تمامی مطالب

در سیستم‌عامل ویندوز 11 با کنسول دستی ایسوس بازی کنید

شرکت ایسوس مجموعه‌ای از دستگاه‌های گیمینگ تحت عنوان برند ROG را در اختیار دارد. این کمپانی هم‌اکنون در تدارک عرضه یک کنسول بازی دستی با نام ASUS ROG Ally جهت رقابت با محصولاتی مانند Steam Valve است.

ایسوس تبلیغ این دستگاه جدید را از روز 1 آوریل (12 فروردین ماه) آغاز کرد و بسیاری از افراد این موضوع را به منزله یک شوخی از جانب برند تایوانی قلمداد کردند. اما اکنون ایسوس خبر ساخت چنین دستگاهی را رسما تائید نموده است.

بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط این کمپانی، کنسول ROG Ally مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 11 بوده و توان پردازشی آن از طریق یک تراشه سفارشی AMD Ryzen تامین خواهد شد. همچنین کاربران در صورت نیاز به اجرای بازی‌هایی با گرافیک سنگین می‌توانند یک GPU اکسترنال را به کنسول خود متصل نمایند.

یک کانال یوتیوبی با شناسه Dave 2D ادعا می‌کند که این دستگاه مجهز به صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی (1080p)، نسبت ابعاد 16:9 و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. همچنین با توجه به شنیده‌ها انتظار می‌رود که این کنسول در مقایسه با Steam Valve از طراحی باریک‌تر و سبک‌تری برخوردار باشد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که Steam Valve با وزن 608 گرمی و ابعاد 280x113x39 میلی‌متری روانه بازار می‌شود.

کنسول بازی دستی ASUS ROG Ally

ویدیوی هندزآن منتشر شده توسط یک کاربر دیگر با شناسه Linus Tech Tips نشان‌دهنده برخی تغییرات نرم‌افزاری سفارشی کمپانی برای نمونه اولیه کنسول جدید خود است. به‌عنوان مثال این دستگاه مجهز به حسگر اثرانگشت خواهد بود؛ مشخصه‌ای که احتمالا به منظور جابه‌جایی میان حساب‌های کاربری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر شرکت ایسوس به جزئیات مربوط به زمان عرضه و قیمت‌گذاری کنسول بازی دستی ROG Ally اشاره نکرده است. با این‌حال صفحه میکرولندینگ این دستگاه در وبسایت Best Buy راه‌اندازی شده و کاربران علاقه‌مند با ثبت‌نام در این پایگاه می‌توانند از زمان آغاز پیش‌فروش کنسول مطلع شوند. انتظار می‌رود که این دستگاه طی ماه‌های آینده عرضه شود؛ اما برای هرگونه اظهارنظر قطعی در این زمینه بایستی منتظر تائیدیه رسمی از جانب شرکت ایسوس باشیم.

منبع Gizmochina

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا