تمامی مطالب

معرفی گوشی خاص موتورولا با قابلیت شستشو با آب و صابون!

شرکت Bullitt Group که با ساخت گوشی‌های مقاوم به شهرت رسیده است؛ سرگرم تولید دستگاه‌هایی است که به لطف ظهور فناوری ارتباط مستقیم با ماهواره امکان ارسال و دریافت پیام در تمامی موقعیت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این قابلیت در دستگاه‌های جدید موتورولا دیفای 2 و Cat S75 به چشم می‌خورد. بعلاوه کاربران به دستگاهی تحت عنوان Motorola Defy Satellite Link نیز دسترسی خواهند داشت. این ابزار امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای را برای کلیه‌ گوشی‌های اندرویدی و آیفون فراهم می‌کند.

موتورولا دیفای 2 یک گوشی هوشمند مقاوم با اتصال 5G است. نتایج آزمایشات نشان می‌دهند که این گوشی در برابر سقوط روی ورقه‌های فولادی از ارتفاع 6 فوتی (1.8 متری) مقاوم خواهد بود. بعلاوه این گوشی در شرایط دمایی بسیار سخت 30- تا 75 درجه سانتی‌گراد (22- تا 167 درجه فارنهایت) برای مدت حداکثر 24 ساعت دوام خواهد آورد. همچنین این دستگاه در محیط‌های مرطوب و دارای ذرات نمک نیز قابل استفاده خواهد بود.

گوشی با استفاده از یک پوشش ضد میکروب ویژه همراه با یون‌های نقره محافظت می‌شود. همچنین کاربران پس از رسیدن به منزل می‌توانند گوشی خود را با صابون و مواد ضدعفونی‌کننده شستشو دهند.

توان پردازشی گوشی جدید موتورولا از طریق تراشه Dimensity 930 ساخت شرکت مدیاتک به‌همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. همچنین کاربران قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهند بود. این گجت با سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار شده و در آینده آپدیت اندروید 13 و اندروید 14 را نیز دریافت خواهد کرد.

موتورولا دیفای 2 در 3 سال نخست، آپدیت‌های امنیتی را هر 3 ماه یکبار دریافت نموده و سپس به‌روزرسانی‌های اضطراری SMR را برای مدت 2 سال دیگر دریافت خواهد کرد. نمایشگر 6.6 اینچی این گوشی با پوشش گوریلا گلس Victus محافظت شده و از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نسبت ابعاد 20:9 و نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار است.

صفحه‌نمایش لمسی گوشی با استفاده از انگشت مرطوب یا دستکش قابل استفاده خواهد بود. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در قسمت فوقانی نمایشگر قرار گرفته و حسگر اثرانگشت نیز روی پنل پشتی گوشی تعبیه شده است.

موتورولا دیفای 2

پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی گوشی از ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق یک باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این باتری از فناوری شارژ 15 واتی در بستر سیم و شارژ Qi پشتیبانی می‌کند.

کاربران به‌زودی قادر به ارسال پیام برای کلیه افراد خواهد بود. مخاطبان در تمامی اماکن غیرمسقف، این پیام‌ها را به‌صورت SMS دریافت خواهند کرد. حجم هر پیام حداکثر برابر با 140 بایت بوده و از یونیکد نیز پشتیبانی می‌شود. این موضوع بدان معناست که کلیه سیستم‌های نوشتاری تحت پوشش قرار دارند. همچنین کاربران می‌توانند موقعیت مکانی خود را به پیام پیوست نمایند.

مخاطبان بدون نیاز به تجهیزات یا نرم‌افزار ویژه قادر به دریافت پیام‌ها خواهند بود. با این‌حال چنان‌چه آنها بخواهند به پیام دریافتی پاسخ دهند؛ در این‌صورت بایستی یک برنامه رایگان را برای سیستم‌عامل‌های اندروید یا iOS دانلود نمایند.

سیستم پیام‌رسان ماهواره‌ای شرکت Bullitt تقریبا در تمامی مکان‌ها قادر به ارسال و دریافت پیام خواهد بود.

هزینه پایه سرویس‌ها برای هر ماه برابر با 5 دلار/ 5 یورو بوده و این تعرفه پایه امکان ارسال حداکثر 30 پیام را فراهم می‌کند. همچنین یک طرح ممتاز با هزینه ماهیانه 30 دلار/ 30 یورو ارائه شده که امکان ارسال حداکثر 400 پیام در ماه را فراهم می‌کند. همچنین خریداران از خدمات کمک‌رسانی رایگان SOS برای مدت 12 ماه بهره‌مند خواهند شد.

این سرویس در 3 ماهه نخست سال 2023 مناطق اروپا و آمریکای شمالی را تحت پوشش قرار خواهد داد. سپس تا اواسط سال به مناطق استرالیا، نیوزیلند، آفریقا و آمریکای لاتین گسترش خواهد یافت. سایر مناطق نیز تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

با این‌حال آن‌دسته از کاربران که مایل به استفاده از گوشی فعلی خود بوده و فقط گاهی اوقات از پیام‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند نیز به پیشنهاد مناسبی دسترسی خواهند داشت. در واقع ابزار Motorola Defy Satellite Link برای پاسخگویی به نیازهای این افراد تولید شده است. کاربران می‌توانند این دستگاه کوچک و قابل حمل را روی کوله‌پشتی خود بسته و آن‌را با استفاده از گوشی تلفن همراه و از طریق بلوتوث کنترل نمایند.

این ابزار دارای گواهی حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار بوده و از تست MIL-STD-810H نیز سربلند بیرون آمده است. این ابزار ارتباطی با وجود ابعاد 70X50X11 میلی‌متری از اندازه بسیار کوچکی برخوردار بوده و وزن آن نیز تنها برابر با 70 گرم است. انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق یک باتری 600 میلی‌آمپرساعتی تامین شده و این باتری احتمالا برای مدت چند روز شارژدهی خواهد داشت.

کاربران حتی در صورت مفقود شدن گوشی خود نیز کماکان می‌توانند از دکمه SOS استفاده کنند. بررسی خودکار موقعیت مکانی با استفاده از یکی از چراغ‌های LED نمایش داده می‌شود. موتورولا دیفای 2 از 3 ماهه دوم سال 2023 توسط اپراتورهای مخابراتی منتخب در مناطق آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد. این محصول با قیمت‌گذاری پایه 12 دلاری و همراه با اشتراک 12 ماهه کمک‌رسان SOS عرضه می‌شود.

از سوی دیگر Motorola Defy Satellite Link از آوریل سال 2023 در بازارهای جهانی قابل دسترس خواهد بود. قیمت‌گذاری این دستگاه به تنهایی برابر با 100 دلار بوده و کاربران با پرداخت مبلغ 150 دلار می‌توانند این ابزار را به‌همراه اشتراک 12 ماهه Essential Messaging Plan (با حداکثر 30 پیام 2 طرفه در ماه) را خریداری نمایند.

منبع GSMArena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا