیفون 14 پرو مکس بسیار بزرگ است. این موضوع موجب می‌شود تا اپل به‌جای تجهیز گوشی بعدی خود به 2 لنز تله‌فوتو از یک المان با قابلیت تنظیم اپتیکی فاصله کانونی بهره‌برداری نماید. چنین پدیده‌ای احتمالا شانس آیفون 15 پرو مکس برای تبدیل شدن به بهترین گوشی دوربین‌دار سال را افزایش خواهد داد.

به گفته شخص افشاگر، آیفون 15 پرو مکس از حسگرهای تصویربرداری مشابه با نسل قبلی خود استفاده خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که آیفون آینده کماکان از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

اکثر گزارش‌ها نشان می‌دهند که لنز پریسکوپی جدید به‌طور انحصاری در آیفون 15 پرو مکس (که احتمالا آیفون 15 اولترا نامگذاری می‌شود) مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بنابراین لنز تله‌فوتو با طراحی تاشو در آیفون 15 پرو قابل دسترس نخواهد بود.

منبع PhoneArena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا