تمامی مطالب

خبر خوب از آیفون 15 اپل که به پورت USB-C مجهز است

کمپانی اپل اعلام کرد که می‌خواهد در اواخر سال جاری میلادی از سری آیفون 15 جدید رونمایی کند. از مدت‌ها پیش نیز شایعاتی درباره مجهز شدن این سری به پورت USB-C منتشر شده بود.

شاید بسیاری از کاربران از این تغییر بزرگ خوشحال شوند، ولی یک کارشناس فعال در حوزه فناوری گفته که این خبر خوبی نیست!

بیشتر شرکت‌های تولیدکننده گوشی از سال‌ها پیش این پورت را در محصولات خود تعبیه کرده بودند و تنها برند اپل از این فناوری استفاده نمی‌کرد. البته این تصمیم اپل تنها به دلیل پیروی از حکم جدید اتحادیه اروپا برای استفاده از فناوری یکپارچه در تمامی صنایع بود.

حالا که به طور کامل مشخص شده این برند در محصولات آینده خود از پورت جدید استفاده می‌کند، تحلیلگر معروف مینگ چی کو اعلام کرد که استفاده از پورت USB-C در آیفون‌های جدید اصلا خبر خوبی نخواهد بود!

این کارشناس با بیان اینکه این پورت محدودیت‌های خاص خود را دارد، اعلام کرد که اپل تعداد کابل‌های مورد استفاده از طریق این پورت را کاهش خواهد داد. این مورد اولین گزارش از دست بردن اپل در پورت USB-C نیست. در شایعات قبلی نیز مشخص شده بود که این برند قصد دارد محدودیت‌های مختلفی را در درگاه تعبیه شده در محصولاتش اعمال کند.

آنطور که گفته شده، به نظر می‌رسد تنها محصولات اپل که به پورت USB 3.2 مجهز می‌شوند، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس خواهند بود. احتمال دارد که در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس پایه نیز از پورت USB 2.0 استفاده شود.

در صورتی که اپل بخواهد نوع پورت مورد استفاده در محصولات خود را تغییر دهد، باید به سرعت انتقال داده نیز توجه کافی داشته باشد. چرا که تنها مدل‌های بالاتر از سرعت انتقال داده مشابه آیپد با سرعت 40 گیگابایت در ثانیه استفاده می‌کنند. این در حالی است که مدل‌های پایین‌تر آیپد تنها از سرعت 480 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

 

منبع gizmochina

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا