تمامی مطالب

مدیرعامل سامسونگ به موفقیت سری گلکسی S23 امیدوار است

پس از گذشت یک سال ضعیف برای فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی و افت 11.3 درصدی فروش این گجت‌ها در سال 2022 نسبت به سال پیش از آن (افت 18.3 درصدی فروش گوشی‌های موبایل طی 3 ماهه چهارم سال 2022)، TM Roh؛ مدیرعامل سامسونگ احتمالا بیش از اندازه خوشبین به‌نظر می‌رسد.

به‌دنبال معرفی گوشی‌های سری گلکسی S23 ضمن برگزاری رویداد Galaxy Unpacked در روز 12 بهمن ماه، ریاست کسب‌وکار Mobile eXperience سامسونگ به ارائه توضیحاتی پیرامون تحولات اخیر پرداخت. TM Roh در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که پس از معرفی سری گلکسی S23 برگزار شد به تشریح انتظارات خود از پرچم‌داران جدید و همچنین مدل‌های تاشو آینده کمپانی از سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ پرداخت.

بر اساس اعلام نشریه کره‌ای The Investor (به نقل از وبسایت SamMobile) مدیر اجرایی سامسونگ اعلام کرده که حتی با وجود شرایط ضعیف اقتصاد جهانی، وی پیش‌بینی می‌کند که سری گلکسی S23 به موفقیت خواهد رسید. همچنین وی انتظار دارد که فروش جهانی گوشی‌های سری گلکسی S23 و مدل‌های تاشو گلکسی Z طی سال 2023 با رشدی دو رقمی نسبت به سال میلادی گذشته همراه باشد. این مدیر اجرایی افزود: “با وجود شرایط نامناسب اقتصادی، استراتژی‌های برتر به ما کمک می‌کنند تا بازار را رهبری کنیم.”

با توجه به پیشرفت‌های اعمال شده در زمینه دوربین، نرم‌افزار و عملکرد گوشی‌های سری گلکسی S23، آقای Roh نسبت به موفقیت این خانواده خوشبین است. شایان به ذکر است که دوربین واید تعبیه شده روی پنل پشتی سامسونگ گلکسی S23 اولترا از سنسور تصویربرداری 200 مگاپیکسلی جدید ISOCELL HP2 استفاده می‌کند. این گوشی قادر به ضبط ویدیو به شکلی روان‌تر بوده و کیفیت عکاسی در نور کم را به سطح جدیدی ارتقاء خواهد داد.

از جنبه عملکردی نیز کلیه گوشی‌های جدید از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی بهره می‌گیرند. این تراشه مجهز به هسته اورکلاک شده کورتکس X3 با عملکرد بالا است.

سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی‌های سری گلکسی S23 با رشدی دو رقمی مواجه شود

سامسونگ اخیرا گزارش درآمدی سال 2022 خود را منتشر و اعلام کرده که کاهش فروش گوشی‌های هوشمند یکی از دلایل کاهش 16 درصدی سودآوری عملیاتی کمپانی و رسیدن آن به رقم 351.7 میلیارد دلار بوده است.

در سال 2022 شرکت سامسونگ کماکان لقب بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داد و سهم 22 درصدی از بازار جهانی را کسب کرد. در سال 2022 این شرکت 257.9 میلیون دستگاه گوشی موبایل را به مشتریان خود تحویل داد. همچنین گوشی‌های گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 نیز در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

فروش سری گلکسی S22 طی سال 2022 حدودا برابر با 24 میلیون دستگاه بود. این موضوع بدان معناست که سری گلکسی S23 بایستی فروش بالغ بر 26 میلیون دستگاهی را تجربه نماید. در واقع رشد دو رقمی نرخ فروش برای سری گلکسی S23 به فروش 26.4 میلیون دستگاهی آنها منجر خواهد شد. همچنین TM Roh در رابطه با قیمت‌گذاری گوشی‌های جدید نیز صحبت کرد. وی گفت: “ما در زمینه تصمیم‌گیری برای قیمت‌ها با مشکلات زیادی مواجه بودیم. در این میان بایستی متغیرهای متعددی از جمله جهش قیمت مواد خام و افزایش نوسانات در نرخ ارز وون کره را مدنظر قرار می‌دادیم.”

سامسونگ قیمت‌گذاری پرچم‌داران جدید در ایالات‌متحده را تغییر نداد. در این بازار، گوشی‌های گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا به‌ترتیب با قیمت‌گذاری پایه 799.99، 999.99 و 1199.99 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. با این‌حال در سایر بازارها، سامسونگ قیمت گوشی‌های خود را کمی افزایش داد. دریافت پیش‌سفارش برای گوشی‌های خانواده گلکسی S23 پیش‌تر آغاز شده و فروش این گجت‌ها از روز 17 فوریه (28 بهمن ماه) شروع خواهد شد.

منبع PhoneArena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا