تمامی مطالب

عرضه برای اولین بار ایرپادز پرو 2 اپل با کیس شارژ USB-C

به گفته یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو، شرکت اپل تنها برای ایرپادز پرو 2 اقدام به عرضه کیس با درگاه USB-C نموده و این ویژگی برای نسخه‌های دیگر قابل دسترس نخواهد بود.

این شرکت اخیرا نسخه کاندید انتشار (RC) از iOS 16.4 و سایر سیستم‌عامل‌های خود را منتشر کرد. قطعه کدهای لو رفته نشان می‌دهند که ایرپادهای جدید دارای شماره مدل A3048 بوده و کیس شارژ مخصوص آنها نیز از شماره مدل A2968 استفاده می‌کند.

مینگ چی‌کو در روز جمعه توییتی را منتشر کرد که احتمالا به ورژن USB-C ایرپادز پرو نسل دوم اپل اشاره دارد. انتظار می‌رود که این محصول در حد فاصل 3 ماهه دوم تا سوم سال 2023 روانه بازار شود.

با این‌حال شخص افشاگر خاطرنشان کرده که اپل برای عرضه ورژن‌های USB-C از ایرپادز نسل 2 و نسل 3 خود هیچ برنامه‌ای ندارد. قوانین جدید اتحادیه اروپا، اپل را وادار به مهاجرت به درگاه USB-C نموده است. این قوانین، اپل و سایر شرکت‌ها را ملزم می‌کنند که تا سال 2024 از پورت USB-C در دستگاه‌های تولیدی خود استفاده کنند.

اپل در مدل‌های جدیدتر مک و آیپدهای خود از این پورت بهره می‌گیرد؛ اما گوشی‌های آیفون کماکان با درگاه لایتنینگ روانه بازار می‌شوند. برخی مدل‌های خاص در سری آیفون 15 احتمالا مجهز به پورت USB-C خواهند بود؛ اما اپل به لحاظ فنی تا روز 28 دسامبر سال 2024 (7 دی ماه 1403) ملزم به اجرای قوانین جدید نیست. با این‌حال گوشی‌های سری آیفون‌ 17 در زمان عرضه به بازار بایستی مجهز به درگاه USB-C باشند.

منبع Appleinsider

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا